Урок здоров'я для учнів 10 класу.

Фізична культура

Для кого: 10 Клас

03.03.2018

609

0

0

Опис документу:
Комбінований урок загальної фізичної підготовки,метою якого є удосконалення техніки володіння м'ячем,розвиток координації рухів,формування правильної постави.
Перегляд
матеріалу
Отримати код

Бердянська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №1

Бердянської міської ради Запорізької області

Тема:

Розробила вчитель

фізичної культури

ЗОШ І-ІІІ ст. №1

Шестопал Олена Анатоліївна,

спеціаліст вищої категорії,

пед. звання «методист»

м. Бердянськ, 2017

Урок здоров’я

для учнів 10 класу

Тема: Загальна фізична підготовка.

Тип урока: комбінований.

Мета:

навчальна: закріпляти техніку володіння м’ячем;

розвивальна: розвивати спритність, увагу, спостережливість, силові якості;

виховна: сприяти вихованню взаємоповаги, дисциплінованості, наполегливості в досягненні мети;

оздоровча: сприяти розвитку координації рухів, формуваню правильної постави.

Завдання: 1. Закріпити жонглювання м’ячем з різних положень.

  1. Підвищувати рівень загальної фізичної підготовки за допомогою рухливих ігор та естафет.

  2. Упроваджувати нестандартні методи й форми навчання на уроках фізичної культури.

  3. Сприяти формуванню свідомого ставлення до власного здоров’я й фізичного розвитку.

Інвентар: дидактичні картки, м’ячі, секундомір, музичні записи, мультимедійний проектор, ноутбук, «лікувальні» мішечки, літери, плакати, горіхи, макети зірок.

Місце проведення: спортивний зал.

Час проведення: 45 хвилин.

Частина уроку

Зміст

Дозу-вання

Організаційно-методичні вказівки

Підготовча

(14 хв.)

1. До спортивної зали заходять учні та розташовуються навколо вчителя. Привітання:

- Добридень! Підійдіть до мене, нахиліть плечі, передпліччя, опустіть руки й струсіть із себе поганий настрій, страх, образу, розчарування, невпевненість, біль… Випряміться, візьміться за руки, утворюючи разом коло єдності та взаємодопомоги.

2. Вимірювання ЧСС 1 (6 с).

3. Знайомство: назвати ім’я та слово, яке допомагає зберігати здоров’я людини, на одну з букв свого імені.

4. Бесіда «Здоров’я людини»:

- Сьогоднішній урок ми присвячуємо своєму здоров’ю. І будемо все робити для його поліпшення.

5. Повідомлення завдань уроку.

6. Вправи у русі:

  • Ходьба на носках, п’ятах.

  • Ходьба зі зміною положення рук.

  • Ходьба зі зміною напрямку.

  • Біг у середньому темпі.

  • Біг із зупинкою.

  • Гра «Сіно, озеро, салют».

7. Вправи на поновлення дихання:

- «Обійми плечі»:

руки зігнуті в ліктях, кисті рук повернуті одна до одної. Обійняти себе за плечі – вдих, руки розвести в сторони – видих.

- «Маятник»:

Голова – прямо. Повертати голову праворуч та ліворуч, роблячи вдих у крайніх положеннях, під час повороту робити видих.

8. Вимірювання ЧСС 2 (6 с).

9. Загальнорозвивальні вправи на місці. Оздоровчий комплекс М.М.Амосова.

1. В.п. – стоячи, ноги нарізно.

1-3 – піднімання на носки, руки догори.

4 – в.п.

2. В.п. – стоячи ноги нарізко. Колові рухи руками уперед-назад. Одночасні рухи головою в сторони, уперед-назад.

3. В.п. – стоячи, руки догори долонями уперед, дивитися вгору. Згинання рук за голову перехресно, торкнутися долонями різнойменних лопаток, нахил головою уперед-донизу, підборіддям торкнутися грудної клітини.

4. В.п. – ноги нарізно, руки попереду в замок, долонями назовні. Поворот тулуба праворуч, голову – ліворуч, підборіддям торкнутися лівого плеча. Та навпаки.

5. В.п. – о.с. Нахили уперед, кистями рук (долонями) торкатися підлоги, ноги в колінах прямі.

6. В.п. – о.с., руки донизу, пальці – в кулак. Нахил праворуч, правим кулаком торкнутися правого коліна по боковій поверхні тулуба, лівий кулак – до пахви. Та навпаки.

7. В.п. – о.с. Притягування по черзі правого, лівого стегна до грудей хватом під колінами.

8. В.п. – о.с. Присідання.

9. Вправа на розслаблення: ноги нарізно, руки підняті вгору. Послідовно розслабляти («кинути») кисті, потім передпліччя, плечі, розслаблено схилити тулуб.

10. Вимірювання ЧСС 3 (6 с).

1 хв.

1 хв.

1 хв.

4 хв.

3 хв.

8 разів

8 разів

3 хв.

Усі вправи викону-ються 7-10 разів.

1 хв.

Звернути увагу на зовнішній вигляд учнів.

Результат записується в таблицю.

При киданні м’яча висловлювати бажання.

Презентація. Діти сідають на килимки.

Стежити за дотриманням дистанції.

Дихальні вправи за методикою О.М.Стрельникової.

Результат записується в таблицю.

Учні займають зручне положення у просторій залі.

Виконує учень.

Вправи цього комплексу зміцнюють м’язи тулуба, вигинають хребет у напрямку, протилежному патологічному викривленню, та розвивають статичну й динамічну його функції.

Результат записується в таблицю.

Основна

( 21 хв.)

1. Інтерактивна гра «Літера».

«П», «Г», «Н», шеренга.

2. Поділ на групи за кольорами:

«Він», «Вона», «Вони».

3. Робота по станціях.

  • Станція «Розумники»

Стрибки на скакалці.

Учні відповідають на питання (тестування).

  • Станція «Лікувальний патруль»

Силові вправи на гімнастичній драбині.

Учні визначають вплив ароматів лікувальних трав на стан здоров’я дітей:

  • лаванда, м’ята – покращують діяльність серця;

  • чабрець – усуває головний біль;

  • ромашка – від сухості в носі;

  • часник – профілактика ГРЗ;

  • сосна – стимулює серцево-судинну систему.

  • Станція «Спритний м’яч»

Вправи з горіхами:

а) 1 горіх – колові рухи між долонями;

б) те саме, але на тильній стороні руки, притискаючи його долонею другої руки;

в) колові рухи двома горіхами в кожній долоні одночасно.

Жонглювання м’ячем.

Він – баскетбольний м’яч

Вона – волейбольний м’яч

Вони – м’яч за вибором

4. Вимірювання ЧСС 4 (6 с.).

2 хв.

6 хв.

6 хв.

6 хв.

1 хв.

Учні будують названу вчителем літеру у своїх зонах.

Він –

Вона –

Вони –

Пояснити порядок виконання завдань.

Диференціація

Він – серійні стрибки 5 х 30 сек.

Вона – різновиди стрибків на скакалці 6 х 10 р.

Вони – вправи зі скакалкою без стрибків 6 х 10 р.

Він – вправи у висі: - підтягування колін до грудей, 4 х 10 р.;

- згинання-розгинання рук в упорі ззаду на гімнастичній драбині.

Вона – те саме,

5 х 6 разів.

Вони – вправи у висі:

«Маятник», «Ножиці»,

3 х 10 разів.

Ці вправи сприяють усуненню нервового роздратування, профілактують втому мозку.

Він – 8 видів жонглювання по 10 разів у русі.

Вона – 6 видів жонглювання по 10 разів у русі.

Вони – 6 видів жонглювання по 6 разів на місці (за бажанням – у русі).

Результат фіксується в таблицю.

Заключна частина

(10 хв.)

1. Підбиття підсумків уроку:

- виявлення кращих;

- виставлення оцінок;

- вправа «Продовжи речення»:

«Я дізнався…»

«Я зрозумів…»

«Я не вмів, а тепер умію…»

«Найбільші труднощі я відчував…»

«Мені найбільше сподобалось…»

2. Вимірювання ЧСС 5 (6 с.).

3. Домашнє завдання.

4. Релаксаційна вправа «Чарівне дерево».

5. Нагородження.

Макети зірок:

- червоні – активність, бадьорість, веселість;

- зелені – цікавість;

- жовті – м’якість, затишність;

- коричневі – погане самопочуття.

6. Організований вихід зі спортивної зали.

3 хв.

1 хв.

1 хв.

4 хв.

1 хв.

Пантоміма.

Результат пульсометрії (подивитися графік).

Дослідницький проект.

Звучить релаксаційна музика.

Додаток 1.

Учнівська самооцінка уроку.

Діти обирають зірки.

Додаток 1

Чарівне дерево

(релаксаційна вправа)

Пропоную вам набути зручного положення тіла. Розслабте м’язи обличчя та шиї, м’язи плечей, передпліч, зап’ясть і пальців рук. Відчуйте тепло. Потік тепла та розслаблення плавно рухається вниз по м’язах стегон до ступнів і пальців ніг, до самих кінчиків.

Уявіть себе в чудовому весняному лісі. Пройдіть між деревами, відчуйте їх запах, торкніться їх руками. У траві серед лісу знайдіть стежку, на якій листям з різних дерев викладено слова «урок фізичної культури». Саме стежка зі словами «урок фізичної культури» веде до одного з найкрасивіших дерев цього лісу – берези. Підійдіть до неї, торкніться, відчуйте її. Попросіть образ берези допомогти вам у роботі над собою. Зверніть увагу на стовбур. На ньому в магічний спосіб з’являється напис «самоорганізація». На нижній гілці чарівного дерева сережки утворили слово «сила», на протилежній гілці читаєте слово «здоров’я». Здоров’я – понад усе. Переведіть погляд на гілку вище; там ви побачите ще один напис «гнучкість». Саме гілка є втіленням гнучкості. Гілка-сестричка з іншого боку стовбура склала листя в слово «краса». Легкий вітерець торкнувся листя ще однієї гілки. Ви відчуваєте шелест березового листя, підводите погляд вище й бачите гілку з написом «упевненість». Вона є дуже необхідною і тому знаходиться вище за всі інші, бо без упевненості неможливо досягти успіху.

Сонячне світло наповнює теплом усе навколо. На веселих сонячних промінчиках ви можете прочитати слова «радість життя». Ви бачите, як радість життя проникає в листя берези, її стовбур, і помічаєте, що сяяння цього чарівного потоку наповнює вашу голову, усе ваше тіло, кожну клітинку організму, і відчуваєте в собі силу, здоров’я, красу, гнучкість, упевненість, радість життя.

Ви вдячно приймаєте цей подарунок природи й дякуєте образу берези, що нагадав вам про це.

Ваш погляд знаходить лісову стежку. Ось ви вже легкою ходою крокуєте з цього чарівного лісу у простір спортивної зали, де ми з вами проводимо заняття.

Тут вас люблять і завжди чекають на зустріч із вами.

СТАНЦІЯ № 1

«РОЗУМНИКИ»

Стрибки на скакалці

Серійні стрибки 5 х 30 с.

Відповісти на питання /Тести/

СТАНЦІЯ № 1

«РОЗУМНИКИ»

Стрибки на скакалці

Різновиди стрибків на скакалці .

/6 різновидів по 10 разів/

Відповісти на питання /Тести/

СТАНЦІЯ № 1

«РОЗУМНИКИ»

Вправи зі скакалкою без стрибків

/6 різновидів по 10 разів/

Відповісти на питання /Тести/

СТАНЦІЯ № 2

«Лікувальний патруль»

Силові вправи на гімнастичній драбині.

Вправи у висі:

  • Підтягування колін до грудей 4х10 разів.

  • Згинання, розгинання рук в упорі ззаду

(ІІ-планка) на гімнастичній драбині.

СТАНЦІЯ № 2

«Лікувальний патруль»

Силові вправи на гімнастичній драбині.

Вправи у висі:

  • Підтягування колін до грудей 5х6 разів.

Згинання, розгинання рук в упорі ззаду (ІІ-планка) на гімнастичній драбині.

СТАНЦІЯ № 2

«Лікувальний патруль»

Силові вправи на гімнастичній драбині.

Вправи у висі:

  • «Маятник»

  • «Ножиці»

Для всіх: Визначити вплив ароматів лікувальних трав на стан здоров’я дітей.

  • Лаванда, м’ята – покращення діяльності серця

  • Чабрець – усуває головний біль

  • Ромашка – усуває сухість у носі

  • Часник – профілактика ГРЗ

  • Сосна – стимулює серцево-судинну систему

СТАНЦІЯ № 3

«Спритний м’яч»

Вправи з баскетбольним м’ячем у русі:

8 різновидів жонглювання м’ячем по 10 разів

СТАНЦІЯ № 3

«Спритний м’яч»

Вправи з волейбольним м’ячем (за вибором) у русі:

6 різновидів жонглювання м’ячем по 10 разів

СТАНЦІЯ № 3

«Спритний м’яч»

Вправи з м’ячами(за вибором) на місці:

6 різновидів жонглювання м’ячем по 6 разів

Для всіх: Вправи з горіхами:

А). 1 горіх – колові рухи між долонями;

Б). те саме, але на тильній стороні руки, притискаючи його долонею другої руки;

В). колові рухи 2 горіхами в кожній долоні одночасно.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.