Взяти участь
Поспішайте взяти участь в акції «Методичний тиждень 2.0».
Головний приз 500грн + безкоштовний вебінар.
До визначення переможців залишилось:
3
Дня
3
Години
16
Хвилин
30
Секунд
Предмети »
  • Всеосвіта
  • Бібліотека
  • Урок зарубіжної літератури в 6 класі. Тема уроку. Джек Лондон. Короткі біографічні відомості. «Любов до життя». Загальна характеристика оповідання.

Урок зарубіжної літератури в 6 класі. Тема уроку. Джек Лондон. Короткі біографічні відомості. «Любов до життя». Загальна характеристика оповідання.

Курс:«Активізація творчого потенціалу вчителів шляхом використання ігрових форм організації учнів на уроці»
Черниш Олена Степанівна
36 годин
1400 грн
290 грн
Свідоцтво про публікацію матеріала №WJ172012
За публікацію цієї методичної розробки Задко Аліна Анатоліївна отримав(ла) свідоцтво №WJ172012
Завантажте Ваші авторські методичні розробки на сайт та миттєво отримайте персональне свідоцтво про публікацію від ЗМІ «Всеосвіта»
Перегляд
матеріалу
Отримати код

Урок зарубіжної літератури в 6 класі.

Тема уроку.

Джек Лондон. Короткі біографічні відомості. «Любов до життя». Загальна характеристика оповідання.

Мета:

стисло ознайомити учнів з окремими сторінками біографії Джека Лондона; сприяти створенню образу письменника – сильної, працьовитої, цілеспрямованої, романтичної людини;

розвивати в школярів уміння досліджувати гіпотези, порівнювати факти, робити висновки, переказувати текст, висловлювати свою думку, працювати з науково-публіцистичним текстом, допомогти побачити картини життя в цілому, що були змальовані автором; познайомити з різними типами людських характерів;

виховувати в дітей повагу до письменницької справи, культуру читання, такі риси характеру, як доброту, мужність, повагу один до одного.

Обладнання: підручник із зарубіжної літератури, портрети Ж.Верна, фотографія Джека Лондона, малюнок із зображенням Діка Сенда, тексти роману й оповідання, мультимедійне обладнання, інтерактивні плакати.

Зміст уроку.

І.Організаційний момент.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів.

1.Слово вчителя.

Сьогодні я хочу запросити вас на засідання кафедри зарубіжної літератури Інституту літератури Національної академії наук України, на якому вперше буде оголошена одна дуже смілива гіпотеза. Наше з вами завдання – дослідити її та прийняти стосовно неї певне рішення.

ІІІ. Постановка проблемного питання.

Виступ літературознавців.

Демонструються портрети Жуля Верна, Джека Лондона, малюнок із зображенням Діка Сенда. Французькі вчені запропонували цікаву гіпотезу. Вони стверджують, що прототипом образу Діка Сенда був американський письменник Джек Лондон. За їхньою версією, Ж.Верн , майстерно втіливши в характері свого героя риси характеру Джека Лондона, художньо розповів про юність письменника в романі «Пятнадцятирічний капітан».

Для того, щоб перевірити цю несподівану гіпотезу, нам потрібно пригадати історію літературного життя Діка Сенда, зібрати факти реального життя Джека Лондона, порівняти їх і зробити відповідні висновки: чи можна справді вважати Джека Лондона прототипом образу Діка Сенда? Спеціалісти багатьох літературних інститутів світу чекають результатів наших досліджень.

ІV. Опрацювання нового матеріалу.

  1. Дослідження «гіпотези». Зіставлення фактів. У роботі використовується текст роману «Пятнадцятирічний капітан», відомості про життя та творчість Джека Лондона, Жуля Верна. Робота супроводжується використанням інтерактивного плакату.

  2. Висновки досліджень.

Слово учителя. Ми зібрали досить фактів, щоб зробити певні висновки. Чи можна стверджувати, що Жуль Верн свідомо наділив свого героя рисами юного Джека Лондона, «змалював» його з відомого письменника? Прошу висловити свою думку.

--Хто може назвати факти, які суперечать цій гіпотезі? (Можливі відповіді. Дік Сенд у майбутньому став капітаном судна, а Джек Лондон – відомим письменником).

-- Є беззаперечне свідчення того, що Жуль Верн не міг зробити прототипом свого героя Джека Лондона. Назвіть його. (Рік народження. Жуль Верн написав роман «Пятнадцятирічний капітан», у якому представив читачам Діка Сенда у 1878 році, а Джек Лондон народився 1876 року.)

3.Використання елементів рольової гри.

Учитель.

-- До нас завітав Жуль Верн. Задайте йому питання.

Учні.

-- Вельмишановний Жуль Верн. Тож поясніть нам, чому ці образи так схожі?

Жуль Верн.

--Образ Діка Сенда мною був створений у 1878 році, коли американському хлопчикові Джеку Лондону виповнилося тільки 2 роки, і, звичайно, на той час я нічого про нього не знав. Можливо, моє технічне пророцтво допомогло передбачити і людську долю? І саме мій улюблений герой Дік Сенд – це справжнє передбачення життя реальної людини, одного з найвідоміших письменників Америки Джека Лондона.

4.Оголошення рішення засідання кафедри.

-- Ми розглянули гіпотезу, за якою прототипом Діка Сенда є Джек Лондон, та ретельно її перевірили. За результатами нашого дослідження можна стверджувати, що, дійсно, багато фактів із життя літературного героя й письменника та їхні особисті якості дуже схожі. Проте незаперечним є факт, що Джек Лондон не міг бути прототипом Діка Сенда, оскільки на час створення роману був дворічним хлопчиком.

Ми висуваємо власну гіпотезу: створюючи образ Діка Сенда, Жуль Верн пророкував людську долю майбутнього всесвітньо відомого письменника Джека Лондона. Змальовуючи долю Діка, вольової людини, Ж.Верн неначе передбачив … долю будь-якого сильного характеру, а таким був Джек Лондон. (Голосування).

5.Слово учителя.

-- Пророчими виявилися для Джека Лондона і слова Ж.Верна, які він уклав в уста Дікові Сенду: «Хто з дитячих літ усвідомив, що праця – це закон життя, той завжди готовий на великі справи й у свій день знайде і волю, і силу, щоб їх здійснити». Під цими словами міг би підписатись і Джек Лондон, для якого праця справді стала законом життя і який знайшов «і волю, і силу», щоб здійснити велику справу – стати одним із найвідоміших і найулюбленіших у світі письменників.

6.Робота з підручником.

-- Про те, як відбувалося народження Джека Лондона-письменника, ми прочитаємо в статті підручника с.140. Виділіть три основних кроки Джека Лондона назустріч письменницькому визнанню. (1.Участь і перемога в літературному конкурсі. 2.Спостереження за людськими характерами й долями шукачів пригод на Алясці. 3.Виснажлива, наполеглива письменницька праця.)

7. Загальна характеристика оповідання «Любов до життя».

Учитель.

-- Вірою в благородство, благородні якості пройняті "північні оповідання" Дж.Лондона. В країні Білого Мовчання, поблизу Полярного кола, люди шукають золото. Але не тільки пристрасть до наживи керує ними, а й жага пригод, любов до свободи. Тут, віч-на-віч з природою, ведуть вони боротьбу за утвердження особистості, відстоюють свою людську гідність.

Для того, щоб повноцінно відчути усю суворість "Країни патичків", зрозуміти, що чекало наших героїв на шляху до здійснення мрії, прошу вислухати групу географів-біологів, які підготували для вас інформацію.

--Спершу пропоную кожному з вас заповнити таблицю. Третю колонку заповнюйте впродовж виступу Знавців.

Знаю

Хочу дізнатися

Дізнався

Географічне положення

Кліматичні особливості

Рослинний світ

Тваринний світ

--Виступ знавців супроводжується використанням інтерактивного плакату.

V. Підсумок уроку.

Закінчіть звернення до однокласників, які не прочитали оповідання: «Я раджу вам прочитати оповідання Джека Лондона «Любов до життя», тому що…»

VІ. Домашнє завдання.

  1. Опрацювати статтю підручника «Джек Лондон» на с.140-142.

  2. Знати текст оповідання.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу

Опис документу:
У розробці представлено поєднання традиційних форм роботи з елементами часткової інтеграції (географія), застосування інтерактивного плакату. Така форма уроку зумовлює творчу активність дитини, для стимулювання якої створена відповідна атмосфера.
  • Додано
    28.02.2018
  • Розділ
    Зарубіжна література
  • Тип
    Конспект
  • Переглядів
    156
  • Коментарів
    0
  • Завантажень
    0
  • Номер матеріала
    WJ172012
  • Вподобань
    0
Курс:«Основи фінансової грамотності»
Часнікова Олена Володимирівна
72 години
2700 грн
390 грн
Свідоцтво про публікацію матеріала №WJ172012
За публікацію цієї методичної розробки Задко Аліна Анатоліївна отримав(ла) свідоцтво №WJ172012
Завантажте Ваші авторські методичні розробки на сайт та миттєво отримайте персональне свідоцтво про публікацію від ЗМІ «Всеосвіта»
Шкільна міжнародна дистанційна олімпіада «Всеосвiта Зима – 2018-2019»

Бажаєте дізнаватись більше цікавого?


Долучайтесь до спільноти