+ Додати матерiал
і отримати
безкоштовне
свідоцтво
! В а ж л и в о
Предмети »
Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!

Урок з української мовив 3 класі на тему: "Твір – опис людини з використанням порівнянь."

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Конспект уроку з української мови

Тема уроку: Твір – опис людини з використанням порівнянь.

Мета уроку: вдосконалювати вміння складати текст-опис, стисло і послідовно висловлювати думку; розвивати зв’язне мовлення учнів, спостережливість; виховувати любов до найріднішої людини — матері.

Тип уроку: урок розвитку мовлення.

Обладнання: мультимедійна презентація.

Хід уроку:

1. Організація класу до навчальної діяльності.

2. Актуалізація опорних знань.

2.1. Фронтальна бесіда.

- Що таке порівняння?

- Порівняння — це художній засіб, що полягає у поясненні одного явища за допомогою іншого, надзвичайно подібного до нього.

- Навіщо вони потрібні?

2.2. Гра «Додай влучне порівняння».

Бавиться, ... (як дитина).

Б’ється, ... (як пташка в клітці).

Бігає, ... (як ошпарений).

Білий, ... (як сніг).

Витріщив очі, ... (як баран на нові ворота).

Кричить, ... (наче його ріжуть).

Лагідна, ... (як мати рідна).

Легкий, ... (як пух).

Міцний, ... (як дуб).

Впертий, ... (як осел).

Голодний, ... (як вовк).

Незграбний, ... (як ведмідь).

Хитра, ... (як лисиця).

Боягузливий, ... (як заєць).

Кучерявий, ... (як баран).

Маленьке, ... (як мишеня).

Крутиться, ... (як білка в колесі).

Злий, ... (як тигр).

Мовчазний, ... (як риба).

Надувся, ... (як індик).

3. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми і мети уроку.

— Дехто вважає, що порівняння необхідні лише письменникам та поетам. А ось звичайним людям у буденному житті вони зовсім не потрібні. Це твердження неправильне!

• На прийомі у лікаря пацієнт, описуючи свої відчуття, обов’язково вдасться до порівнянь: «Серце болить, ... наче в кулак його хто стискає...».

• Бабуся, пояснюючи внучці, як готувати тісто для млинців, порівнює: «Воду додаєш до тих пір, поки тісто не стане схожим на густу сметану».

• Мама втомлено осмикує не в міру жвавого малюка: «Досить вже стрибати, ніби заєць!».

— Сьогодні на уроці ми будемо складати текст-опис з використанням порівнянь.

4. Сприймання й усвідомлення нового навчального матеріалу.

4.1. Розповідь з елементами бесіди.

— Відгадайте загадку і дізнайтеся, про кого говоритимемо на уроці.

• Хто нас, діток, міцно любить?

Хто нас ніжно так голубить?

Як ми хворі — цілі ночі

Не стуляє свої очі.

Хто для нас пісень співає,

Хто в негоду забавляє.

Ніжна, лагідна і мила,

На цей світ нас народила.

Я до неї пригорнуся,

Це ріднесенька... (матуся).

  • «Мамо, мамочко!». Скільки тепла таїть у собі це магічне слово. Ти ще не вмів говорити, а мама розуміла тебе без слів, вгадувала, що ти хочеш, що в тебе болить. Мама навчила тебе говорити, ходити. Мама вчила тебе бачити і відкривати світ. Від мами ти дізнався назви птахів і квітів. Мама допомогла тобі побачити першу сніжинку. Мама завжди була з тобою. І все, що ти бачив, усе, що оточувало тебе, ніби починалося з мами.

  •  Спробуйте ласкаво вимовити слово мама. Відчули, як на душі стало тепліше? Чому?

  • А як зробити так, щоб мамам на душі стало також тепло, як і вам?

  • Чому особливо радіють ваші мами? (Успіхам у навчанні, ласкавим словам, правильним учинкам, подарункам, зробленим власноруч)

  • Чи тільки у святкові дні можна радувати мам? (Можна порадувати й у звичайні дні.)

4.2. Гра «Заповни сонечко для мами»

- На дошці намальоване сонечко, на якому напис: «Моя мама, мов...». Учні підходять і заповнюють промені: сонечко, квіточка, весна, перлиночка...

4.3. Гра «З’єднай прислів’я».

- З’єднайте прислів’я і поясніть, як ви їх розумієте.

- Материн гнів, як весняний сніг, рясно випаде, та скоро розтане.

- Мати однією рукою б’є, а другою гладить.

- На сонці тепло, а біля матері добре.

- Дитина плаче, а матері боляче.

- У дитини заболить пальчик, а у матері — серце.

- У кого є ненька, в того й голівонька гладенька.

- Птах радіє весні, а дитина — матері.

- У материнському серці для всіх дітей ласки вистачить.

Фізкультхвилинка

5. Узагальнення і систематизація отриманих знань.

5.1. Підготовка до написання твору.

— Про що можна написати?

• Описати матусин портрет: очі, волосся, голос, ходу.

• Як мама піклується про рідних.

• Чим мама любить займатися у вільний час.

• Чому в мами золоті руки.

• Мама — наш найкращий і надійний друг...

— Які порівняння доберете ви, описуючи свою маму?

— З чим можна порівняти мамині очі, усмішку, волосся, обличчя?

— Послухайте вірш.

Моя матуся — це струнка тополя,

Троянда пишна,

Світла, як весна.

Щоранку проводжа мене до школи,

Благословля на навчання вона.

— З чим порівнюється у вірші мама?

— А які порівняння для своєї матусі оберете ви?

5.2. Опрацювання опорних слів.

— Прочитайте опорні слова і прикметники, які допоможуть вам яскравіше написати текст-опис.

Опорні слова

Очі: добрі, ласкаві, люблячі, мудрі, ніжні, розумні, блакитні, мов небо, як два бездонні озерця...

Обличчя: кругле, світле, смагляве,...

Волосся: довге, коротке, блискуче, кучеряве, як стигле колосся,...

Усмішка: радісна, щаслива, весела, незрівнянна,...

Руки: працьовиті, лагідні, ніжні, теплі,...

Голос: приємний, тихий, гучний, мелодійний, співучий, немов дзвіночок.

Хода: Легка, немов пава, немов лебідь, струнка.

5.3. Приклад твору.

Мою матуся звати Віта. Вона дуже вродлива. У мами смагляве, завжди усміхнене обличчя. Золотаве, мов стиглий колос, волосся опускається до плечей. Усмішка у матусі ніжна, мрійлива. Я люблю дивитися в її блакитні, схожі на бездонні озерця, очі. Її невтомні ласкаві руки пестять і голублять мене.

Моя рідненька матусю, ти найкраща у світі. Я дуже люблю тебе!

5.4. Складання твору-опису усно (2-3 учні)

- Спробуємо спершу скласти твір усно. Хто бажає?

5.5. Самостійне написання тексту-опису учнями.

5.6. Перевірка написаного. Гра «Коректор»

Учні обмінюються зошитами, читають роботи, дають поради одне одному.

6. Підсумки уроку.

— Кому був присвячений сьогоднішній урок?

— Який твір писали?

— Які труднощі виникли під час написання твору-опису?

Опис документу:
Конспект уроку з української мови Тема уроку: Твір – опис людини з використанням порівнянь. Мета уроку: вдосконалювати вміння складати текст-опис, стисло і послідовно висловлювати думку; розвивати зв’язне мовлення учнів, спостережливість; виховувати любов до найріднішої людини — матері.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Створення та ведення власного блогу на платформі WordPress»
Левченко Ірина Михайлівна
24 години
490 грн
490 грн
Підвищення кваліфікації: як створити дієвий механізм
Підвищення кваліфікації: як створити дієвий механізм
Підвищення кваліфікації: вчителі самі вирішуватимуть, де навчатись
Підвищення кваліфікації: вчителі самі вирішуватимуть, де навчатись