Урок з української мови у 4 класі. ПРАКТИЧНЕ ЗАСВОЄННЯ ВИМОВИ І ПРАВОПИСУ ВІДМІНКОВИХ ФОРМ ОКРЕМИХ ЧИСЛІВНИКІВ

Опис документу:
Мета: вчити учнів правильно вимовляти і писати числівники; формувати правильні правописні вміння і навички; збагачувати словниковий запас; розвивати пізнавальну самостійність, мовлення учнів; виховувати культуру писемного мовлення.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

ПРАКТИЧНЕ ЗАСВОЄННЯ ВИМОВИ І ПРАВОПИСУ ВІДМІНКОВИХ ФОРМ ОКРЕМИХ ЧИСЛІВНИКІВ

Мета: вчити учнів правильно вимовляти і писати числівники; формувати правильні правописні вміння і навички; збагачувати словниковий запас; розвивати пізнавальну самостійність, мовлення учнів; виховувати культуру писемного мовлення.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

1. Перевірка домашнього завдання

Вправа 219

2. Словникова робота

Гра «Вилучи ”зайву“ літеру»

Один школяр пригадує словникові слова і записує їх у стовпчик, використовуючи «зайві» літери. Другий — закреслює олівцем літери, які він уважає «зайвими», та перевіряє правильність записаних слів за орфографічним слов¬ником. Наприклад:

вурлиця — вулиця

щчодня — щодня

восиени — восени

цемендт — цемент

фудтбол — футбол

3. Каліграфічна хвилинка

Ші ст дц ця ять шістнадцять

III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ ТА МЕТИ УРОКУ

— Сьогодні на уроці ви дізнаєтеся про вимову і правопис окремих числівників.

IV. СПРИЙМАННЯ Й УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Первинне закріплення. Робота за підручником (с. 112–114)

Вправа 220

Біологічний годинник є й у рослин. Кожна рослина «прокидається» у свій час. На світанку відкривають свої пелюстки козельці. О 4-й годині ранку розправляє блакитні квітки цикорій, а через годину — мак, до 6:00 розцвітає кульбаба, польова гвоздика, до 7-ї години — біле латаття, дзвіночки, картопля, о 8-й годині ранку спалахують яскраві нігтики, чорнобривці, в’юнки, до 10-ї години — ніжна кислиця, і тільки до 11:00 розкриваються квітки ториця.

Дотримуючись строгої і точної черговості, рослини також і «засинають» у певний час. Опівдні починає закривати пелюстки осот польовий, близько 2-ї години дня — картопля і кульбаба, у 3:00 зникають квітучі віночки маку, між 3-ю і 4-ю годинами — ториця, до 4-ї години складають жовтогарячі пе¬люстки нігтики. О 6-й годині біле латаття стуляє свій віночок і йде під воду. У цей самий час «засинає» кислиця і жовтець. І, нарешті, останніми, близько 8-ї години вечора, закриваються квітки шипшини.

Вправа 221

— Що спільного у написанні числівників шістнадцять і шістсот?

Вправа 222

Учні вчаться складати текст оголошення, вживаючи числівники.

3. Фізкультхвилинка

V. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ОТРИМАНИХ ЗНАНЬ

1. Робота в групах

— Побудуйте речення, використовуючи подані групи слів.

Діти, збиратися, вистава, починатися, о 16-й годині. Змагання, брати участь, троє учнів, четвертий клас. Діти, годувати, білочка, п’ять горішків, парк. Уроки, початися, школа, восьма година, ранок. Циркова, вистава, ці¬кава, тривала, година, дві.

2. Самостійна робота

1) Записати текст, подавши числівники й одиниці маси та довжини окремими словами.

Найбільші з усіх ссавців, які живуть нині на Землі,— кити.

Уявіть, що кит став на хвіст. Голова його при цьому сягала б даху десятиповерхового будинку. 33 м — такий за зростом океанський велетень, синій або голубий кит. Важить він 150 тонн. Це 40 великих автобусів.

Для того щоб перевезти язик такого кита, потрібно мати 2 машини-півторатонки, адже маса його 3 тонни! Серце, правда, значно менше — всього 700 кг. А перекачує воно по великому тілу понад 10 тонн крові.

2) Списати дві цікавинки, які найбільше сподобалися. Числівники записати словами.

Сіра мухоловка прилітає з кормом до свого гнізда 300–400 разів на день.

Протягом доби новонароджений кит-малюк випиває 400 літрів молока.

Бджола за день запилює 7000 квіток.

Висота найвищої тварини на Землі — жирафи — 5 метрів 50 сантиметрів.

Полюючи за комахами, стриж за день пролітає 1000 кілометрів.

Морські птахи за день з’їдають корму у 10 разів більше за власну вагу.

VI. ПІДСУМОК УРОКУ. РЕФЛЕКСІЯ

— Яку частину мови вивчали?

— На які питання відповідають числівники?

— Запам’ятайте, що цифрами учні користуються на уроках математики, а на уроках мови числівники записують словами.

VІІ. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Вправа 223 (с. 114).

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!
До ЗНО з УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ ТА ЛІТЕРАТУРИ залишилося:
0
1
міс.
2
4
дн.
1
9
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!