Урок з української мови у 4 класі. ПОНЯТТЯ ПРО ЗАЙМЕННИК ЯК ЧАСТИНУ МОВИ.

Опис документу:
Мета: ознайомити учнів з новою частиною мови — займенником, з особливостями займенників, їх роллю у мовленні; вчити впізнавати серед слів займенники, які вказу¬ють на предмети, їх ознаки, кількість, але не називають їх,; ставити питання до за¬йменників; розвивати усне мовлення; виховувати любов до рідної мови.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

ПОНЯТТЯ ПРО ЗАЙМЕННИК ЯК ЧАСТИНУ МОВИ.

Мета: ознайомити учнів з новою частиною мови — займенником, з особливостями займенників, їх роллю у мовленні; вчити впізнавати серед слів займенники, які вказують на предмети, їх ознаки, кількість, але не називають їх,; ставити питання до займенників; розвивати усне мовлення; виховувати любов до рідної мови.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ ТА МЕТИ УРОКУ

— Сьогодні на уроці ви дізнаєтеся про ще одну частину мови.

Бесіда

— Скільки частин мови є в українській мові?

— Назвіть частини мови, які ви вже вивчили.

— Наведіть приклади вивчених частин мови. Доведіть свій вибір.

IV. СПРИЙМАННЯ Й УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Спостереження за мовним матеріалом

На дошці записані слова.

Маринка, лікар, радіє, солоний, тринадцять, солом’яний, співає, регоче, він, ми, стільки.

Розв’язування проблемної ситуації

— Діти, на які питання відповідають слова: він (хто?), ми (хто?), стільки (скільки?).

— Тоді, можливо, слова він, ми — це іменники, те — прикметник, стільки — числівник? (Міркування учнів.)

— Хоч вони і відповідають на питання цих частин, але це інша частина мови — займенник.

2. Читання казки про займенник (див. текст у додатковому матеріалі до уроку на с. 20)

— Як же назвемо нову частину мови?

— Чому її так назвали?

— Давайте відгадаємо загадки, які зла чаклунка загадала мудрецю, а потім спробуємо замінити слова-відгадки займенниками. (Запис на дошці і в зошитах.)

Сторінка — вона, книга — вона, букви — вони, підручник — він, розум — він.

— Які займенники ви запам’ятали з казки?

— На які питання відповідають займенники?

Висновок. Займенник — це частина мови, яка вказує на предмети, їх ознаки, кількість, але не називає їх. Наприклад, іменники хлопчик, кінь, камінь, гнів можна замінити займенником він; прикметники допитливий, сильний, важкий, справедливий — займенником такий; числівники два, шість, десять — займенником стільки. Займенники відповідають на ті самі питання, що й частини мови, замість яких вони вживаються.

3. Робота за підручником (с. 119–121)

Вправа 231 (робота в групах)

Вправа 232

Учні складають текст-розповідь про займенник як частину мови.

Вправа 233 (робота в парах)

4. Фізкультхвилинка

V. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ОТРИМАНИХ ЗНАНЬ

1. Робота над загадками

— Відгадайте загадки. Назвіть займенники.

• Стало біло навкруги —

Я розтрушую сніги,

Наганяю холоди,

Води сковую в льоди,

В дружбі з дітьми я всіма.

Здогадались? Я... (зима).

• Білесенькі пушиночки,

Вродились ми з води;

Легенькі, як пір’їночки,

Спустились ми сюди.

Ми хмарою носилися

Від подиху зими,

І весело крутилися

Метелицею ми. (Сніжинки)

— Які слова замінили відгадку?

— Яку роль виконують займенники?

VI. ПІДСУМОК УРОКУ. РЕФЛЕКСІЯ

— Яку нову частину мови вивчали на уроці?

— Для чого потрібні займенники?

VІІ. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Вправа 234 (с. 121).

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!
До ЗНО з УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ ТА ЛІТЕРАТУРИ залишилося:
0
1
міс.
1
7
дн.
0
4
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!