! В а ж л и в о
Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!

Урок з української мови у 1 класі на тему : " Звук у. Мала буква у.

Опис документу:
Мета: ознайомити учнів з друкованою малою буквою у, вчити друкувати її; удосконалювати вміння робити звуковий аналіз слів, добирати слова зі звуком [у] на початку, в середині і в кінці; удосконалювати вміння виконувати завдання на встановлення відповідності, будувати речення і розповіді за малюнками; виховувати старанність, інтерес до життя птахів.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Тема. Звук [у]. Мала буква у. Розповідь за малюнками.

Мета: ознайомити учнів з друкованою малою буквою у, вчити друкувати її; удосконалювати вміння робити звуковий аналіз слів, добирати слова зі звуком [у] на початку, в середині і в кінці; удосконалювати вміння виконувати завдання на встановлення відповідності, будувати речення і розповіді за малюнками; виховувати старанність, інтерес до життя птахів.

Хід уроку

І. Організація класу до уроку.

ІІ. Повторення вивченого.

1. Гра « Утвори склад»

Учитель називає приголосні звуки, а діти утворюють з них склади разом з голосними а, о.

ІІІ. Вивчення нового матеріалу. Робота за букварем.

1. Бесіда за малюнком на с.40.

- Чи впізнаєте ці букви?

- Ким є велика буква У, а мала у?

- Де відбуваються події?

- Що роблять букви? (буква-вчителька подає букві-учневі указку). Фантазують, що має відбуватися далі.

2. Звуковий аналіз слова указка.

Першокласники викладають із фішок або будують на дошці звукову схему цього слова, порівнюють її зі схемою, поданою під малюнком. Після цього виділяють перший звук у слові указка, спостерігають за його вимовою (рот відкритий, немає ніяких перешкод) і роблять висновок, що звук [у] утворюється тільки з голосу, тому називається голосним.

3.Артикуляція звука [у]. Ознайомлення з буквою.

- для позначення цього звука на письмі використовують букву у. Потім ознайомлює дітей з малою друкованою буквою у. Під керівництвом учителя учні аналізують, з яких елементів складається ця літера. Звертають увагу на стрілочки, які показують напрямок руху олівця під час друкування букви.

4. Визначення місця букви у словах.

- Складемо речення за малюнками.

- Що робить буква у на першому малюнку (Буква у кидає в урну обгортку від цукерки.).

- Складіть звуковий аналіз слова урна. Де стоїть звук [у] в цьому слові (він стоїть на початку слова і позначають цей звук буквою у в першій клітинці під малюнком).

Аналогічна робота проводиться за іншими малюнками цього завдання. (У слові павук букву у діти друкують у четвертій клітинці, а в слові кенгуру дві букви у – одна в п’ятій клітинці, а друга – в останній. Якщо в класі є учні, які знають усі букви, вони можуть надрукувати в клітинках цілі слова (урна, павук, кенгуру).

5. Завдання Читалочки

читають ряди букв зліва направо і згори донизу спочатку повільно, а потім у прискореному темпі.

6. Робота на встановлення відповідності .

Спочатку діти розпізнають за кількістю складів схему слова учителька, доповнюють її. Потім роблять звуковий аналіз слова удав і заповнюють звукову схему умовними позначеннями звуків. Насамкінець, друкують у клітинках слово удав (якщо знають усі букви) або тільки ті літери, які вивчили (у першій клітинці букву у, а в третій – а).

7. Фізкультхвилинка.

8.

- Розгляньте предмети, назвіть. Визначте місце букви у в словах.

9. Складаємо розповідь.

- Розгляньте малюнки. За кожним малюнком складіть коротеньку розповідь.

- Прочитайте , що вимовляє хлопчик, граючись із паровозиком (У-у-у!), як плаче немовля (У-а! У-а!), що вигукують діти, заблукавши в лісі (А-у! А-у!).

10. Подумай. Поясни.

- Чи впізнаєте зображених птахів?

- Чи бачили ви їх, де саме?

- Що знаєте про них.

Потім розпізнають гніздо лелеки і шпака.

- Чим ці гнізда відрізняються (лелеки зробили своє гніздо з сухих гілок самі, а шпакам збудували шпаківню люди, гніздо лелеки на стовпі, а шпаківня на дереві).

ІІІ. Підсумок уроку. Рефлексія

- Яку букву вивчали на уроці?

- Який звук вона позначає?

- Доберіть слова зі звуком [у], визначити його місце в слові (на початку, у середині чи в кінці слова).

Рефлексія за допомогою смайликів.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Формування навчальної мотивації в учнів. Теорія і практика»
Черниш Олена Степанівна
72 години
790 грн
790 грн