! В а ж л и в о
Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!

Урок з української мови : Складання розповіді за запитаннями. Спогади про літо

Опис документу:
Вчити учнів робити висновки зі спостережень за природою влітку,розвивати образне сприймання природних явищ, усне та писемне мовлення, вчити розвивати діалогічне мовлення, виховувати любов і бережливе ставлення до природи.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Складання розповіді за запитаннями

Спогади про літо

Мета.

Вчити учнів робити висновки зі спостережень за природою влітку, розвивати образне сприймання природних явищ, усне та писемне мовлення, вчити розвивати діалогічне мовлення, виховувати любов і бережливе ставлення до природи.

Обладнання. Ілюстрація до теми «Літо».

Хід уроку

  1. Організація класу до уроку;

  1. Актуалізація опорних знань.

Люблять всі відпочивати

І дорослі й діти.

Особливо теплим літом

Добре карасів ловити,

В річці цілий день пірнати,

Чи у лісі погуляти.

Влітку – кожен день чудовий,

Неповторний, загадковий.

  1. Бесіда.

  • Діти, ви, напевне, здогадалися, про яку пору року ми сьогодні поговоримо?

  • Чим подобається вам літо? Що в ньому незвичайного?

  1. Розповідь вчителя з елементами бесіди про літо. Розгляд ілюстрацій.

Прихід літа – це буяння зелені і квітів, це довгі теплі дні, це щедрі та ласкаві до кожної травинки й кущика сонце і земля.

  • Які літні місяці ви знаєте?

  • Чому вони так називаються?

А місяць червень луги косить,

Червоним соком ягідки зросить.

А місяць липень гарячим літом

Обсипле липи пахучим цвітом.

А місяць серпень серпом задзвонить

Достиглий колос додолу схилить.

Літо – найласкавіша пора року. Як гарно, як любо навкруги! Соковиті фарби милують око. Барвистий віночок літньої краси заквітчав природу. Завітаймо у гості до літнього неба.

  • Якого воно кольору?

Придивіться до хмаринок, влітку вони пухнасті, легкі.

  • Що нагадують вам їхні чудернацькі форми?

Під літнім сонцем, під теплим дощем швидко наливаються хліба, доспіває городина, достигають різні плоди.

Літо – благодатна пора для праці і відпочинку.

ІІІ. Повідомлення теми уроку.

Це чудова пора, коли яскраво світить сонечко, тішать око своєю буйною зеленню і розмаїттям квітів степи, ліси, луки, ваблять ніжною прохолодою річки, ставки, озера. Більшість із нас чекає літа як свята, адже це час відпочинку, відпусток та канікул.

Хтось їде до табору, хтось до моря чи в гори або в якусь іншу подорож. Багато хто відпочиває на дачі або у родичів, хтось проводить канікули вдома.

Сьогодні ми будемо згадувати, як провели літні канікули, що найбільше запам’яталося, чим займались влітку.

1.Робота над текстом.

Як Юрко відпочивав

На шкільному подвір’ї діти жваво розповідали про свої канікули. Перебиваючи всіх, Юрко доводив, що найкращий відпочинок був у нього в селі. Спав досхочу, не робив зарядки, не обливався водою.

А купався, загоряв?—допитувалися друзі.

Ні

Грав у м’яча?

Ні!

А що ж ти робив?

Читав! Майже увесь день, лежачи в ліжку, я читав цікаві книжки. А вечорами ще дивився телепередачі – від початку і до кінця.

Що, на вашу думку доброго, а що – поганого в Юрковому відпочинку?

2. Читання тексту.

В гості до нас завітали казкові герої Знайко і Чомучка. Вони розповіли про свої враження від літа, про те, як провели літні канікули.

Дорогі друзі!

Ми дуже раді зустрітися з вами. За літо ви підросли, подорослішали. Напевно, гарно відпочили.

Ми також добре відпочивали. Все літо провели в селі у бабусі. Там із друзями купалися в річці, ходили в ліс по ягоди. Але найбільше нам сподобалося ловити рибу і кататися на велосипедах.

А ще ми із задоволенням допомагали бабусі. Годували курей, пасли телятко, підмітали подвір’я. Та найбільше полюбляли збирати черешні, малину, смородину, вишні. І на городі довелося добре попрацювати, бо гарно вродили огірки, кабачки, помідори.

За літо ми добре загоріли і набралися сил. А тепер готові разом із вами вчитися.

Бесіда за прочитаним.

  • Хто з вас упізнав себе у цих героях?

  • Чим подібним і ви займались влітку?

Розвиток діалогічного мовлення. Робота в парах. Складання діалогу на тему: «Спогади про літо».

IV. Підготовка до складання розповіді про свої літні канікули за запитаннями.

- Діти, Знайко приніс вам запитання, за якими він хоче почути ваші розповіді. Давайте скористаємося цією підказкою.

  1. Де ти побував улітку?

  2. Чим займався?

  3. Що тобі найбільше сподобалося?

  4. Які враження залишилися після літа?

Словникова робота.

Знайко приніс вам скриньку з висловами. Прочитайте їх. Використайте потрібні вислови у своїй розповіді.

Побувати на морі

їздити у табір відпочинку

провести літо у селі

ходити в туристичний похід

відпочивати на березі річки

плавати в морі

купатися в річці

ходити в гори, ліс

кататися на велосипеді, човні, катері

збирати ягоди, гриби, овочі, фрукти

загорати, бігати, гратися

ловити рибу

згрібати сіно

допомагати старшим

гарно загоріти

добре відпочити

набратися сил

загартуватися.

Повторення про текст.

  • З чого складається текст? (Зачин, основна частина, кінцівка).

  • Про що ми будемо говорити в зачині?

  • Що запишемо в основній частині?

  • Яку кінцівку придумаємо?

  • Як будемо записувати кожну частину? (З абзацу).

  • Який заголовок доберемо?

V. Фізкультхвилинка.

Щось стомилась наша спинка

І затерпли пальці

Встанем, друзі на хвилинку.

Скачем на скакалці.

Присідаєм і встаємо,

Пальцям працю ми даємо:

В кулачок і з кулачка,

Щоб рука була гнучка..

Трохи шию розім’яли

І за парти посідали.

Розгляд зразків твору.

Подорож у гори

Минулого літа тато, мама і я їздили в Карпати.

Подорож була дуже цікавою. Я вперше побачив гори. Особливо вразили мене велетні-буки. Приваблювала зелень сосон, смерек, ялівцю.

У величезних малинниках ми нарвали чимало малини. На схилах гір назбирали повне відро боровиків, опеньків, підберезовиків. На згадку про нашу подорож тато зробив багато знімків.

Пізно ввечері ми поїхали додому. Ця подорож у гори мені запам’яталась назавжди.

Літній відпочинок

Я дуже люблю відпочивати в селі. Там дуже красиво. З усіх сторін село оточене лісом, де росте чимало грибів і ягід, а недалеко протікає річка. У мене багато друзів, з якими я ходжу на річку і в ліс.

Вечорами ми з братом сидимо біля бабусі і слухаємо її казки.

VI. Усне складання твору за запитаннями і опорними словами (2-3 учні).

VII. Запис розповіді в зошити. Перевірка написаного.

VIII. Підсумок.

  • Про що ми сьогодні розповідали?

  • Що вам найбільше сподобалося?

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Правове регулювання освіти осіб з особливими потребами»
Байталюк Ольга Михайлівна
24 години
490 грн
490 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації (лист МОН № 4/2181-19 від 30.09.2019 р.).

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Підвищення кваліфікації: як створити дієвий механізм
Підвищення кваліфікації: як створити дієвий механізм
Підвищення кваліфікації: вчителі самі вирішуватимуть, де навчатись
Підвищення кваліфікації: вчителі самі вирішуватимуть, де навчатись