Урок з української мови : РОЛЬ ОДНОРІДНИХ ЧЛЕНІВ РЕЧЕННЯ, ВИРАЖЕНИХ ПРИСЛІВНИКАМИ

Опис документу:
Мета: ознайомити учнів з однорідними членами речення, вираженими прислівниками; виробляти вміння визначати однорідні прислівники, будувати речення з однорід¬ними прислівниками; розвивати зв’язне мовлення; виховувати інтерес до знань. Джерело - Інтернет-ресурси

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

РОЛЬ ОДНОРІДНИХ ЧЛЕНІВ РЕЧЕННЯ, ВИРАЖЕНИХ ПРИСЛІВНИКАМИ

Мета: ознайомити учнів з однорідними членами речення, вираженими прислівниками; виробляти вміння визначати однорідні прислівники, будувати речення з однорідними прислівниками; розвивати зв’язне мовлення; виховувати інтерес до знань.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

1. Перевірка домашнього завдання

Вправа 334

Прочитайте виписані речення з однорідними другорядними членами, вираженими прислівниками, назвіть їх.

Розкажіть, як визначати однорідні члени речення, виражені прислівниками.

2. Робота над прислів’ями

Прислів’я та приказки прочитайте, поясніть. Спишіть, замість пропусків запишіть прислівники, протилежні за значенням до виділених.

1) Бур’ян росте швидко, а добра трава ... 2) Знай більше, говори ... 3) М’яко стеле, та ... спати.

3. Каліграфічна хвилинка

Вв Сс Нн ос ес ен ин

восени осінь осінній по-осінньому

Восени і заєць спасенний.

Восени ложка дощу, а дві — болота.

4. Словникова робота

Вибірковий диктант

Запишіть лише словникові слова.

РІДНИЙ КРАЙ

Приваблює природа рідного краю. Чудова вона у різні пори року: взимку і влітку, восени і навесні. Все тут різне, все знайоме, близьке. Все життя перед людиною його чистий горизонт, перший грім, духмяна черемха, чиста криниця, спіла пшениця і червона черешня біля воріт. Рідний край — маленька батьківщина.

III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ ТА МЕТИ УРОКУ

Сьогодні на уроці ви дізнаєтеся про роль однорідних членів речення, виражених прислівниками.

IV. СПРИЙМАННЯ Й УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Робота за підручником (с. 170–172)

Вправи 335–336

2. Фізкультхвилинка

Щоб нам яблучко зірвати,

То потрібно пострибати.

А вони на землю впали,

В руки щось нам не попали.

Тепер треба присідати

І ті яблучка збирати.

V. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ОТРИМАНИХ ЗНАНЬ

1. Робота в групах

Доберіть до дієслова один прислівник, що найбільше підходить за змістом.

Світить (як?) яскраво, барвисто, щедро.

Світить (де?) високо, вгорі.

Ходить (як?) легенько, непомітно, навшпиньки.

Цвіте (як?) рясно, лель-ледь, скрізь.

2. Гра «Утвори групу»

Випишіть прислівники групами за питаннями: як? де? куди? звідки? коли?.

Уперед, добре, гарно, вгорі, вліво, здалеку, згори, знизу, вчора, тут, там, сьогодні.

3. Гра «Доповни ряд»

(Як?) Щасливо...

(Коли?) Вранці...

(Де?) Праворуч...

(Куди?) Додому...

Складіть і запишіть речення з одним прислівником.

4. Самостійна робота

Доберіть відповідні прислівники.

(Де?) в небі летять журавлі. Ніжний пролісок (як?) тримає свою голівку. (Коли?) на галявині розцвіли перші підсніжники.

(Гордо, навесні, високо)

VI. ПІДСУМОК УРОКУ. РЕФЛЕКСІЯ

Якою є роль однорідних членів речення, виражених прислівниками?

Що потрібно ставити між однорідними членами речення, вираженими прислівниками, які вимовляють із перелічувальною інтонацією?

VІІ. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Вправа 337 (с. 172).

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Google-сервіси в роботі вчителя»
Левченко Ірина Михайлівна
16 годин
390 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.