і отримати безкоштовне
свідоцтво про публікацію
Взяти участь
Поспішайте взяти участь у вебінарі Арт-терапія в педагогічній практиці. Емоційний розвиток особистості засобами арт-терапії
До початку вебінару залишилось:
3
Дня
3
Години
16
Хвилин
30
Секунд
Предмети »

Урок з української мови ("Односкладні речення".10-11кл.)

Перегляд
матеріалу
Отримати код

Тема. Односкладні речення.

Мета: поглибити знання учнів про види речень за будовою, закріпити відомості про односкладні прості речення, їх види; формувати вміння правильно визначати ці речення, відрізняти від двоскладних, у тому числі неповних; розвивати усне й писемне мовлення; виховувати любов до поетичного слова, зокрема поезії Ліни Костенко.

Перебіг уроку

І. Організаційний момент. Слово вчителя.

Сьогодні ми закріпимо знання з теми «Односкладні речення».

І знову ми готуємось до ЗНО,

щоб показати там найкращі результати.

Нехай же не жахає вас воно:

ви зможете всі труднощі здолати.

ІІ. Актуалізація опорних знань.

Бесіда:

  • Що називається реченням?

  • На які види поділяються речення за будовою та головними членами?

  • Яка різниця між двоскладним і односкладним реченням?

ІІІ. Оголошення теми й мети уроку.

ІV. Вивчення нового матеріалу.

  1. Розгляд таблиці.

Означено-особове

Неозначено-особове

Узагальнено-особове

Безособове

Називне

Не говори печальними очима.

Скільки цвіту з мене обтрусили?

Любіть травинку і тваринку.

Як пощастило дівчинці в сімнадцять.

Любов і літо.

(Приклади взято із поезій Ліни Костенко).

  1. Обговорення з учнями особливостей кожного з односкладних речень.

  2. Проблемна ситуація.

На дошці написано речення:

Але не любить на плечі руки. (Л. Костенко)

Запитання до класу: який це тип односкладного речення?

Правильна відповідь: ніякий. Це двоскладне речення з пропущеним підметом (неповне речення). Він (підмет) відновлюється із контексту.

  1. Мовленнєве спостереження.

На дошці записано речення:

Не забувайте незабутнє, воно вже інеєм взялось! (Л. Костенко)

Висновок: односкладні речення можуть бути частиною складного речення.

V. Закріплення матеріалу.

1. Дослідження-реконструкція (переробити двоскладні речення на односкладні).

Я чую смутку пальці крижані. Ми виїхали в ніч. А під вікном у нас пахли троянди. А я люблю зеленого слона. Жили ми на горищах і терасах.

2. Встановити відповідність.

1. Називне

А. Вже немає ні хвилі, ні хмар.

2. Означено-особове

Б. Полюють в полі на три тополі.

3. Неозначено-особове

В. Благословіть в дорогу, матері.

4. Узагальнено-особове

Г. Багряне сонце.

5. Безособове

Д. Шукайте посмішку Джоконди.

(Приклади взяті із поезій Ліни Костенко).

Відповіді: 1 – Г; 2 – В; 3 – Б; 4 – Д; 5 – А.

3. Знайдіть зайве речення серед запропонованих.

А Зіграй мені останній марш калини.

Б Люблю цукерки і читаю Брема.

В Світає, Господи, світає.

Г Росту, сміюсь, нічого не боюсь.

Д Йдемо удвох під вечір по стежинці.

(Приклади взято із поезій Ліни Костенко).

Відповідь: зайве В (воно безособове, а решта – означено-особові).

  1. Вибірково-визначальна робота (вибрати тільки односкладні речення, встановити їх тип).

Сидять лелеки на стовпах. Венеція. Каміння і вода. Подаруй мені, доле, у вікнах березу. Бережіть снагу! Пропадали ж люди ні за гріш. Мені холодно тут. Страждаю, мучусь, гину, а живу. Вивчають біо- і гео- графію. Ще рано думати про все. Пливеш – пливи.

(Приклади взято із поезій Ліни Костенко).

  1. Творча робота. Написати твір-мініатюру на тему: «Обступи мене, ліс…» (Л. Костенко).

Завдання: використати різні типи односкладних речень.

VІ. Підсумок уроку. «Мікрофон»:

  • Що нового дізналися про односкладні речення?

VІІ. Домашнє завдання: виписати із роману Л. Костенко «Маруся Чурай» 10 односкладних речень різних типів.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу

Опис документу:
Поглиблення знань учнів про види речень
  • Додано
    12.08.2018
  • Розділ
    Українська мова
  • Клас
    10 Клас, 11 Клас
  • Тип
    Конспект
  • Переглядів
    333
  • Коментарів
    0
  • Завантажень
    3
  • Номер матеріала
    ST064891
  • Вподобань
    0
Курс:«Протидія шкільному насильству»
Черниш Олена Степанівна
72 години
2700 грн
790 грн

Бажаєте дізнаватись більше цікавого?


Долучайтесь до спільноти

«Методичний
тиждень 2.0»
Головний приз 500грн
Взяти участь