Урок з української мови на тему "РОЛЬ ПРИСЛІВНИКІВ У ХУДОЖНІХ І НАУКОВО-ПОПУЛЯРНИХ ТЕКСТАХ"

Опис документу:
Урок з української мови на тему "РОЛЬ ПРИСЛІВНИКІВ У ХУДОЖНІХ І НАУКОВО-ПОПУЛЯРНИХ ТЕКСТАХ". Мета: практично продемонструвати учням роль прислівників у художніх і науково-популярних текстах; розвивати мовлення школярів, поповнювати словниковий запас; виховувати наполегливість у навчанні.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

РОЛЬ ПРИСЛІВНИКІВ У ХУДОЖНІХ І НАУКОВО-ПОПУЛЯРНИХ ТЕКСТАХ

Мета: практично продемонструвати учням роль прислівників у художніх і науково-популярних текстах; розвивати мовлення школярів, поповнювати словниковий запас; виховувати наполегливість у навчанні.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

1. Перевірка домашнього завдання

Вправа 337

Який заголовок ви дібрали до вірша? Поясніть свій вибір.

Прочитайте речення з однорідними членами, вираженими прислівниками.

Один учень біля дошки будує звукові моделі прислівників пильно, слухняно.

2. Каліграфічна хвилинка

Ол ом ал ам рп рм ря ел

Веселий веселка розвеселив

Розберіть слова за будовою. Назвіть частини мови. Які спільнокореневі слова ще можна утворити?

III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ ТА МЕТИ УРОКУ

Сьогодні на уроці ви дізнаєтеся про роль прислівників у художніх і науково-популярних текстах.

IV. СПРИЙМАННЯ Й УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Робота за підручником (с. 158–160)

Вправи 338–339

2. Фізкультхвилинка

V. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ОТРИМАНИХ ЗНАНЬ

1. Поетична хвилинка

Рано-вранці у ріці

сперечались окунці:

Хто сміливий?

Хто з гачка

миттю зніме черв’ячка?..

За годину наш Денис

кошик риби гордо ніс...

Г. Сокіл

Знайдіть прислівники у тексті та поставте до них питання.

2. Поширення тексту-опису прислівниками

... дихає вільга земля. Вітерець ... колише свіжі, запашні трави, ... перебирає листочки на листках дерев, ... гойдає стебельця квітів. Пагорби ... вкриті червоними тюльпанами. Як жар, горять вони...

(Легко, ніжно, ледь-ледь, вільно, навкруги, скрізь)

3. Самостійна робота

Спишіть, розкриваючи дужки та обираючи прислівники, що найбільше відповідають науковому тексту.

Кульбаба як лікарська рослина відома (давно, давненько). Вона має довге, зубчасте листя, жовту квітку у формі кошика. У кульбаби (добре, гарно) розвинена коренева система. Тому рости вона може (де завгодно, скрізь). Кульбабу використовують у медицині та косметології.

VI. ПІДСУМОК УРОКУ. РЕФЛЕКСІЯ

Що нового ви дізналися на уроці?

Що виражає прислівник?

Яка це частина мови?

З якою частиною мови пов’язуються в реченні прислівники?

На які питання відповідають прислівники?

Яку роль у реченні виконують прислівники?

VІІ. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Вправа 340 (с. 173).

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Розвиток ключових компетентностей педагога Нової української школи в умовах безперервної освіти»
Вікторія Вікторівна Сидоренко
30 годин
590 грн