Урок з української мови 5 клас.

Опис документу:
Другорядні члени речення: додаток, означення, обставина.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Урок з української мови у 5 класі

Тема. Другорядні члени речення: додаток, означення, обставина.

Мета: навчити учнів розрізняти другорядні члени речення (додатки, означення, обставини), виділяти їх у контексті умовними позначками; формувати загальнопізнавальні вміння ставити запитання до другорядних членів речення, визначати їхню синтаксичну роль і спосіб морфологічного вираження; за допомогою мовленнєво-комунікативного матеріалу виховувати почуття любові до рідного краю.

Тип уроку: урок засвоєння нових знань.

Хід уроку

І. Організаційний момент

ІІ. Мотивація навчальної діяльності

Психологічна настанова й внутрішня мотивація щодо вивчення теми: «Другорядні члени речення». Ознайомлення учнів із ходом навчальної діяльності.

ІІІ. Повідомлення теми, мети й завдань уроку.

Оголошення епіграфа уроку

Любить свій край – це значить все любити

У чім його святе ім’я живе.

В. Сосюра

ІV. Актуалізація знань п’ятикласників

Творче спостереження над мовним матеріалом

Запишіть речення. Підкресліть головні члени речення. Яке речення складається тільки з головних членів, а яке крім головних, має інші члени речення.

1. Надходив ранок.

2. Слався по долинах тонкий туман.

V. Сприймання й усвідомлення учнями нового матеріалу

Демонстраційне пояснення теоретичного матеріалу

Гра «Квітка»

Скласти поширені речення з непоширеного за допомогою питань про квітку.

Стоїть квітка.

Розібрати поширене речення за питаннями і визначити, які з другорядних членів речення пояснюють головні, а які – інші другорядні.

На столі у вазі стоїть гарна, осіння квітка.

(що?) квітка;

квітка (що робить?) стоїть;

квітка (яка?) гарна, осіння;

стоїть (де?) на столі;

стоїть (у чому?) у вазі.

Відтворення теоретичних відомостей про другорядні члени речення, застосування яких буде потрібним на уроці (використання таблиць з підручника).

VІ. Усвідомлення здобутих знань у процесі практичної роботи, удосконалення загальнопізнавальних умінь з теми

Виконання пізнавальних практичних завдань аналітичного характеру

(Теоретичні відомості про додаток).

Робота з підручником

1. Підручник ст. 36-37, вправа 73 (двоє учнів біля дошки, інші по реченню працюють у зошитах).

2.Підручник ст. 37, вправа 74 (усно);

(Теоретичні відомості про присудок).

Фізкульт хвилинка

Ми берізки і кленці.

В нас маленькі стовбурці.(Встати)

Ми в стрункі стаєм рядки.

Виправляєм гілочки. (Руки поставили перед собою)

Ледь зіп’ялись з корінців,

Дістаємо промінців.(Руки підняти вгору)

Ми стискаєм їх вогонь

В зелені своїх долонь. (Стискають кулачки)

Хилять свіжі вітерці

Вліво-вправо стовбурці. (Нахили тулуба)

Ще й верхівки кожен ряд

Нахиля вперед-назад. (Вправи для шиї)

Робота на дошці

Запишіть речення, підкресліть головні члени речення та означення. Означення підкресліть хвилястою лінією.

1. Заснула тиха річечка.

2. Задумався дуб темношатий.

3. Наближається холодна зима.

4. Скоро все навколо вона обгорне білим снігом.

Робота парами (учні обмінюються зошитами і роблять перевірку робіт один одного).

Висновок учнів про означення.

Робота з картками

(Висновок учнів про обставини).

VІІ. Систематизація й узагальнення знань, умінь і навичок

Підкресліть головні і другорядні члени речення.

Закінчується осінь. Спить Київ. Я люблю. Лине пісня.

Незабаром закінчується лагідна золотокоса осінь.

Спить натомлений Київ мирним лагідним сном.

Я палко люблю рідну землю України.

Скрізь лине пісня солов’їна. Лине мамина ніжна пісня. Лине стоголоса пісня вітру.

VІІІ. Підсумок уроку

ІX. Домашнє завдання

1. Параграф 9, ст.38.

2. Підручник ст.38, вправа 77.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!
До ЗНО з УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ ТА ЛІТЕРАТУРИ залишилося:
0
4
міс.
0
1
дн.
0
0
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!