Урок з української мови 2 клас

Опис документу:
Тема: Розрізнення та добір слів, що називають предмети, ознаки, дії Мета: відновити і закріпити знання про слова-назви предметів,ознак і дії; формувати вміння розрізняти частини мови, правильно вживати їх у мовленні; розвивати логічне мислення учнів, сприяти творчій активності школярів; виховувати інтерес учнів до уроків української мови.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Тема: Розрізнення та добір слів, що називають предмети, ознаки, дії

Мета: відновити і закріпити знання про слова-назви предметів,ознак і дії; формувати вміння розрізняти частини мови, правильно вживати їх у мовленні; розвивати логічне мислення учнів, сприяти творчій активності школярів; виховувати інтерес учнів до уроків української мови.

Тип уроку: урок засвоєння нових знань

Обладнання: підручник, таблиці, картки, програвач.

Хід уроку:

І. Організація класу

1. Привітання

2.Щоб українську мову вивчати,

Треба гарно працювати.

Бо знання – велика сила,

Що весь світ підкорила.

3. Психологічна хвилинка

- Я хочу, щоб наш урок був продуктивним. Для цього поверніться до сусіда по парті, подивіться в очі, посміхніться. А тепер поверніться до мене і також посміхніться. Ми починаємо.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів

  1. Вступне слово вчителя

Сьогодні на уроці української мови ми будемо виконувати роль волонтерів в королівстві Української мови. Діти, волонтери – це люди, які добровільно допомагають. До нас з проханням допомогти звернулися жителі королівства. Ці жителі звичайні слова, які розгубилися і не можуть знайти собі місця. Колись, дуже давно, коли люди вже вміли говорити, але ще не вміли читати і писати, було на світі велетенське царство слів. Правила там королева Морфологія.

Слова постійно працювали, метушилися, поспішали. І кожне слово займало своє місце в царстві.

Та ось почався неспокій. Слова одне перед одним доводили, що саме вони найважливіші, бо потрібні людям. Назрівав великий бунт. Але розумна королева не могла допустити ворожнечі у своєму королівстві, адже всі слова були важливі і потрібні людям.

Вона всіх скликала і наказала словам вишикуватися в такому порядку. Першими мають постати перед нею слова, що дають імена всім предметам. Вони відповідають на питання Хто? Що?

Другими мали стати слова, які описують предмет і відповідають на питання Який? Яка? Яке? Які?

Далі слова, що означають дію предмета і відповідають на питання Що робити? Що зробити?

Але на жаль слова розгубилися і просять нашої допомоги, знайти своє місце.

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку

  • Отже, сьогодні на уроці ми будемо розрізняти, добирати слова, що називають предмети, ознаку, дії.

Я думаю, що ми подружимося з королевою і обов’язково допоможемо словам знайти свої місця.

ІV. Вивчення нового матеріалу

  • А зараз відкриємо зошити, від попередньої роботи відступіть один робочий рядок вниз на другому посередині запишемо число, класна робота.

Пропуском в це королівство, буде каліграфічна хвилинка.

  1. Гімнастика для пальчиків

- Але перш ніж записати її зробимо гімнастику для пальчиків.

2. Каліграфічна хвилинка.

Щоб букви правильно писати ,

Хвилинку каліграфії треба почати.

  • Далі пропишемо каліграфічно букви, буквосполучення, склади та слово.

  • Прописуючи звертайте увагу на з’єднання букв, їх розмір, нахил.

  • А зразок каліграфічної хвилинки записаний на дошці.

К к зк ка аз зка казка

  • Пропоную зі словом казка скласти речення.

  • Королева задоволена нашою роботою, і за це дарує нам літеру та дозволяє зайти в королівство.

  • Як буває зазвичай в казках, щоб кудись потрапити дуже швидко промовляють чарівні слова.

Отже, сіли рівненько. Закрили очі і пошепки промовили таке слово: Морфологія. Відкрийте очі! Ми з вами в королівстві королеви Морфології.

3.Першими звернулися по допомогу слова, що називають предмети.

Щоб їм допомогти пограємо в гру.

Гра «Я тобі, ти - мені».

(Вчитель називає слово і кидає м’яч, учень ставить запитання і повертає м’яч)

  • Отже, діти, що називають ці слова?

  • Так до яких слів ставлять питання хто? що?

4. Робота по підручнику

С. 113, вправа 293

Поміркуйте і замість крапок впишіть назви чисел 1, 2, 3, щоб утворилося слово. Запишіть утворені слова.

  • Слова назви предметів дякують нам за допомогу і на знак подяки дарують нам літеру.

  1. Робота в парі

Другими звернулися слова, що називають ознаки предмети. Вони заплуталися. Допоможемо їм знайти відповідність.

Попрацюємо в парі. Картка №1.

Матуся кислий

лимон лагідна

квіти мале

кошеня запашні

  • Перевіримо, які відповідності утворилися?

  • А які ще слова ознаки можна підібрати?

  • На що вказують слова, які відповідають на питання який? Яка? Яке? Які?

  • Слова, які називають ознаку предмета дякують за допомогу і дарують наступну літеру.

  1. Фізкульхвилинка

  2. Фронтальна робота

Третіми звернулися по допомогу слова, що називають дію предмета. Знайти своє місце в реченні. Картка №2.

  • Візьміть картку №2. Перед вами текст з пропущеними словами. Вставте слова з довідки.

  • Прочитаємо слова з довідки.

  • На що вказують ці слова? На які питання відповідають?

  • А тепер читаємо перше речення добираючи відповідне слово.

Вранці Марійка _________до школи. Біля дороги вона _______ квітку. Марійка захотіла _______ квітку.

Слова для довідки: йшла, побачила, зірвати.

  • А як ви думаєте, зірвала Марійка квітку чи ні?

  • Запишіть цей текст в зошит.

  • Слова, які називають дію предмета дякують за допомогу і дарують наступну літеру.

V. Закріплення і узагальнення набутих знань

- Королева зраділа, що слова стали на свої місця, і пропонує нам пограти в гру.

1. Гра «Збери слова у групи». Картка №3

У кожного з вас лежить картка №3 зі словами. Прочитайте кожний своє слово і визначте до якої групи вони належать.

  1. ша група: слова, які називають предмет;

  2. ша група: слова, які називають ознаку предмета;

  3. ша група: слова, які називають дію предмета.

  • Королева задоволена нашою роботою і дарує літеру.

  • А на останок королева залишила для вас домашнє завдання.

  • Записати по 5 слів:

1 – ряд: слова, що називають предмет;

2 – ряд: слова, що називають ознаку предмета;

3 – ряд: слова, що називають дію предмета.

VІ. Підсумок уроку

  • Діти, яке слово подарувала нам королева? (Знаю)

  • Вона думає, що ви все знаєте.

  • А що ви знаєте про королівство Української мови?

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Розвиток особистості на всіх вікових етапах життя»
Черниш Олена Степанівна
36 годин
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Схожі матеріали