До ЗНО з ІСТОРІЇ УКРАЇНИ залишилося:
0
5
міс.
2
4
дн.
1
5
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!

Урок з трудового навчання "З Україною в серці"

Опис документу:
Патріотичне виховання в школі займає найперше місце у освітній роботі. Під час уроків з трудового навчання поєдную години народознавства з працею. Калина є символом України. Тому недаремно вона використана на уроці. Виховування любові до рідного краю, поваги до народних символів України-одне з основних завдань вчителя.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Л.В.Мороз

Вчитель ручної праці КЗ «Бабанська спеціальна

загальноосвітня школа-інтернат І-ІІ ступенів

Черкаської обласної ради»

«З Україною в серці»

Розробка першого уроку для 1-4 класів

Мета: Поглибити знання учнів про нашу державу - Україну; навчити виготовляти аплікацію з пластиліну;розвивати пізнавальний інтерес до звичаїв, традицій українського народу; виховувати любов до рідного краю, повагу до народних символів України.

Обладнання: вислови про Україну, народні символи України(гілочка калини), пластилін, інструкції.

Епіграф(записаний на дошці)

Немає України без калини,
Як і нема без пісні солов'я:
А ми - народ, зернина від зернини,
В біді і щасті - ми одна сім'я.

Хід уроку

І.Організаційна частина.

 Учитель: Ми  живемо  в  Україні  й  любимо  її  гарну   й співучу мову, її прекрасних людей і пишну природу. Наша земля красива і щедра. Росте і жито, і городина, цвітуть квіти, зріють плоди. Але особливою любов’ю користується у нас калина. «Без верби і калини нема України»,  — каже образне народне слово.Плоди калини ніби краплини крові, пролитими героями України за свободу та незалежність нашої держави, а кожна насінинка схожа на людське серце. Тому недаремно тема нашого першого уроку «З Україною в серці»

ІІ. Основна частина

Любі діти, сьогодні до нас у гості завітає чудова рослина, яку здавна люблять, цінують, на нашій землі, яка символізує нашу країну. А що це за гостя – ви здогадаєтесь відгадавши загадку.

У вінку зеленолистім,

У червоному намисті,

Видивляється у воду

На свою хорошу вроду.

(Калина)

Так, це калина – один із народних символів українців. У народі кажуть: «Посади калину – будеш мати долю щасливу».

(Вчитель разом з дітьми розглядають китиці калини).

Вчитель: Що це за червоне намисто та зелений вінок одягла калина? Молодці, діти, відгадали загадку! Ось і наші гості – калинові гілочки. Увесь кущ калиновий до нас потрапити не зміг, він залишився рости біля криниці, що є на моєму подвірї. Пропоную навколо цих гілочок звити кружечок і помилуватися їх красою. Подивіться, як яскраво – червоні ягідки променіють, як жаринки – вогники.

(Вчитель читає вірш про калину)

Ось калина над рікою

Віти стелить по воді.

Хто це щедрою рукою

Їй намистечко надів?

Червонясте, променисте –

Розцвітає, як вогні…

Дай хоч трішечки намиста,

Калинонька і мені!

Марія Познанська

Вчитель: Але щось наші калинові гілочки засумували. Давайте разом поліпшимо настрій нашим гостям.

Станьмо дружно ми в рядочок

І зав'єм круг калини віночок.

Круг калини віночок завиваємо,

Всіх до себе в таночок скликаємо.

(Пісня – хоровод » Ой у лузі калина стояла»)

(Слова Т.Шевченка)

(Вчитель розповідає легенду за допомогою малюнків та під музичний супровід)

Вчитель: А знаєте, діти, чому цей кущ назвали калиною? Калина – це імя української дівчини. Йшла вона якось повз городи, луги і натрапила на криницю. Задивилася Калинонька на свою вроду, замилувалася. А з криниці – голос: «Не дивися довго в воду, кущем станеш». Не послухалася дівчина тай зачерпнула води …і перетворилася на прекрасний кущ. Зашуміла листям, потягнулася своїми гілочками до людей, до сонця, до хмар, до вітру: «Поверніть мені дівочу вроду!», але ніхто її не почув. Минав час. Пролітав якось журавель, задивився на кущ – сумний та самотній – накинув на нього чарівне намисто, і став той кущ і ще гарнішим. Так і стоїть калина до цього часу чудовим кущем. Про цей народний символ складено багато легенд, віршів, прислів’їв, казок.

Мовленнєва гра «Продовж прислів’я»

  • Любиш Україну – посади калину.

  • Дівчина у вінку – мов калина у цвіту.

  • Пишна та красива, як червона калина.

  • Калина біля тину – щастя родини.

Вчитель: У народі цінують калину за її цілющі властивості. З ягід готують чай, кисіль, джем, варення. Тому і садять калину біля будинків, а особливо біля криниць, щоб вода була прохолодною і смачною. Існувало повір'я, що калину не можна нівечити, бо ганьба буде кривднику. Дітям, щоб не рвали цвіту калини, казали: «Не ламай калину, бо накличеш морози!».

Наші калинові гості дещо засумували. Звісно настрій поліпшується, якщо від когось отримуєш подарунок. Подаруємо на згадку про нас їх зображення з пластиліну.

Пропоную ще раз підійти до наших гостей, калинових гілочок і помилуватися чарівністю їх ягідок.

  • Скажіть будь ласка якого кольору ягідки? (червоного)

  • Якої форми ягідки? (круглої)

  • Якого кольору листочки? (зеленого)

  • Ягідки ростуть де? (на гілочці)

  • Скільки їх на гілочці? (багато)

А щоб наші подаруночки були красивими, нам потрібно розім’яти наші ручки.

Пальчикова гра

Вчитель: Ми наші пальчики розім’яли, а зараз ми будемо готувати подарунки для наших калинових гілочок. (Вчитель пропонує дітям зліпити зображення калинових гілочок з пластиліну на кришці для консервування).

ІІІ. Підсумкова частина

Вчитель:

Посадіть калину коло школи,

щоб на цілий білий світ

усміхнулась щиро доля,

материнський білий цвіт.

Посадіть калину на городі,

щоб розквітнула земля!

Із роси пречиста врода,

з неба - почерк журавля.

Посадіть калину коло тину,

щоби злагода цвіла!

Буде щедрою родина –

буде честь їй і хвала.

Посадіть калину коло хати,

щоб на всеньке на життя!

Стане кожен ранок святом,

дітям буде вороття.

Посадіть калину в чистім полі!

Хай вона освятить час!

Рід наш дуже любить волю.

Хай же воля любить нас!

Синє небо, злоте поле...

Посадіть калину коло школи.

А щоб цвіт її не стерся,

не зів’янув в спориші,

посадіте коло серця,

щоб цвіла вона в душі.

А. Листопад

Під музичний супровід відбувається показ, пояснення, виконання дітьми роботи.

Вчитель: Молодці, діти! Всі упорались з роботою. Всі старалися і подарунки для гілочок калини вийшли дуже красиві. (Діти дарують свої подарунки калиновим гілочкам).

Гілочки калини дуже задоволені вашими подарунками, але вони прийшли до вас не з пустими руками, а з своїм цілющим чаєм та печивом.

Діти разом з вчителем розглядають роботи, аналізують їх.

Калинові гілочки пригощають діток чаєм та печивом.

Список використаної літератури:

  1. Паронова В.І. Мої улюблені вірші. – Тернопіль.: Підручники і посібники, 2008. – 479с.

  2.  Дмитренко М. та ін. Українські символи. — К., 1994. — С.118.

  3.  Скуратівський В. Дідух. — К.: Освіта, 1995. — 272с

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Розвиток і саморозвиток професійної креативності вчителя »
Ілляхова Марина Володимирівна
36 годин
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.