Урок з теми"Речення. Закріплення вивченого про речення в 1-2 класах"

Опис документу:
повторити та закріпити знання учнів про речення, одержані в попередніх класах; закріпити знання про оформлення речення на письмі; продовжувати вчити молодших школярів ділити текст на речення, доповнювати незавершені речення;

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Тема. Речення. Закріплення вивченого про речення в 1-2 класах. Поділ тексту на речення.

Доповнення незавершених речень.

Мета:

навчальна: повторити та закріпити знання учнів про речення, одержані в попередніх класах; закріпити знання про оформлення речення на письмі; продовжувати вчити молодших школярів ділити текст на речення, доповнювати незавершені речення;

розвивальна: розвивати вміння інтонаційно виділяти речення в усному мовленні, знаходити головні слова;

виховна: виховувати любов до природи.

Обладнання та матеріали: піктограми, мікрофон, ребуси, ілюстрації картин природи,

Дятла, жайворонка, ведмедя.

Тип уроку: повторення вивченого матеріалу.

Комплекс використаних методів і прийомів: ігри та цікаві завдання

Розповідь

Конкурс на кращого читця

Робота з підручником

Коментоване списування

Робота в групах

Вибіркове письмо

Піктограми

«мікрофон»

Структура уроку

І Організаційна частина.

ІІ. Актуалізація опорних знань.

1.Розгадування ребусів.

2. Робота з віршем.

3. Конкурс на кращого читця.

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми і мети уроку.

ІУ. Основна частина.

  1. Хвилинка каліграфії.

  2. Робота з підручником.

    1. Читання вправи.

    2. Коментоване списування.

  3. Робота в групах.

У. Фізкультхвилинка.

УІ. Закріплення вивченого.

  1. Розвиток звязного мовлення.

  2. Перевірка записаних речень.

  3. Робота з підручником.

    1. Інтонування речень.

    2. Вибіркове письмо.

  4. Міні – диктант.

V. Підсумок уроку.

VІ. Домашнє завдання.

Хід уроку

І. Організація учнів до уроку.

- Покажіть на піктограмах свій настрій.

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів.

  1. Розгадування ребусів.

( жайворонок, ведмідь, дятел)

  1. Робота з віршем.

  • Прочитайте вірш, записаний на дошці. Про яку пташку йде мова?

Дощик, дощик, ти вже злива!

Плаче груша, плаче слива.

Ти періщить заходився –

Жайворонок застудився.

А тепер лежить під пледом,

Пє гарячий чай із медом.

  • Так, це жайворонок. Його дуже важко побачити, але почути його може кожен. Потрібно лише вийти рано-вранці літньої пори вийти в поле. Свою мелодійну пісеньку виводить жайворонок у польоті. А чи залишається ця пташка в нас зимувати? Правильно, ні. Жайворонок – перелітній птах. Отже, зі скількох речень складається вірш? Про що йде мова у першому? А в другому? Зачитайте третє речення. Про що ви дізналися? Що сказано про жайворонка в останньому реченні? Що таке речення? А які є речення за метою висловлювання? Які з них трапляються у вірші7 Як потрібно їх читати? Які розділові знаки ставляться в кінці речення? Прочитайте ще раз вірш виразно.

  1. Конкурс на кращого читця вірша.

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми і мети уроку.

ІV. Основна частина уроку.

  1. Хвилинка каліграфії.

  • Зошит свій я відкриваю і під нахилом кладу.

Ручку правильно тримаю, сяду рівно не зігнусь.

За роботу враз візьмусь.

  • Записати велику і маленьку букву Лл.

  • Записати буквосполучення безвідривно ли, ил, лу, ул.

  • Записати слова, в яких ця буква зустрічається на початку, в середині, на кінці.

  • Записати безвідривно злива, дятел. Скласти речення з цими слова.

  1. Робота з підручником. Виконання вправи 87, с.43.

  1. Читання вправи одним учнем за допомогою мікрофона.

  • Прочитати, знижуючи голос і роблячи паузу в кінці кожного речення.

Минув вересень розвіялись пахощі осінніх квітів запроменіло листя на дикій груші засумувала ніжна берізка затихли гаї та діброви відлетіли у вирій співочі птахи.

  1. Коментоване списування тексту.

  • Списати, ставлячи після кожного речення крапку.

  • Про яку пору року йде мова в тексті?

  • Що сказано про берізку?

  • Із скількох речень складається текст? Які це речення за метою висловлювання? Чому? Який заголовок дібрали б до тексту? Прочитайте самостійно текст ще раз і виразно.

  1. Робота в групах.

  • Прочитати речення. Які рядки не є реченнями? Чому? Пригадайте, що виражає речення.

З Карпатських гір повіває легенький вітерець

Що за веселі пісні

То вівчарі грають на своїх трембітах

Ще ранньої весни повели вони туди

Світає

А вівчарі вже

Сьогодні до них приїдуть гості з концертом

  • Доповніть незавершені речення так, щоб вони виражали закінчену думку.

  • Спишіть і поставте в кінці речень розділові знаки.

  • Прочитайте записаний текст, усно доберіть до нього заголовок.

V. Фізкультхвилинка.

- Де, Вороно – каркароно, ти була?

Що, Вороно – каркароно, принесла?

  • Політала, покружляла угорі,

Горобців порозганяла у дворі.

Стріла Півня – розбишаку, пісняра

Та й чкурнула, дременула із двора.

VІ. Закріплення вивченого на уроці.

    1. Розвиток звязного мовлення учнів.

  • Прочитайте вірш. Скільки в ньому речень? Про кого або про що говориться в кожному реченні? Що саме?

Жовтень

Тихо осінь ходить гаєм.

Ліс довкола аж горить.

Ясен листя осипає.

Дуб нахмурений стоїть.

Приходько Н.

  • На яке питання відповідає слово осінь? Чому про осінь сказано, що вона ходить гаєм?

  • Скласти схеми до кожного речення.

1. … - =… . 2. -… … = . 3. - … =. 4. - … = .

  • Скласти за малюнком кілька речень про осінь і записати їх. Чи потрібно кожне речення писати з нового рядка? Чому?

2.Перевірка записаних речень. Учні зачитують складені речення. Визначають в них головні слова, пояснюють розділові знаки в кінці кожного речення.

3.Робота з підручником. Вправа 90, с. 44-45.

1) Інтонування речень.

- Прочитати виразно текст, знижуючи в кінці кожного речення голос. Між реченнями потрібно робити коротку паузу, а в кінці абзацу – довшу.

2) Вибіркове письмо.

- Виписати з першого абзацу слова, які відповідають на питання хто?що?

  1. Міні- диктант.

  • Записати речення під диктовку.

Берегти природу треба всім. Кожен з нас чимало може зробити. Потрібно виконувати правила поведінки під екскурсії, прогулянки до лісу, в парк, на природу. Рослини і тварини треба охороняти. Допоможе в цьому книжка «Знай, люби, бережи» Анатолія Давидова. В ній розповідається про рідкісні рослини, які занесені до Червоної книги України.

  • Знайди названу або іншу книжку про охорону природи в бібліотеці. Ознайомся з нею. Напиши коротко про свої враження.

  • Із скількох речень складається текст? Про що йде мова в першому реченні? Які правила поведінки треба виконувати під час прогулянок, екскурсій? Як називається книжка про охорону природи?

  • Знайти в тексті слова, які відповідають на питання що робити? що роблять?

VІІ. Підсумок уроку.

  • Що виражає речення?

  • Які бувають речення за метою висловлювання?

  • Що ставиться в кінці речення?

  • Покажіть на піктограмах свій настрій.

VІІІ. Домашнє завдання.

Виконати 2 завдання вправи 90 на с.44-45, 3 завдання виконати за вибором.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Методологічні основи організації психолого-педагогічного супроводу освітнього процесу дитини із особливими освітніми потребами»
Маргарита Сергіївна Чайка
30 годин
590 грн
395 грн