Сьогодні о 18:00
Вебінар:
«
PRO-акаунт на «Всеосвіті» як інструмент саморозвитку та професійної самореалізації
»
Взяти участь Всі події

Урок з предметів Я у світі і трудового навчання з елементами інтеграції.3 клас." Державні символи України:Герб, Прапор, Гімн, їх значення .

Я у світі

Для кого: 3 Клас

23.01.2020

420

7

0

Опис документу:
Розширити та поглибити знання про Державні символи України - Герб, прапор, Гімн. Формувати національну свідомість школярів, виховувати патріотів рідної держави, повагу до її символів, розвивати пізнавальні інтереси, виховувати любов до рідного краю, його історичного минулого і сучасності. Виховувати патріотичні почуття, повагу до символів Української держави.
Перегляд
матеріалу
Отримати код

Конспект уроку з предмету Я у світі і трудове навчання

3 клас

Тема: Символи держави: Герб, Прапор, Гімн, їх значення .

Мета : Розширити та поглибити знання про Державні символи України - Герб, прапор, Гімн. Формувати національну свідомість школярів, виховувати патріотів рідної держави, повагу до її символів, розвивати пізнавальні інтереси, виховувати любов до рідного краю, його історичного минулого і сучасності. Виховувати патріотичні почуття, повагу до символів Української держави.

Тип уроку: інтегрований.

Обладнання: підручник « Я у світі», автор Н. Бібік , ілюстрації із зображенням державних символів України, портрети , кросворди, картки для роботи в парах, прислів’я, клей , заготовки ( кольоровий папір).

Хід уроку. 

І. Організація класу.

1. Привітання

Добрий день, любі діти,

Добрий день!

На вас чекає добрий день.

Бачу , всі веселі і здорові

До уроку всі готові?

Діти : - Всі готові!

Проведемо перекличку. Для цього давайте пограємо у гру, а правила такі:

прошу Вас у моєму твердженні « Ви» змінити перше слово на « Ми» , наприклад: Я запитаю: « Ви-веселі, а ви відповідаєте « Ми - веселі». Зрозуміло?

ВЧИТЕЛЬ

УЧНІ

Ви-активні
Ви-розумні
Ви– ерудовані
Ви – винахідливі

Ви – найкращі

Ви – успішні!

Ми-активні
Ми-розумні
Ми–ерудовані
Ми–винахідливі
Ми – найкращі

Ми – успішні!

-То ж, бажаю вам успіхів та плідної праці на уроці .

-А що ви очікуєте від сьогоднішнього уроку? ( діти відповідають, вчитель вивішує слова повторити , розширити знання, дізнатися нове, отримати цікаву інформацію)

II. Актуалізація опорних знань учнів.

1.Загадка

Красивий, щедрий , рідний край

І мова наша солов’їна .

Люби, шануй, оберігай

Усе, що зветься ….( Україна)

2. « Асоціативний кущ»

- Наші учні підготувала чудовий вірш про рідну неньку Україну.

1.Ось небо блакитне і сонце в зеніті! 
Моя Україна – найкраща у світі! 
Моя Україна – це ліс і озерця, 
Безмежні степи і чарівні джерельця. 
Красиві пейзажі і гори високі, 
Маленькі струмочки і ріки глибокі. 
2. Моя Україна – козацька слава! 
Така волелюбна і мирна держава. 
Вона дорога нам, і рідна, і мила, 
Бо світ перед нами, як мати, відкрила. 
Вітчизна свята, дорога Україна, 
Для кожного з нас ти у світі – єдина! 

Вчитель: - Україна – це наша ненька, отча земля. Кожна людина любить найбільше той край, де народилася і живе. Кожен пишається своєю рідною землею і завжди хоче сказати про неї найкраще.

3. Гра « Я- тобі, ти-мені» ( з м’ячем)

- А як називається народ, який живе в Україні? ( українці)

- А як ще можна назвати українців? ( громадяни)

- А хто такий громадянин?

- А що означає бути гідним громадянином своєї держави?

- Яка столиця України?

- Які гори є в Україні?

- А які моря?

- Найбільша річка України?

ІІІ. Повідомлення теми, мети уроку.

1. Вступне слово вчителя

-Діти, на попередніх уроках ми здійснили цікаву заочну подорож нашою рідною Україною. Побували у великих містах , дізналися про історичні та пам’ятні міста, національні символи. Але у кожній державі крім національних символів також є і Державні символи.

Символ це знак , умовне позначення. Коли кажуть Державні символи, то що мають на увазі?

-Ви знаєте? ( відповіді учнів)

- І сьогодні тема нашого уроку: «Державні символи: Герб, прапор, Гімн, їх значення» на якому ми поглибимо наші знання про державну символіку.

2. Фізкультхвилинка.

Встаньте, діти, посміхніться,

Землі нашій поклоніться

За щасливий день вчорашній.

І до сонця потягніться,

В різні боки нахиліться,

Веретеном покрутіться.

Раз присядьте, два присядьте

І за парти тихо сядьте.

ІУ. Вивчення нового матеріалу.

  1. Легенда про Державні символи України

Колись давно жила жінка. І було у неї три сина. Росли сини чесними, сміливими, дуже любили свою матусю, готові були віддати за неї своє життя.  Попідростали і вирішили піти в світ прославляти свою матір. Вирушив у дорогу найстарший син. Мати на згадку подарувала йому золоту корону з трьома промінцями. Пішов син між люди. І за трипроменеву корону, яка зігрівала людей, вела вперед, показувала шлях до кращого життя дали першому синові ім’я Тризуб. ( показ)

  • А що ж це означає?

  • Послухаємо повідомлення учнів .

  • У побуті українців найбільш уживаним було зображення тризуба. Важко визначити точно, коли він з’явився на наших землях. Існує понад сорок версій, що пояснюють походження цього знака. Наприклад, знаряддя праці, якими давні люди обробляли землю, ловили рибу, захищалися, своїм виглядом нагадували тризуб.

  • У слові «тризуб» міститься число три. Така повага до цього числа не випадкова. Наші далекі предки були переконані, що тризуб відображає триєдність сили, яка створила світ і життя в ньому: Вогонь –Вода – Життя,

Батько – Мати – Дитя,Воля – Слава – Сила.

У християнській релігії цей знак пояснюють ще й так:Бог Отець – Бог Дух Святий – Бог Син.

Тризуб – тисячолітній священний знак, і ми пишаємось тим, що він став Державним гербом нашої Батьківщини.

Вчитель: -  Настала черга середнього сина. Йому мати в дорогу подарувала жовто-блакитний одяг. Сміливий та сильний був середній син, і прославив він свою матір добрими звитяжними (героїчними вчинками). Люди запам’ятали його і прозвали Прапором.

2. Робота з підручником. Читання про прапор.

- Вчитель: - З’ясуйте, що означає слово прапор.

- Так що означає слово прапор? ( Державний символ)

Прапор – це полотнище певних кольорів, яке є символом держави, організації, партії.

- А яке значення мають кольори ? ( Синє небо над золотою нивою)

- Підберіть до слова прапор синоніми ? (стяг, знамено )

- Тож , який наш прапор? ( Синьо-жовтий)

- Чому?

3.Фізкульхвилинка(за потреби)

А зараз настав час ще відпочити. Пропоную під час відпочинку пригадати ще один вірш в якому розповідається про нашу неньку Україну.

Ми мандруєм, ми мандруєм,

Україною крокуєм.

Ось побачили Карпати,

Як вершину нам дістати?

Заглядаємо в озерця,

Не торкнутися нам дна!

 Так ми довго-довго йшли,

І до групи знов прийшли!

Вчитель: -А там, де був наймолодший син, завжди лунала дзвінкоголоса пісня. Адже мама своєму наймолодшому синові подарувала соловейків спів.  І де б він не був, усюди лунала його дзвінка урочиста пісня. За цей голос і величний спів люди дали йому ім’я Гімн.

- А що вам відомо про Гімн України? ( розповідь учнів про Гімн).

  • Гімном нашої держави є пісня «Ще не вмерла України». Слова написав поет Павло Чубинський у 1862 році. А музику створив композитор Михайло Вербицький. (демонстрація портретів )Проте її виконання й поширення довгий час заборонялося і переслідувалось. І тільки в незалежній Україні ця пісня стала Державним Гімном. У 2003 році Верховною Радою України було ухвалено рішення затвердити Державним Гімном пісню «Ще не вмерла України» зі словами лише першого куплету і приспіву. Коли звучить Державний гімн, треба обов’язково встати, цим ми виявляємо особливу пошану до наших державних святинь.  

Вчитель: -І з того часу ідуть поруч три брати – Тризуб, Прапор і Гімн – прославляють неньку Україну. Вони стали Державними символами .Про це записано в Основному законі Україні –Конституції, статті 20. (учень зачитує )

2. Читання напам’ять віршів.

1.Тризуб – немов сім’я єдина,

де тато, мама і дитина

живуть у мирі і любові

На Україні вольній, новій.

2.Небеса блакитні сяють з глибини,

А пшеничні й житні мерехтять лани.

Образ цей не зблідне, хоч минуть жнива,

Це знамено рідне – злото й синява.

Прапор наш, як літо, в сонці майорить:

По долині – жито, по горі – блакить.

3. Слова високі, мелодія врочиста –

Державний гімн ми знаємо усі.

Для кожного села, містечка, міста –

Це ключ один з мільйонів голосів.

Це наша клятва, заповідь священна,

Хай чують друзі й вороги,

Що Україна вічна, незнищенна,

Від неї ясне світло навкруги.

Вчитель: - Ось ми і вивчили та вдосконалили свої знання про Державні символи України.

V. Узагальнення і систематизація знань.

1.Робота з прислів’ями. Поєднати частини

Хто Гімн знає - Україну прославляє.

Гербом дорожи - Україні служи.

Коли прапор піднімають - Україні прославляють.

2. Бліц-вікторина

- Основний закон України - … (Конституція).

- Як співають і слухають Гімн? (Стоячи).

- Синій колір українського прапора символізує … (небо).

- Скільки кольорів має український прапор? (Два).

- Державний герб України - … (тризуб).

- Найголовніша пісня України - … (Гімн).

- Жовтий колір прапора символізує … (колосся).

- Державна мова України - … (українська).

VI.Практична частина.

  • Сьогодні ми не тільки поповнили знання про символи Держави, а виготовимо прапор з кольорового паперу на згадку про сьогоднішній урок .

1. Повторення правил БЖД

2.Виконання роботи

3. Перевірка .

VIІ. Рефлексія

  • Переверніть прапор на іншу сторону та прочитайте вірш.

Ми хочемо миру,

Ми хочемо добра,

Щоб доля щаслива

Й привітна була!

  • Без подарунка ми не можемо залишити наших гостей.

  • Чи справдилися ваші очікування?

2. Читання вірша вчителем.

- Хочу завершити наш урок рядками з вірша П. Тичини.

У всьому світі – кожен знає:

Що Батьківщина лиш одна.

Вона у нас одна-єдина –

Це наша славна Україна.

УІІІ. Домашнє завдання.

Розповісти батькам про Державні символи України, за бажанням вивчити вірш про Україну.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.