! В а ж л и в о
Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!

Урок з навчання грамоти на тему : Поділ слів на склади. Посуд.

Опис документу:
Мета: дати учням уявлення про склад слова, формувати уміння поділяти слова на склади, позначати поділ слів на склади графічно; активізувати слова тематичної групи «Посуд»; розвивати вміння будувати речення і розповіді за малюнками, серією малюнків...

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Тема. Поділ слів на склади. Посуд.

Мета: дати учням уявлення про склад слова, формувати уміння поділяти слова на склади, позначати поділ слів на склади графічно; активізувати слова тематичної групи «Посуд»; розвивати вміння будувати речення і розповіді за малюнками, серією малюнків, про події з власного життя; виховувати прагнення долучатися до домашньої роботи, допомагати старшим у сім’ї.

Хід уроку

І. Організація класу до уроку.

ІІ. Повторення вивченого матеріалу.

Гра « Вилучи «зайвий» предмет»

Олівець, ручка, зошит, парта.

Автомобіль, телевізор, велосипед, літак.

Тарілка, диван, ліжко, стіл.

З «зайвими» словами складіть речення.

ІІІ. Вивчення нового матеріалу.

1. Ознайомлення з новим матеріалом. Буквар,с.18.

- Назвіть зображені предмети, поставте до них питання.

- Визначіть , яке зі слів найкоротше (ніж), а яке найдовше (виделка).

Вимовте ці слова ще раз. Кожне слово можна вимовити злито, а можна по частинках : лож-ка, ви-дел-ка. Такі частинки називаються складами. У слові може бути один, два, три і більше складів. Тому й слова бувають короткі і довгі.

2. Визначення кількості складів у складі.

- Щоб визначити, скільки складів у слові, запропонуйте дітям підкласти кулачок під бороду, лікоть цієї руки поставити на парту і промовити слово ніж. Борода натискала на кулачок 1 раз, отже, у цьому слові один склад. Аналогічне спостереження провести над вимовою слів чашка (2 склади) і виделка (3 склади).

4. Фізкультхвилинка.

Гуси-лебеді летіли,

На лужок тихенько сіли.

Посиділи, поклювали,

Покружились, дружно встали.

5. Продовження роботи.

- Розгляньте смужки під кожним малюнком. (Запитати, чи не здогадуються діти, чому смужка під чашкою поділена на дві частини, під виделкою – на три, а під ножем зовсім не поділена. )

6. Моделювання складової будови слів.

- Назвіть предмети.

- За допомогою кулачка порахуйте кількість складів у цьому слові.

Один учень може виконувати це завдання на дошці, щоб учні мали змогу перевірити, чи правильно вони поділяють схеми слів на склади.

- Наступна вправа виконується аналогічно попередній.

-

- Для чого призначені предмети, зображені на цій сторінці 18?

- Як можна назвати їх одним словом? (посуд).

- Складіть з цими словами речення, щоб у кінці були різні розділові знаки (крапка, знак питання і знак оклику).

ІV. Фізкультхвилинка.

V. Продовження роботи за Букварем, с. 19.

1. Складаємо розповідь.

- Розгляньте малюнок.

- Кого зображено на малюнку.

- Що виконують мама, тато, діти?

- Хто накриває стіл ?

- Чи охоче діти допомагають батькам?

- А ви допомагаєте своїй мамі чи татові це робити, миєте посуд?

2. Робота з персоніфікованими буквами

Виконуємо це завдання , як і на попередніх уроках. Але сьогодні доповнимо поділом слів на склади.

- Яке слово найкоротше, а яке найдовше?

3. Складаємо розповідь за серією малюнків.

- Розкажіть за малюнками про пригоду, яка сталася з дівчинкою Іринкою.

VІ. Підсумок уроку. Рефлексія уроку.

На завершення слід запропонувати учням визначити за кількістю складів, до яких слів подано графічні схеми під малюнками.

Рефлексія.

Чи сподобався вам урок. Позначте смайликом.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Інтегрований курс «Мистецтво»: теоретико-прикладний аспект»
Просіна Ольга Володимирівна
36 годин
590 грн
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації (лист МОН № 4/2181-19 від 30.09.2019 р.).

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Підвищення кваліфікації: як створити дієвий механізм
Підвищення кваліфікації: як створити дієвий механізм
Підвищення кваліфікації: вчителі самі вирішуватимуть, де навчатись
Підвищення кваліфікації: вчителі самі вирішуватимуть, де навчатись