Урок з музичного мистецтва за темою “Рок- опера”, проведеного в 7 класі вчителем Сидоренко Л. О.

Опис документу:
Тема: «Рок-опера» Мета: познайомити учнів з рок-оперою О.Рибнікова «Юнона і Авось», порівняти жанр опери з жанром рок-опери, знайти спільні риси та відмінності, сформувати поняття про рок-оперу, оперу, лібрето, вміти аналізувати, узагальнювати та робити висновки, розвивати співочий голос, музичний слух інтерес до проектної діяльності, потреби виявити себе в різноманітних видах музичної діяльності, виховувати почуття до прекрасного.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Оберіть документ з архіву для перегляду:
Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Урок з музичного мистецтва
за темою “Рок- опера”,
проведеного в 7 класі
вчителем ЗОШ І – ІІІ ступенів №15
м. Ніжина
Сидоренко Л. О.

ТЕМА: РОК-ОПЕРА.

МЕТА: Сформувати в учнів поняття про рок-оперу, оперу, лібрето, вміння аналізувати, узагальнювати, робити висновки, розвивати співочий голос, музичний слух, інтерес до проектної діяльності, потреба виявити себе в різноманітних видах музичної діяльності, виховувати почуття до прекрасного, сприяти розвитку естетичної сфери особистості

УНАОЧНЕННЯ:
- кабінет музики;
- проектор, екран, ноутбук;
- електронна презентація з теми.
МЕТОДИ НАВЧАННЯ: робота за картками по групах, розповідь, бесіда, демонстрація, навчальна групова робота, творча індивідуальна робота,метод, «Мікрофон», повідомлення учнів, метод конструювання понять, метод еврестичних запитань.

ФОРМИ ОРГАНІЗАЦІЇ ПІЗНАВАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ УЧНІВ: індивідуальна, групова. МЕЖПРЕДМЕТНІ ЗВ'ЯЗКИ: історія, література, музика, хореографія.
ПОНЯТТЯ І ТЕРМІНИ: опера, рок-опера, лібрето, театр, композитор, хореограф, актор, композитор.

ТИП УРОКУ: комбінований урок.
ФОРМА УРОКУ: урок-подорож
Епіграф: «З коханими не розлучайтесь!»

ХІД УРОКУ


І. Організаційний момент
- Сьогодн
і ми проведем незвичайний але дуже цікавий урок. Епіграфом для нього стануть слова російського поета О.Кочеткова «З коханими не розлучайтесь»
ІІ. Актуалізація опорних знань.
Вступна бесіда.
Тема нашого уроку: «Рок-опера»

ІІІ. Мотивація

- Сьогодні ми здійснемо віртуальну подорож до музичного театру, познайомимось з рок-оперою О.Рибнікова «Юнона і Авось», порівняємо жанри опери та рок-опери, дамо визначення жанру рок-опера, будемо співати слухати музику, розмірковувати про неї.
- Що особисто кожен з вас очікує від нашого уроку
Запрошую вас до співпраці, співайте впевнено , працюйте з віддачею.

ІV. Головна частина уроку.
1) Робота в групах.
Завдання для 1 групи: Які ви знаєте види мистецтв, де б розповідалося про почуття людини? (слайд 2,3).
Завдання для 2 групи: «Склади поняття» .
Вам запропоновані картки з поняттями, але літери у них переплуталися. Складіть літери у певному порядку ідайте визначення отриманим поняттям.
ТОМПКЗОИОР АРПОЕ БІЛРЕТО (слайд 4,5)
2) Виступи учнів із повідомленнями, підготовленими у групах.
Перший учень: У 1970 році, відомий поет Андрій Вознесенський, перебував у відрядженні в місті Красноярськ. Гуляючи вулицею, він потрапив до музею. Ось яку історію він почув: У 1806 році російський державний діяч Микола Петрович Резанов придбав за власні кошти 2 кораблі і вирушив до Каліфорнії, щоб поповнити запаси продовольства для російської колонії. (кораблі мали назву «Юнона» і «Авось»). На одному з прийомів він познайомився з донькою губернатора Кончитою Аргуельо. Молоді люди покохали один одного та вирішили побратися.Але, в них було різне віросповідання. Мореплавець вирішує подолати зворотній шлях, щоб попросити у Патріарха дозволу на шлюб. (слайд 6).

Другій учень: А що ж Кончита? 35 років, день у день , вона ходила на місце їх прощання, і чекала на нього. І лише тоді отримала звістку про те, що її коханого вже давно нема на світі. Вона залишила все і пійшла до монастиря, де в мовчанні та молитві прожила 20 років.
- Ця історія дуже вразила А. Вознесенського, так з'явилася поема «Юнона». Через якийсь час поемою зацікавився відомий режисер Марк Захаров (слайд 7), а потім до них приєдналися композитор Олексій Рибніков (слайд 8) та хореограф Володимир Василь'єв (слайд 9) .Коли робота була закінчена, митці довго не могли визначитись із жанром( що це, драматична вистава, опера, чи щось інше), проаналізувавши свою роботу, досвід колег, назва жанру прийшла сама собою: рок-опера «Юнона і Авось». Її прем'єра відбулася 9.07.1981 року в Москві.
3) Слухання музики.
Зараз ми подивимось фрагмент опери під назвою «Біла шипшина», для того щоб зроуміти, що ж таке рок-опера. (слайд 11) (після перегляду).
- Зверніть увагу, перелік мистецтв збігається з оперою. А в чому відмінність?
- Як розгортуэться сюжет в цьому музичному номер
і?
- Які види мистецтв присутні? (слайд 12)
- Що ви можете сказати про хореографію, декорації, костюми акторів?
- Зверніть увагу, перелік мистецтв збігається з оперою. А в чому відмінність?

Пропоную вашій увазі другій фрагмент, він має назву «Я тебе ніколи не забуду» (слайд 13) - Ваші враження від побаченого, хто його виконує?
(відповіді учнів)- біль, туга, сум, кохання, Резанов і Кончита розуміють, що бачаться востаннє, але це поклик долі, з цим не можна нічого зробити.
- Які людські чесноти має Резанов? ( високе почуття обов'язку, чесність, жертовність, високі моральні принципи).
- А Кончита? (ніжна, беззахисна, але водночас, така сильна духом).
-Саме на таких почуттях, як: сила духу, чесність, жертовність,надія, віра, і тримається любов, без них вона нічого не варта, без них вона не проживе. Ось чому люди 35 років ходять на цей спектакль,щоб ще і ще пережити ці почуття, очиститися, піднятися над буденністю.
- На вашу думку: чи професійні співаки виконують вокальні партії? (ні, це драматичні актори)
- Саме в цьому і полягає відмінність опери від рок-опери (більш демократичний жанр, тобто, доступний широким верствам людей).
-
Що головне в опері, музика чи драматична дія(музика)
- А в рок-опері? (синтез музики і драматичної дії)- друга відмінність.

-Отже, що ж таке рок-опера? (слайд 14)
- Рок-опера- музично-сценічний жанр, де за допомогою живопису, хореографії, драматургії розкривається сюжет, музичні номери виконані в стилі рок

4) Робота над піснею.
- Відчуваю, що вам теж хочеться доторкнутися до чудової музики Олексія Рибнікова, і виконати пісню «Я тебе ніколи не забуду». Звичайно, почуття, про які співається в пісні , вам ще не знайомі, але ви дуже щирі чесні , тому тепло людської душі вам вдасться передати. Отже , сіли зручно, вирівняли осанку, розправили плечі і починаймо співати( слайд 15).

(вокально-хорова робота).
5) Вокальний конкупс «Дві Зірки»

- Уявіть, що ми учасники програми «Дві зірки», пропоную створити кілька дуєтів і провести між ними змагання, хто виявияться більш артистичним, переконливим, той і виграв (змагання вокальних дуетів)

6) Метод «Емпатії»

-Уявіть, що нам випала можливість поспілкуватись з головними героями рок-опери, її авторами, щоб ви їм сказали?
(відповіді учнів)

перший учень: звертання до хореографа В.Васил'єва: «Я займаюсь танцями, хочу бути хореографом, обов'язково дома перегляну балети з Вашою участю»;

другий учень: питання до режисера М.Захарова: «Чи важко було працювати над рок-оперою «Юнона і Авось?»

третій учень: звертання до поета А.Вознесенського: «Намагаюся писати вірші, мене зацікавила Ваша творчість»

четвертий учень: звертання до композитора О.Рибнікова: «Мені подобається Ваша музика до к.ф «Червона Шапочка»

п'ятий учень: звертання до М.Резанова: «Захоплююсь Вашою силою духу».

шостий учень: звертання до Кончити Аргуель'о: «Мабуть, поступити так як Ви , я б не змогла»

Слова вчителя

- З коханими не розлучайтесь, з коханими не розлучайтесь, з коханими не розлучайтесь, всією кров'ю проростайте в них . І кожен раз на вік прощайтесь, і кожен раз на вік прощайтесь, і кожен паз на вік прощайтесь, коли ідете хоч на мить.

VI. РЕФЛЕКСІЯ:
- З яким новим музичним жанром ми сьогодні познайомились?
- Чим відрізняється опера від рок-опери?
- Головна ідея рок-опери «Юнона і Авось» (кохання, вірність, жертовність).
- Як би ви вчинили, якби були на місті головних героїв?

VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ.
Дізнайтеся про рок-опери написані в Україні, що означають слова «Юнона», «Авось».

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися
Опис презентації окремими слайдами:
Презентація до уроку з музичного мистецтва, проведено в 7- ому класі за темою “Рок- опера”. .
Слайд № 1

Презентація до уроку з музичного мистецтва, проведено в 7- ому класі за темою “Рок- опера”. .

Слайд № 2

Слайд № 3

Слайд № 4

Слайд № 5

Слайд № 6

Слайд № 7

. .
Слайд № 8

. .

. .
Слайд № 9

. .

Слайд № 10

Слайд № 11

Слайд № 12

Слайд № 13

Слайд № 14

Слайд № 15

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!
До ЗНО з ФІЗИКИ залишилося:
0
3
міс.
1
1
дн.
0
6
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!