Урок з музичного мистецтва " Народні музичні інструменти"

Опис документу:
Конспект уроку з музичного мистецтва в 5 класі " Народні музичні інструменти" познайомить учнів з етнічною музикою та її особливостями; з ударними та шумовими музичними інструментами; удосконалит вміння учнів розрізняти темброве забарвлення різних музичних інструментів; навчить аналізувати музичні твори та порівнювати їх між собою; перевірити рівень знань дітей про групи народних музичних інструментів та закріпити основні поняття: духові, струнні, ударні, троїсті музики.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код

Тема: Народна музика

Тема уроку: Народні музичні інструменти ( продовження)

Вчитель: Кривляк Наталія Сергіївна

Мета:

Навчальна:  познайомити учнів з етнічною музикою та її особливостями; з ударними та шумовими музичними інструментами; удосконалювати вміння учнів розрізняти темброве забарвлення різних музичних інструментів; аналізувати музичні твори та порівнювати їх між собою; перевірити рівень знань дітей про групи народних музичних інструментів та закріпити основні поняття: духові, струнні, ударні, троїсті музики.

Розвиваюча: Розвивати музичну , слухову пам’ять та увагу; розвивати творчі здібності учнів : здатність до імпровізації, самостійного музикування.

Виховна: виховувати  патріотичні  почуття, прививати учням любов до української народної музики.

Музичний матеріал: укр. нар. пісня «Їхав козак за Дунай», африканська народна музика «Танець духів», японська народна музика «Танець дощу».

Наочні посібники: пазли « Народні музичні інструменти», зображення гурту троїстих музик, зображення сонечка.

Обладниння: комп’ютер, народні музичні інструменти: бубон, сопілка, ложки, рубель, баян, гармоніка, гуслі, балалайка; телевізор.

Тип уроку: поглиблення теми

Хід

І.Організаційний момент:

Перевірка готовності класу до уроку.

Музичне привітання.

Оголошення теми уроку.

ІІ. Мотивація навчання.

На минулому уроці ми розпочали цікаву подорож у світ народних музичних інструментів. Сьогодні ми продовжимо подорожувати і дізнаємося як звучить народна музика та музичні інструменти у різних країнах.

ІІІ. Актуалізація опорних знань.

1.Робота в парах

А зараз, щоб пригадати з якими народними музичними інструментами ми познайомилися на минулому уроці ми зіграємо в гру «Пазли» « Народні музичні інструменти», коли інструмент складете потрібно його назву записати на аркуші.

На які три групи поділяють народні музичні інструменти?

-струнні (звучать тоді, коли торкаються їхніх струн)

- духові (коли в них вдувають повітря)

- ударні (коли в них ударяють)

Інструменти, які записані на ваших аркушах треба об’єднати у групи за способом видобування.

ІV. Виклад нової теми.

1.Розповідь вчителя.

Народні музичні інструменти

Старовинний народний інструмент часів Київської русі – гуслі – належить до струнної групи. В сучасних Україні та Угорщині народний інструмент, схожий на гуслі, називається цимбали. (Ілюстрації гуслі та картина В.Васнєцова «Гуслярі»)

Ударні та шумові інструменти є в кожного народу, вони також дуже різні. У багатьох країнах здавна поширені брязкальця, наповнені зернами або іншими предметами. Спочатку їх використовували для подання сигналів, а пізніше – для ритмічної організації музики. Невід’ємною частиною музики різних народів є барабани. Прості у виготовленні, ці інструменти не вимагають особливих навичок гри, тому існують у сотнях різновидів.

В Україні найпоширенішим ударним інструментом у народній музиці є бубон (решітка). Легкий дерев’яний обідок, обтягнутий з одного боку шкірою, - це найпростіша конструкція бубна, що був відомий в Україні ще за давніх часів. Сучасні матеріали, металеві дзвіночки, тарілочки, гарне оздоблення змінили вигляд бубна, що завжди супроводжував танцювальну музику. Вони входили до складу полкової музики Війська Запорізького, як і тулумбаси – барабани, що нагадують литаври. (Ілюстрації цих інструментів)

2. Слухання. Африканська народна музика «Танець духів» (фрагмент)

Слухання. Японська народна музика «Танець дощу» (фрагмент)

Аналіз прослуханих творів

Порівняйте африканську та японську музику. У чому відмінність?

Доберіть слова, які розкажуть, що нагадують звуки барабанів.

3. Ритмічна імпровізація

4.Фізкульхвилинка «Австралійський дощ»

5.Вокально-хорова робота

а) дихальна  гімнастика( надуваємо уявну повітряну кульку животом);

б) розспівування, виконання вокальних вправ

в) виконання 1 куплету укр. нар. пісні «Їхав козак за Дунай»

г) виконання всієї пісні

д) виконання за ролями караоке.

V. Осмислення і закріплення теми.

1.Музична вікторина «Впізнай народний музичний інструмент»

•  Звучання яких інструментів вам найбільше подобається?

•  Які інструменти серед українських народних звучали сьогодні на уроці?

Як називаються гурт українських музиків?

2. Музична імпровізація на народних музичних інструментах під українську народну пісню «Їхав козак за Дунай»

VI. Підведення підсумків уроку. Оцінювання учнів

Вчитель: Сьогодні на уроці всі були активними, особливо мені сподобались відповіді …

Вчитель: Свій настрій на кінець уроку визначте будь ласка за допомогою сонечка, яке лежить у вас на парті. В залежності від вашого настрою надайте йому емоційного характеру. Домалюйте посмішку сонечку, якщо ви покидаєте музичний клас з хорошим настроєм, а може ваше сонечко буде похмурим, тому що ваш настрій не змінився?

Вчитель: Спасибі всім, хто працював
Пісні співав, чудово грав,
І тим, хто в гості завітав.
Зараз пролунав дзвінок,
Наш закінчився урок.
Хай вам сонечко сміється,
Хай земля співає
І ніколи музика вас не покидає!

Вихід з класу під українську народну пісню «Їхав козак за Дунай».

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Сертифікат від «Всеосвіти» відповідає п. 13 постанови КМУ від 21 серпня 2019 року № 800 (із змінами і доповненнями, внесеними постановою КМУ від 27 грудня 2019 року № 1133)

Обрати Курс або Вебінар.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.


Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!