• Всеосвіта
  • Бібліотека
  • Математика
  • Урок з математики в 1 класі за темою "Переставна властивість додавання. Вправи на засвоєння таблиць додавання і віднімання в межах 10."

Урок з математики в 1 класі за темою "Переставна властивість додавання. Вправи на засвоєння таблиць додавання і віднімання в межах 10."

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код

Тема Переставна властивість додавання. Вправи на засвоєння

таблиць додавання і віднімання в межах 10.

Мета Ознайомити учнів з переставною властивістю додавання. За

допомогою практичних дій з предметами показати учням, що

додавати числа можна в будь-якому порядку. Розвивати

обчислювальні навички й уміння дітей, увагу, мислення,

спостережливість.

Виховувати інтерес до навчання, математики.

Обладнання: розрізні цифри, конверт із секретом, код до гри «Розшифруй

слово», таблиця до вправи «Домалюй!», лічильний матеріал,

прості олівці.

Тип уроку Урок засвоєння нових знань

Хід уроку

I. Організація класу

Вчитель: - Продзвенів уже дзвінок!

Учні: - Нас покликав на урок!

Вчитель: - Діти, ви часу не гайте!

Учні: - Працювати починайте!

II. Усні вправи

1. Бесіда

- Назвіть числа, що ми вивчили.

- Яке найменше число? Найбільше?

2. Гра «Чарівні ворота» (склад числа 10)

Двоє учнів беруться за руки, утворюючи «ворота», на яких число 10. Деякі учні одержують картки з числами. Вони мають утворити пари чисел на склад числа 10. Тільки так вони зможуть пройти крізь «ворота».

3. Віршовані задачі

Ішов їжачок, знайшов бурячок.

Знайшов іще 6, із сім’єю з’їсть.

Скільки буряків всього в їжаків? (1+6=7)

Іде маленька Галя,

Веде її Наталя.

Зустріли 5 хлопят.

То скільки всіх малят? (1+1+5=7)

Біля річки у кущі

Заховалися хрущі:

Дочка, син, батько і мати.

Хто їх може порахувати? (1+1+1+1=4)

На травичці коло хати

Метушились каченята.

5 білесеньких, як сніг,

3 чорних. Скільки всіх? (5+3=8)

III. Повідомлення теми й мети уроку. Мотивація.

Гра «Розшифруй слово»

1

2

3

4

5

6

7

8

9

Б

А

В

З

О

І

К

Ч

Т

3 + 4 =

4 – 2 =

8 – 4 =

6 + 1 =

2 + 0 =

- Яке слово вийшло? ( Казка)

- А ви казки любите?

- Отож, до нас на урок прийде казка, але не проста. Хто уважно буде слухати, той зможе знайти і розгадати дуже важливий секрет, який допоможе вам швидше розвязувати приклади.

IV. Вивчення нового матеріалу.

1. Слухання казки

Жили-були собі три цифри, три подружки. Одну звали Одиниця, другу – Двійка, третю – Трійка. Позначали вони відповідні числа. Почули подруги про чудову країну Математику і вирішили туди помандрувати. Довго вони йшли, а коли прийшли до величезних воріт, засперечалися, хто з них першою увійде до чарівної країни.

І так голосно вони сварилися, що вартові їх не пропустили. Тоді цифри заспокоїлись, і стали думати, як їм вчинити. Стали вони в ряд: Одиниця перша, Двійка – за нею, а Трійка – за Двійкою (1 2 3). Тут Двійка закричала до Одиниці:

- А чого це ти перша стоїш? Я теж хочу! – і стала Двійка спереду (2 3 1).

Та вже образилась Трійка:

- І я хочу бути першою! – і стала Трійка спереду (3 2 1).

І так цифри ще довго сперечалися б , якби це не помітила королева країни Математики, що стояла на балконі королівського замку. Вона вигукнула:

- Досить, не сваріться! Я усіх вас пропущу у свою країну, бо ви допомогли мені відкрити один дуже важливий закон математики.

- Давайте разом подивимось! (Відкривають конверт).

1 + 2 + 3 = 6

2 + 3 + 1 = 6

3 + 1 + 2 = 6

Висновок: додавати числа можна в будь-якому порядку.

2. Первинне закріплення

Один учень працює з лічильним матеріалом на набірному полотні, а решта учнів простими олівцями виконують те саме в зошитах:

4 кружечки і 3 квадрати – 4 + 3 = 7

3 квадрати і 4 кружечки – 3 + 4 = 7

3. Фізкультхвилинка

Стільки раз ногою тупни: ( 4 )

Стільки раз в долоні плесни: ( 5 )

Ми присядем стільки раз: ( 2 )

І нахилимось в цей час: ( 4 )

Пострибаєм рівно стільки: ( 6 )

Ну й рахунок! Гра - та й тільки!

4. Читання правила у підручнику ( с. 80 )

V. Закріплення й систематизація вивченого.

1. Коментоване письмо ( №4 с.80 )

- Що ви помітили?

- Чому сума однакова?

2. Самостійна робота в зошитах з друкованою основою ( с.12 №1 )

Взаємоперевірка.

3. Задача №5 с.80 (самостійно записують розвязання).

4. Завдання з логічним навантаженням «Домалюй!»

- Що потрібно намалювати в порожній клітинці?

- Поясніть свою думку.

VI. Підсумок уроку.

- Сподобався вам урок?

- А яке завдання сподобалось найбільше?

- А сподобалось вам як ви працювали?

- То який секрет ми сьогодні взнали?

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»