! В а ж л и в о
Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!

Урок з математики на тему : "Знаходимо невідомий від’ємник і зменшуване".

Опис документу:
Мета: формувати в учнів обчислювальні навички; уявлення про обернену задачу. Дидактична задача: актуалізувати правила знаходження невідомих компонентів арифметичних дій, вміння розв’язувати задачі на знаходження невідомого доданка; закріплювати уявлення про обернену задачу;

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Тема уроку . Знаходимо невідомий від’ємник і зменшуване.

Мета: формувати в учнів обчислювальні навички; уявлення про обернену задачу.

Дидактична задача: актуалізувати правила знаходження невідомих компонентів арифметичних дій, вміння розв’язувати задачі на знаходження невідомого доданка; закріплювати уявлення про обернену задачу; закріплювати вивчені випадки додавання і віднімання, вміння обчислювати значення виразів на дві дії; формувати вміння розв’язувати задачі, знаходити довжину ламаної лінії; формувати навички креслення відрізків.

Розвивальна задача: розвивати в учнів увагу, пам'ять, мислення шляхом відновлення цифр і знаків арифметичних дій.

Хід уроку

І. Мотивація навчально-пізнавальної діяльності учнів.

Сьогодні закріпимо знання про обернену задачу. Ви маєте бути уважними до себе, щоб установити, чи все зрозуміло, чи є труднощі, над чим ще треба попрацювати.

ІІ. Актуалізація опорних знань і способів дій.

1. Геометрична хвилинка.

Робота за сходинками складності: перша сходинка – назвати геометричні фігури; друга – визначити ознаку, що змінюється; третя – продовжити послідовність; четверта – з пам'яті відтворити послідовність фігур.

2. Усна лічба. Завдання № 1 (підручник, с. 130).

3. Усне опитування.

Як називаються числа при додаванні?

Як називаються числа при відніманні?

Яке число найбільше при відніманні? (Зменшуване). Чому?

З чого складається зменшуване? (Зменшуване складається з від’ємника та різниці).

Як одержати зменшуване? (Треба до різниці приєднати від’ємник).

Як одержати від’ємник? (Треба від зменшуваного виключити різницю).

Значення різниці більше чи менше за зменшуване? (Значення різниці часто менше за зменшуване.

Чи може значення різниці дорівнювати зменшуваному? У якому випадку? (Якщо від’ємник нуль, то значення різниці дорівнює зменшуваному).

Покажи дужками суму, різницю. Доповни рівності.

--Давайте розглянемо, як знаходили невідомі компоненти дії віднімання.

--Щоб знайти невідоме зменшуване,…

--Щоб знайти невідомий від’ємник,…

ІІІ. Закріплення вивченого. Формування вмінь і навичок.

1. Закріплення правила знаходження невідомого компонента. Завдання № 2 ( підручник, с.130). Виконується з коментованим письмом.

- Який компонент невідомий? Як знайти невідомий компонент? Запишіть нижче рівність для знаходження невідомого компонента.

( Наприклад, 5 + □ = 9

9 – 5 = 4).

2. Закріплення поняття оберненої задачі. Завдання № 3 (підручник, с. 130). Робота в групах. Що цікавого ви помітили.

3. Формування вмінь розв’язувати задачі. Завдання № 1 ( робочий зошити). Самостійна робота.

Фізкультхвилинка. ( на вибір вчителя )

Фізкультхвилинка для очей.

1. Швидко покліпати очима, заплющити очі та посидіти спокійно, повільно рахуючи до 5. Повторити 4 -5 разів.

2. Міцно замружити очі. Порахувати до 3, відкрити очі та подивитися вдалечінь. Порахувати до 5. Повторити 4 – 5 разів.

3. У середньому темпі проробити 3 – 4 кругових рухів очима в правий бік, стільки ж само - у лівий. Розслабивши очні м’язи, подивитися вдалечінь – на рахунок 1 – 6. Повторити 1 – 2 рази.

4. Витягнути руку вперед. Подивитися на вказівний палець витягнутої руки на рахунок 1 – 4. Потім перенести погляд вдалечінь на рахунок 1 – 6. Повторити 4 – 5 разів.

4. Формування навичок додавання і віднімання одноцифрового або круглого числа.

Завдання № 4 ( підручник, с. 130). Виконується з коментарем.

- Чи будуть однакові результати у виразах кожного стовпчика? ( Ні, у першому виразі одиниці додають ( віднімають) до (від) одиниць – змінюються одиниці. У другому – десятки додають ( віднімають) до (від) десятків – змінюються десятки.

Завдання № 5 ( підручник, с. 130). Робота в групах.

5. Формування вмінь знаходити довжину ламаної лінії. Завдання № 2 ( робочий зошит). Виконується з коментарем.

- З чого складається ламана?

- Як обчислити довжину ламаної?

Далі самостійна робота учнів.

6. Розвиток логічного мислення.

Які числа або знаки потрібно вставити, щоб одержати істинні рівності?

64 +O = 68 O + 3 = 24 24 O 30 = 54

71 – O = 21 43 O 5 = 48

ІV. Підсумок уроку.

--Як знайти невідоме зменшуване?

--Як знайти невідомий від'ємник?

Завдання за таблицями. Вставимо потрібні числа.

Зменшуване

Від'ємник

8

10

40

1

6

7

Різниця

2

2

20

30

4

8

Зменшуване

30

10

18

9

90

12

Від'ємник

Різниця

10

3

10

4

20

2

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Воркшоп як інноваційна освітня технологія»
Швень Ярослава Леонідівна
36 годин
590 грн
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації (лист МОН № 4/2181-19 від 30.09.2019 р.).

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Підвищення кваліфікації: як створити дієвий механізм
Підвищення кваліфікації: як створити дієвий механізм
Підвищення кваліфікації: вчителі самі вирішуватимуть, де навчатись
Підвищення кваліфікації: вчителі самі вирішуватимуть, де навчатись