Урок з математики на тему Готуємось до вивчення віднімання чисел 6, 7, 8, 9. Повторення складу чисел.

Опис документу:
Формувати вміння додавати і віднімати числа частинами; здійснювати підготовчу роботу до ознайомлення зі способом віднімання чисел другої п’ятірки;закріплювати розуміння взаємозв’язку арифметичних дій додавання і віднімання; учити ставити запитання до поданої умови, добирати до неї схему та вираз; учити розв’язувати задачі.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Тема уроку. Готуємось до вивчення віднімання чисел 6, 7, 8, 9. Повторення складу чисел. Розв'язування задач.

Мета: формувати обчислювальні навички; формувати поняття задачі, вміння розв’язувати задачі.

Дидактична задача: формувати вміння додавати і віднімати числа частинами; здійснювати підготовчу роботу до ознайомлення зі способом віднімання чисел другої п’ятірки;закріплювати розуміння взаємозв’язку арифметичних дій додавання і віднімання; учити ставити запитання до поданої умови, добирати до неї схему та вираз; учити розв’язувати задачі.

Розвивальна задача: розвивати в учнів логічне мислення, пам'ять, увагу.

Хід уроку

І. Мотивація навчально-пізнавальної діяльності учнів

Сьогодні ми розпочинаємо підготовку до вивчення прийому віднімання чисел 6, 7, 8, 9.

ІІ. Актуалізація опорних знань і способів дії

1. Геометрична хвилинка. Розгляньте геометричні фігури. Робота за сходинками складності.

Перша сходинка: назвіть кожну геометричну фігуру.

Друга сходинка: визначтезакономірність, за якою змінюється ознака в цьому ряді фігур (форма, колір і розмір).

Третя сходинка: продовжте ряд. [Має змінитися форма — жовта

велика куля.]

Четверта сходинка : з памяті відтворіть послідовність фігур.

2. Усне опитування

Які арифметичні дії ви знаєте? Яку дію треба виконати, щоб стало не більше — менше або рівно? щоб стало не менше — більше або рівно?

Як називаються числа при додаванні?

З чого складається сума? [Сума складається з доданків.]

Що зазвичай більше —сума чи доданок?

Якою арифметичною дією знаходимо менше число?

Як одержати невідомий доданок?

Як називаються числа при відніманні?

Як одержати зменшуване?

Як одержати від’ємник?

Чи можна при відніманні одержати нуль? У якому випадку?

Який закон додавання ви знаєте? Чи зміниться сума від переставляння доданків?

3. Актуалізація складу чисел. Завдання № 1 (підручник, с.93 ), виконується колективно.

ІІІ. Закріплення вивченого. Формування вмінь і навичок

Закріплення розуміння взаємозв’язку арифметичних дій додавання і віднімання

1. Завдання № 2 (підручник, с 93). Виконується з коментарем.

Що залишиться, якщо від суми двох чисел відняти перший доданок? [Залишиться другий доданок.]

Що залишиться, якщо від суми двох чисел відняти другий доданок?

[Залишиться перший доданок.]

2. Завдання № 3(підручник). Виконується з коментарем.

[Від суми чисел 8 і 2 треба відняти 2; якщо від суми 8і 2 відняти другий доданок 2, то залишиться перший доданок 8.]

3. Завдання № 1(робочий зошит). Робота в парах.

Фізкультхвилинка.

4. Формування вмінь виконувати додавання і віднімання числа частинами. Завдання № 2 (робочий зошит). Виконується з коментованим письмом.

Які числа додаємо та віднімаємо частинами? [2, 3, 4, 5.] Прокоментуйте розв’язання.

5. Формування вміння виконувати додавання на основі переставного закону додавання. Завдання №4 (підручник, с 93). Виконується в парах.

У першому виразі перший доданок 1 менше ніж другий доданок 6; незручно до меншого числа додавати більше, треба переставити доданки місцями; від переставляння доданків значення суми не змінюється: 1+6=6+1=7

Формування поняття задачі та вміння розв’язувати задачі

6. Завдання № 5 (підручник). Виконується колективно.

Учні переказують усю задачу; умову. Виділяють числові дані, пояснюють, що вони позначають.

До цих ситуацій ставимо різні запитання :

1) Скільки енциклопедій стало в Максима?

2) Скільки енциклопедій залишилося в Максима?

7. Завдання № 3(робочий зошит) , виконується з коментарем.

Перекажіть задачу.

Про що йдеться в задачі?

Перекажіть умову.

Які числа подані в умові задачі?

Обведіть числові дані задачі в кружок і поясніть, що вони позначають.

Що відомо?

Назвіть запитання задачі.

Яке число є шуканим? Що воно позначає? Про що треба дізнатися?

Виконайте схему. За схемою поясніть, що позначає кожний відрізок.

8. Графічна вправа. Завдання № 4( виконується самостійно в робочому зошиті).

17. Розвиток логічного мислення учнів.

У класі 5 дівчаток і 5 хлопчиків. На екскурсію поїхало 6 дітей. Скільки могло бути серед них хлопчиків і скільки – дівчаток? Назвіть всі можливі варіанти.

[Могло бути 5 дівчаток і 1 хлопчик; 4 дівчинки і 2 хлопчика; 3 дівчинки і 3 хлопчика;2 дівчинки і 4 хлопчика; 1 дівчинка і 5 хлопчиків.]

IV. Рефлексія навчально-пізнавальної діяльності учнів

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Креативний менеджмент в умовах змін (на прикладі управління закладами позашкільної освіти)»
Просіна Ольга Володимирівна
30 годин
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.