Урок з математики "ДОДАВАННЯ І ВІДНІМАННЯ ДЕСЯТКОВИХ ДРОБІВ"

Математика

Для кого: 5 Клас

21.10.2021

38

2

0

Опис документу:

Мета: сприяти засвоєнню учнями правил додавання та віднімання десяткових дробів; формувати вміння правильно підписувати десяткові дроби під час виконання дій; розвивати загальний кругозір учнів; удосконалювати обчислювальні навички учнів; виховувати прагнення до знань, старанність.

Перегляд
матеріалу
Отримати код

Математика

5 клас

Додавання і віднімання десяткових дробів

Мета: сприяти засвоєнню учнями правил додавання та віднімання десяткових дробів; формувати вміння правильно підписувати десяткові дроби під час виконання дій; розвивати загальний кругозір учнів; удосконалювати обчислювальні навички учнів; виховувати прагнення до знань, старанність.

Тип уроку: засвоєння нових знань.

Обладнання: роздавальний матеріал-картки; ноутбук, мультимедійний проєктор, переносний екран.

ХІД УРОКУ

І. Організаційний етап

ІІ. Актуалізація опорних знань

1. А) Які дії ми вміємо виконувати з натуральними числами? (додавання, віднімання, множення, ділення)

Б) Назвіть компоненти дії: 76+48=114 (доданок, доданок, сума); 89-33=56 (зменшуване, від’ємник, різниця); 45*2=90(множник, множник, добуток); 205:5=41(ділене, дільник, частка)

В) Як підписують натуральні числа при додаванні та відніманні натуральних чисел у стовпчик? (розряд під розрядом)

2. Індивідуальна робота з використанням роздавального матеріалу – карток із завданнями, які лежать на партах.

ІІІ. Вивчення нового матеріалу.

Десяткові дроби записують за тим самим принципом, що й натуральні числа. Тому додавання і віднімання виконують за відповідними схемами для натуральних чисел.

Під час додавання і віднімання десяткові дроби записують «стовпчиком» - один під одним так, щоб однойменні розряди стояли один під одним. Таким чином, кома буде стояти під комою. Далі виконуємо дію так, як і з натуральними числами, не звертаючи уваги на коми. У сумі (або різниці) кому ставимо під комами доданків (або комами зменшуваного і відємника). Пояснення розвязування прикладів за допомогою ноутбука та переносного екрану.

Приклад 1. 45,367+9,345.

Пояснення. 7 тисячних плюс 5 тисячних дорівнює 12 тисячних, або одна сота і 2 тисячних. Записуємо 2 тисячних, а 1 соту запамятовуємо. 6 сотих плюс 4 сотих дорівнює 10 сотих, та плюс 1соту, отримуємо 11 сотих, або одна десята і 1 сота. Записуємо 1 соту, а 1 десяту запамятовуємо. Додаємо 3 десятих і 3 десятих та 1 десяту, що запамятали, отримуємо 7 десятих. 9 цілих одиниць додаємо до 5 цілих одиниць, записуємо 4 цілих одиниці, а 1 десяток запамятовуємо. До 4 десятків додаємо 1 десяток. Отримуємо 5 десятків. Ставимо кому під комою. Отримуємо число 54, 712.

Приклад 2. 8,31 – 4,568

Пояснення. Оскільки зменшуване і від’ємник мають різну кількість знаків після коми, то можна приписати у зменшуваному потрібну кількість нулів. Отримаємо 8, 310 – 4,568. Підпишемо так, щоб кома була під комою, і виконаємо віднімання натуральних чисел. У результаті поставимо кому під комою.

При додаванні десяткових дробів справджуються вивчені раніше переставна і сполучна властивості додавання:

a+b=b+a; (a+b)+c = a+(b+c)

ІV. Розвязування вправ.

1234, 1236 (усно); № 1235, 1237 (письмово) із записом на дошці.

1241, 1243 учні виконують самостійно у зошитах з подальшою перевіркою учителем окремих зошитів.

V. Домашнє завдання. Опрацювати параграф 37, розвязати № 1238, 1242

VІ. Підсумок уроку.

Підручник: Істер О.С. Математика. 5 кл.: підручн. Для закл. Заг. Серед. Освіти / О.С.Істер. 2-ге вид., доопрац. – Київ: Генеза,2018. – 288 с.:іл.







Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.