Урок з ЛРК за оповіданням Лесі Степовички «Петро і Калоша». 9 клас

Опис документу:
До малої батьківщини -Дніпропетровщини варто приурочити поетичні та прозові твори Лесі Степовички. Найнеймовірніші сюжети письменниці мерехтять спалахами здогадувань про потаємний смисл буття земного. Саме про це йдеться в оповіданні авторки «Петро і Калоша».

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код

АНОТАЦІЯ

до уроку з ЛРК за оповіданням Лесі Степовички «Петро і Калоша». 9 клас.

Позакласне читання розвиває навички добору літератури для читання та іі

аналізу, викликає інтерес до самостійного додаткового читання.

До малої батьківщини -Дніпропетровщини варто приурочити поетичні та прозові твори Лесі Степовички. Найнеймовірніші сюжети письменниці мерехтять спалахами здогадувань про потаємний смисл буття земного. Саме про це йдеться в оповіданні авторки «Петро і Калоша».

Урок з ЛРК за оповіданням Лесі Степовички «Петро і Калоша». 9 клас.

МЕТА : викликати в учнів інтерес до самостійного додаткового читання ху-

дожньоі літератури; допомогти усвідомити ідейно-художні особли-

вості твору, визначеного для обговорення; розвивати навички добору

літератури для читання, іі аналізу, вміння орієнтуватися в тексті, чи-

тати побіжно, висловлювати власні думки з приводу прочитаного, об

стоювати іх; виховувати кращі людські якості, активну життєву пози

цію.

ОЧІКУВАНІ РЕЗУЛЬТАТИ : учні знають зміст самостійно прочитаного тво-

ру, вміють його переказувати, виділяти ключо-

ві епізоди, аналізувати, висловлювати з приво-

ду прочитаного власну думку; розуміють зна-

чення читання книг для духовного розвитку

людини.

ТЕОРІЯ ЛІТЕРАТУРИ : оповідання, герої художнього твору, тема, ідея.

ОБЛАДНАННЯ : збірка творів Лесі Степовички «Стернею долі» , портрет

письменниці, виставка улюблених книжок, матеріали для

гри, призи.

ТИП УРОКУ : бесіда з позакласного читання – урок-гра.

  • ХІД УРОКУ –

І. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОІ ДІЯЛЬНОСТІ ШКОЛЯРІВ.

ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ Й МЕТИ УРОКУ

Зорю свою шукала в збуреному небі,

Свічу запалену в супротиві несеш.

Вогонь душі , при будь-якій потребі,

Мов милосердя людям віддаєш.

( А. Поповський, доктор української філологіі,

професор Дніпропетровського Національного

університету )

Олександра Несторівна Булах ( літературний псевдонім – Леся Степовичка )

народилася 21 травня 1952 року у селищі Петриківка Царичанського району

на Дніпропетровщині. Предки іі – славні запорожці : козак Іван Булах, ота-

ман Іван Булах, що були відомі своєю мужністю в боях й тим, що жертвува-

ли срібні речі, хрести на церкву.

Леся Степовичка активно заявила про себе як поетеса, публіцист, перекладач,

прозаїк в середині 90-их років ХХ століття. ІІ вірші і прозові твори публіку-

ються в газетах «Днепр вечерний», «Зоря», «За вільну Украіну», «Літератур-

на Україна», «Голос Просвіти» та інших.

Народний депутат Украіни Володимир Яворівський зауважив у радіопереда-

чі «Двадцять хвилин з Володимиром Яворівським» : «Леся Степовичка – жін-

ка, якій мужності вистачить на десять чоловіків».

Про потаємний смисл життя земного написано і сказано дуже багато, але як

цю тему розкриває авторка ви дізналися , прочитавши оповідання Лесі Степо

вички «Петро і Калоша». Давайте сьогодні й поміркуємо на цю тему.

11. ОСНОВНИЙ ЗМІСТ РОБОТИ

* ПРОВЕДЕННЯ НАВЧАЛЬНОІ ГРИ – ЗМАГАННЯ .

Ознайомлення з правилами гри.

МЕТОДИЧНА ПОРАДА

Гра нагадує відоме телевізійне шоу «Найрозумніший» , але з деякими зміна-

нами відповідно до умов іі проведення в класі з усіма учнями. Вона має кіль-

кА раундів , після кожного кількість гравців зменшується до визначення фіна

лістів та переможця.

Спочатку всі учні розміщуються на задніх партах, потім переможці пересіда-

ють все ближче й ближче , поки фіналісти не опиняються за першими парта-

ми.

  • ПЕРШИЙ РАУНД -

БЕСІДА

-Чи сподобалося вам оповідання Лесі Степовички « Петро і Калоша», чим са-

ме ?

-Що знайшов Петро у траві на стежці ? ( Чорну, лаковану, блискучу, майже

нову калошу).

-Що засмутило головного героя ? ( Те, що калоша була на ліву ногу, а іі у Пет

ра не було ).

-Як вплинула знахідка на героя ? ( Він прибрав і вимив усе в кімнаті, купив

фіранки, кинув пити ).

-Що відчував Петро до калоші ? ( Трепет та якусь ніжність ).

-Які фантазійно-казкові елементи має оповідання ? ( Калоша розмовляє з Пет

ром, з неі виросла прекрасна рослина, у героя почала відростати нога ).

-Від чийого імені ведеться оповідання? ( Від імені автора ).

-Що означають останні подіі оповідання ? ( Добрі почуття, турбота, чистота

помислів відрощують крила, а у Петра – ногу ).

*ЗАВДАННЯ ПОШУКОВО – ДОСЛІДНИЦЬКОГО ХАРАКТЕРУ.

Запитання до учнів.

--Зобразіть умовну лінію життя головного героя оповідання Лесі Степович-

ки «Петро і Калоша» .

( Сім*я – каліка – Калоша – квітка – нова нога .

Щаслива родина – трагедія(відрізана нога) – гарна блискуча знахідка – чис-

тота та блиск у кімнаті – скринька і поява рослини – усихання Калоші і від-

ростання ноги ).

ВИСНОВОК : лінія життя нерівна – злети й падіння . Необхідність жити для

когось дала шанс стати повноцінною людиною .

  • ДРУГИЙ РАУНД -

Виконання тестових завдань.

1.Стоіть Петро і роздумує , як йому із знахідкою вчинити :

А. Викинути калошу ;

+ Б.Вирішив взяти додому;

В.Подарувати другові Івану;

Г.Продати калошу на базарі.

2.Пляшок приятелі здали аж на сім гривень, та щось Петро не поспішає до

гастроному. Що вирішив герой ?

А.Купити другу калошу;

Б.Докласти гроші й купити дорогі фіранки;

В.Зайняти ці гроші Іванові;

+ Г.Купити симпатичні фіранки із яскраво-зеленими листочками;

3.А вночі знову бачить Петро сон про …

+ А.Про молодість свою і знову він з обома ногами ;

Б.Про нову збудовану хату ;

В.Що з*явилася друга калоша;

Г.Що зав*яла квітка у калоші;

  • ТРЕТІЙ РАУНД -

Гра « Шифрувальник»

Розшифруйте слова

В І Н А , О Р Т Е П , Л А К О А Ш

Відповіді : І В А Н , П ЕТ Р О , К А Л О Ш А.

Р І Ф К А Н А , С Ь К Н Р А К И , Т І К В А К

Відповіді : Ф І Р А Н К А , С К Р И Н Ь К А , К В І Т К А .

  • ЧЕТВЕРТИЙ РАУНД -

Завдання учням .

Опишіть рослину, яка зіп*ялась угору з Калоші.

  • П*ЯТИЙ РАУНД -

Творча робота .

Складіть кодекс щасливоі людини ( за оповіданням Лесі Степовички та влас-

ними міркуваннями ).

Наприклад :

Бути дружним, чесним, порядним.

Допомагати, піклуватись про інших.

Не пити, підтримувати чистоту в домі.

Сповідувати загальнолюдські цінності, поважати морально-етичні норми.

111. ЗАКРІПЛЕННЯ ЗНАНЬ , УМІНЬ ТА НАВИЧОК УЧНІВ.

* Інтерактивна вправа «Мозковий штурм»

- Що символізує Калоша ?

Очікувані відповіді :

-Калоша – узагальнений образ щастя.

-Калоша – добробут, благополуччя.

-Калоша – любов .

-Калоша – життя, здоров*я.

IV. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ.

Скласти усний твір «Щастя у моєму житті».

V. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ.

* Визначення та відзначення переможців.

* Інтерактивна вправа «Мікрофон» :

- Сьогоднішній урок мені сподобався тим , що … .

5

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Сертифікат від «Всеосвіти» відповідає п. 13 постанови КМУ від 21 серпня 2019 року № 800 (із змінами і доповненнями, внесеними постановою КМУ від 27 грудня 2019 року № 1133)

Обрати Курс або Вебінар.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.


Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!

Всеосвіті 3 роки!

Святкуємо гучно та з подарунками!

+ 10 подарункових боксів з фірмовими товарами від «Всеосвіти»!

+ 10 подарункових боксів з фірмовими товарами від «Всеосвіти»!

до розіграшу подарунків залишилось
00
00
00
00