Урок з літературного читання "Казки народів світу"

Опис документу:
Конспект уроку розроблено з теми "Казки народів світу" - підсумковий урок. Це нетрадиційний урок. Урок - усний журнал. Урок побудований на ігрових та інтерактивних вправах. Також я використовувала елементи гри з конструктором Lego.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Підсумковий урок за темою

« Казки народів світу»

Підготувала

Коноваленко Світлана Сергіївна

Дидактичні завдання уроку

1.Навчальна:

- узагальнити та систематизувати знання учнів, отримані при вивченні теми «Казки народів світу», розширити уявлення учнів про народну казку;

-систематизувати знання, здобуті учнями під час вивчення даної теми;

-закріплювати вміння розпізнавати народну та авторську казку;
-вчити аналізувати й виділяти головне в окремих творах і в темі взагалі;

-вчити швидко орієнтуватися в структурі теми;

-формування ключових компетентностей: вміння вчитися – працювати в колективі та самостійно; загальнокультурної – дотримуватися норм мовленнєвої культури, зв’язно висловлюватися в контексті змісту.

2. Розвивальна:

-розвивати уміння сприймати інформацію різної модальності;

-гармонійний розвиток особистісних якостей для активізації резервних можливостей;

- розвивати спостережливість, уяву, логічне мислення, критичнее мислення. уміння узагальнювати знання; 

-розвивати зв'язне мовлення,

3. Релаксаційна:

усунення емоційного напруження, створення сприятливої атмосфери на заняттях.

4. Виховна:

- виховувати пізнавальний інтерес, самостійність, організованість і відповідальність за виконану роботу;

-виховувати любов до казки, любов до людей, почуття доброти, гідності,

щирості.

Тип уроку:інтерактивний урок.

Хід уроку

I. Мотивація.

Всі почули ви дзвінок Він покликав на урок Тож ми часу не гаймо, Наш урок розпочинаймо.

1.Створення сприятливої атмосфери.

- Добрий день, діти! У народі кажуть: «Добрий гість – дому радість».

А в нашому домі сьогодні багато гостей.

Подаруйте їм свої посмішки, побажайте доброго дня.

- Візьміть в руки целинки і зігрійте своїм теплом тих, хто поруч з вами, посміхніться один одному, побажайте успіху.

Я очікую, що на уроці ви будите слухати - уважно, працювати - старанно, виконувати - точно, запам'ятовувати - прочно. Сподіваюсь, що ви будете правильно і красиво висловлювати свої думки, відстоювати свої точки зору, злагоджено працювати , робити висновки.

- Які якості характеру для цього вам потрібні?

2.Інтерактивна вправа «Очікування»

Інтерактивна вправа «Мікрофон»

-Що ви очікуєте від уроку?

  • Бажаю вам, щоб ваші сподівання здійснилися і гарний настрій супроводжував вас протягом всього уроку.

II.Оголошення, представлення теми та очікуваних навчальних результатів.

1.Методика «Передбачення»

Гра «Шифрувальник»

На дошці 3 цеглинки

Жовта – К

Зелена - З

Червона – А

- Скільки жовтих цеглинок? (2)

- Скільки зелених? (1)

- Скільки червоних? (2)

- Яке слово можемо скласти? (Казка)

2. Інтерактивна вправа «Асоціативний кущ»

- Дуже звичне для нас слово «казка», а який великий зміст ховається за цим словом! Адже недаремно народна мудрість говорить: «Казка маленька, а розуму в ній багато».

- Якщо я кажу слово «казка» то що ви уявляєте?

- З яким словом асоціюється слово «казка»?

- Діти, а як ви гадаєте, де ж живе ця диво-казка?

- З якою темою з літературного читання пов’язане це слово?

( «Казки народів світу» ).

-Сьогодні наш урок буде присвячений даній темі.Це останій урок цієї теми.

Тому ми проведемо його у вигляді усного журналу.

-Можливо, ви вже в змозі передбачити завдання нашого уроку

  • повторимо

  • пригадаємо

  • підсумуємо

  • Ми з вами дійсно пригадаємо вивчені казки, розкажемо про їх авторів, ,спробуємо інсценувати казку. А виконуючи завдання, ми закріпимо знання з вивченої теми, вдосконалимо своє мовлення, потренуємо увагу і пам'ять.

IІІ.Узагальнення і систематизація отриманих раніше знань

  1. Інтерактивна вправа «Мікрофон»

-Ми з вами вивчали народні казки.

-А які казки називаються народними?

-А як називаються казки,які склав письменник?

-На які групи діляться народні казки?

-На кого схожі і якими бувають тварини в казках?

-Які це чарівні казки?

-А як називаються казки,які склав письменник?

-Давайте пригадаємо назви казок, які ми вивчали у даному розділі.

  1. Гра «Пропущений голосний»

С_н_ Св_т_- Синя Свита

Л_в - лев

_ж_к - їжак

К_пт_р - каптур

Пт_х_- птах

Р_к - рак

Хто це? З якої казки?

  1. Гра «Знайди пару»

Казки Народ

Сильний Лев і маленьке мишеня Білоруська казка

Синя Свита Українська

Ох-Чудотворець Болгарська

Як серед птахів виникла дружба Японська

Чарівний каптур Бірменська

  • На голубих картках написані назви казок, а на рожевих – назви країн.

Завдання учнів об’єднатися в пари.

  1. Вікторина «Впізнай казку»

  • А тепер пригадаємо зміст казок.

За уривком казки визначити назву казки і вказати, який народ написав.

  • Незабаром вони прибули до палацу Морського Дракона. Умить перед чоловіком з’явилися столи зі смачними стравами. (Чарівний каптур)

  • -Фазане, як ти можеш жити із цим нікчемним Вороном? (Я серед птахів дружба)

  • Як бігти, то бігти – забіг у тридев’яте царство. А в тім царстві був дуже великий луг. Прибіг він на той луг і обернувся на три квітки різних кольорів. (Синя Свита на виворіт пошита)

  • Дожився – став боржником якогось нікчемного мишеняти! (Сильний лев і маленьке мишеня)

Фізхвилинка

  1. Гра «Впізнай по звуку»

  • Пропоную вам здійснити подорож до чарівного лісу. Заплющіть оченята. Уявіть що ми в лісі. Вдихніть чисте і свіже повітря. Торкніться до золотого листячка.

(Звучать звуки тварин)

  • Кого це ми зустріли?

  • З якої казки?

  • Якого виду?

  • Подивіться, хтось залишив нам записку.

  1. Гра «Чарівна лотерея»

Завдання: швидко прочитати слова, визначити назву твору та автора слів. Перемагає команда, яка швидше і правильніше виконає завдання.

1 група : Ходити, як, ногах, його, коли, на, зуби?

2 група :Лисичко, та , ти, забарилася, й.

3група: Днем, тим, сьогодні, з, що.

  1. Гра «Чий портрет»

  • А тут хтось лишив свої портрети.

(Дітям показують зайчика і лисичку, побудованих з цеглинок LEGO)

Інсценізація казки

  • Герої якої казки вам зустрілися? Пропоную вам її пригадати.

«Лисичка та рак»

Рефлексія.

Казки – це наші великі і мудрі вчителі, що спочатку виховують, а вже потім розважають.

Казки дарують перше уявлення про добро і зло, правду і неправду, чесність і справедливість. Читаючи казки, ми стаємо добрішими, мудрішими, сильнішими, милосерднішими.

  1. Гра «Частинка»

  • А з яких частин скадається будь-яка казка чи текст? (Зачин, основна частина, кінцівка)

  • Зараз я покажу вам уривки казки, а ви назвите, до якої частини належить уривок за допомогою цеглинок LEGO.

Синя – зачин,

Зелена – основна частина,

Жовта – кінцівка.

V.Підбиття підсумків (рефлексія). Оцінювання результатів уроку.

1.Інтерактивна вправа «Мозкова атака»

  • Чи потрібні нам казки?

  • Чому вчать нас казки?

Не можем без казки у світі ми жити,

Бо казка нас вчить, як потрібно дружити,

Як зло подолати, як хитрих провчити.

Як чуйних і добрих, й сміливих любити.

2. Оцінювання

- Дорогі діти, ви дуже гарно працювали на уроці. Мої очікування здійснилися. Ви були уважні, працювали - старанно, виконувати всі завдання.

Найактивнішими були… і отримали…

3. Побудова вежі із цеглинок

- Якщо ваші сподівання теж здійснилися, приєднайте одну цеглинку до моєї.

Якщо – ні, поставте поруч.

(Якщо всі сподівання здійснилися – виходить велика вежа із цеглинок).

  • Дякую вам за урок і бажаю, щоб важі знання росли тільки вгору, як ця вежа.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Стрес і стрес-менеджмент учасників освітнього процесу»
Левченко Вікторія Володимирівна
30 годин
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.