Сьогодні о 18:00
Вебінар:
«
Формування психологічної готовності працівників закладів освіти до конструктивної поведінки в умовах надзвичайних ситуацій
»
Взяти участь Всі події

Урок з літературного читання. І.Франко "Лисичка та Журавель"

Літературне читання

Для кого: 2 Клас

06.04.2019

1466

32

0

Опис документу:
Ця розробка уроку з літературного читання розрахована на категорію учнів 2 класу. Опрацьовуючи матеріал уроку, учні навчаться виділяти в тексті дійових осіб, давати їм елементарну характеристику; спостерігати за структурою і сюжетом казки; визначати головну думку прочитаного; закріплювати вміння відтворювати зміст знайомих казок, правильно оцінювати поведінку персонажів; знаходити причинно – наслідкові зв’язки; формувати навички правильного і свідомого читання вголос і мовчки.
Оберіть документ з архіву для перегляду:
Перегляд
матеріалу
Отримати код
Опис презентації окремими слайдами:
Слайд № 1

Ця дивна країна Довкола – чудесна, І все там чарівне, Скрізь – диво - краса, Подумайте, друзі, Промовте, будь ласка, Яка це країна? Згадали це ж … ...
Слайд № 2

Ця дивна країна Довкола – чудесна, І все там чарівне, Скрізь – диво - краса, Подумайте, друзі, Промовте, будь ласка, Яка це країна? Згадали це ж … казка.

Вправи на вимову звуків Відтворіть свист вітру: сссссссс Передайте голосом шум моря: ш ш Продемонструйте дзижчання комах: дззззззз Вправи на постан...
Слайд № 3

Вправи на вимову звуків Відтворіть свист вітру: сссссссс Передайте голосом шум моря: ш ш Продемонструйте дзижчання комах: дззззззз Вправи на постановку дихання «Задми свічку», «Понюхай квіточку», «Попий чай з блюдечка», «Подми на кульбабку»…

Скоромовка На болоті журавель Цілий день збирав щавель. Назбирав собі на борщ, Та якраз вперіщив дощ.
Слайд № 4

Скоромовка На болоті журавель Цілий день збирав щавель. Назбирав собі на борщ, Та якраз вперіщив дощ.

Вправа «Сенкан» Пам’ятка 1 рядок – один іменник (тема вірша). 2 рядок – два прикметники, що характеризують тему вірша. 3 рядок – три дієслова, що х...
Слайд № 5

Вправа «Сенкан» Пам’ятка 1 рядок – один іменник (тема вірша). 2 рядок – два прикметники, що характеризують тему вірша. 3 рядок – три дієслова, що характеризують тему вірша. 4 рядок – фраза (речення), що характеризують тему вірша. 5 рядок – синонім до слова – теми. Оповідка Казка Чарівна, цікава Веселить, захоплює,навчає Вчить, як на світі жить.

Слайд № 6

Казки
Слайд № 7

Казки

У кущах вона ночує І на зайчика полює. Вся руденька ця сестричка, А зовуть її … Довгі ноги, довгий ніс, Прилетів, обід приніс. Смачних жабеняток дл...
Слайд № 8

У кущах вона ночує І на зайчика полює. Вся руденька ця сестричка, А зовуть її … Довгі ноги, довгий ніс, Прилетів, обід приніс. Смачних жабеняток для своїх маляток.

Словникова робота Довідкове бюро Призволяйся — тут: пригощайся. Пісним голосом — тут: незадоволено. Приятелювати — бути з ким-небудь у дружніх, тов...
Слайд № 9

Словникова робота Довідкове бюро Призволяйся — тут: пригощайся. Пісним голосом — тут: незадоволено. Приятелювати — бути з ким-небудь у дружніх, товариських стосунках; дружити.

призволяйся приятелі страва зареклася запросили розгнівалася
Слайд № 10

призволяйся приятелі страва зареклася запросили розгнівалася

Словникова робота призволяйся облизня спіймавши заприятелювали почастую не погордуй пісним голосом зареклася спробуй потоваришували сумним залишити...
Слайд № 11

Словникова робота призволяйся облизня спіймавши заприятелювали почастую не погордуй пісним голосом зареклася спробуй потоваришували сумним залишитися ні з чим обіцянка не робити чогось пригощайся нагодую

Лисичка і Журавель Іван Франко
Слайд № 12

Лисичка і Журавель Іван Франко

Заприятелювала лисичка з журавлем і вирішила якось пригостити його. Тож пішла кликати в гості: - Приходь, куме! Приходь, любий! - каже. - Чим хата ...
Слайд № 13

Заприятелювала лисичка з журавлем і вирішила якось пригостити його. Тож пішла кликати в гості: - Приходь, куме! Приходь, любий! - каже. - Чим хата багата, тим і пригощатиму.

Прийшов журавель на обід. А лисичка наварила манної каші, розмазала по тарілці, поставила перед кумом та й припрошує: - Скуштуй, любий кумцю! Сама ...
Слайд № 14

Прийшов журавель на обід. А лисичка наварила манної каші, розмазала по тарілці, поставила перед кумом та й припрошує: - Скуштуй, любий кумцю! Сама готувала. Журавель стук, стук дзьобом по тарілці – нічого вхопити не може.

А лисичка тим часом злизує кашку язиком, аж поки всю не виїла. Та й каже: - Вибачай, куме, більше нічим тебе пригощати. - І за те спасибі, – відпов...
Слайд № 15

А лисичка тим часом злизує кашку язиком, аж поки всю не виїла. Та й каже: - Вибачай, куме, більше нічим тебе пригощати. - І за те спасибі, – відповідає журавель. – То ж і ти, кумонько, приходь до мене.

Наступного дня йде лисичка до журавля на гостину. А той приготував окрошку, налив у високе горнятко з вузькою шийкою та й поставив на стіл перед ли...
Слайд № 16

Наступного дня йде лисичка до журавля на гостину. А той приготував окрошку, налив у високе горнятко з вузькою шийкою та й поставив на стіл перед лискою. - Їж, кумонько, не соромся, голубонько! – примовляє. Лисичка і так, і сяк, язичком облизує, носиком нюхає, а дістати не може – не лізе голова в горнятко.

А журавель часу не марнує – дзьоб, дзьоб, їсть собі, поки все не виїв. І мовить: - Вибачай, кумонько! Більше нічим тебе пригощати. Розгнівалася лис...
Слайд № 17

А журавель часу не марнує – дзьоб, дзьоб, їсть собі, поки все не виїв. І мовить: - Вибачай, кумонько! Більше нічим тебе пригощати. Розгнівалася лиска, бо сподівалася на цілий тиждень наїстися, а тут довелося повертатися додому ні з чим. Як гукнулося, так и відгукнулося. Відтоді й зареклася лисичка не приятелювати з журавлем.

Нещирість, підступність, винахідливість, доброта, довірливість, щирість, улесливість, чемність, ввічливість. Характеристика дійових осіб
Слайд № 18

Нещирість, підступність, винахідливість, доброта, довірливість, щирість, улесливість, чемність, ввічливість. Характеристика дійових осіб

лисичка нещирість хитрість підступність улесливість
Слайд № 19

лисичка нещирість хитрість підступність улесливість

журавель доброта ввічливість щирість чемність довірливість винахідливість
Слайд № 20

журавель доброта ввічливість щирість чемність довірливість винахідливість

Як посолиш, так їстимеш. Друзі пізнаються в біді.
Слайд № 21

Як посолиш, так їстимеш. Друзі пізнаються в біді.

Домашнє завдання С. 105-107, прочитати, стисло переказувати. 1група - Продовжити казку так, щоб Лисичка подружилась з Журавлем. 2 група – Поділити ...
Слайд № 22

Домашнє завдання С. 105-107, прочитати, стисло переказувати. 1група - Продовжити казку так, щоб Лисичка подружилась з Журавлем. 2 група – Поділити казку на частини.

Перегляд
матеріалу
Отримати код

Урок 74

Тема. Іван Франко «Лисичка та Журавель»

Мета: вчити учнів виділяти в тексті дійових осіб, давати їм елементарну характеристику; спостерігати за структурою і сюжетом казки; визначати головну думку прочитаного;закріплювати вміння відтворювати зміст знайомих казок, правильно оцінювати поведінку персонажів; знаходити причинно – наслідкові зв’язки;формувати навички правильного і свідомого читання вголос і мовчки;розвивати пам'ять, мислення, увагу;виховувати чуйність, доброзичливість, гостинність, порядність.

Обладнання: підручник, презентація, аудіо запис казки

Тип уроку: комбінований

Хід уроку

І. Організація класу

Продзвенів і стих дзвінок,

Починається урок.

Він незвичний і цікавий.

Зробимо в науку крок,

Починаємо урок.

Вправа «Очікування»

- Подумайте і скажіть, яким має бути наш урок.(Цікавим, навчальним, трохи казковим, продуктивним, веселим, світлим, загадковим).
- А ви на уроці якими маєте бути? (Уважними, зібраними, активними, вправними, наполегливими, кмітливими, чемними тощо).
- Що ви очікуєте від цього уроку? (Нових знань, успіхів, високих балів).
- Відгадайте загадку
Ця дивна країна
Довкола – чудесна,
І все там чарівне,
Скрізь – диво - краса,
Подумайте, друзі,
Промовте, будь ласка,
Яка це країна?
Згадали це ж…(казка).

  • І що воно таке - ота казка? Жила-була вона з прадавніх часів, про які вже й

стародавні книги не пам’ятають. І тепер живе вона в народі і творчості письменників, в кіно та мультфільмах. Бо вона – чудо із чудес! Казку люблять усі, бо в ній можна почути таке, чого й на світі немає. А ще казка примушує задуматися, як ти живеш…
- Сьогодні ми вирушимо у подорож до прекрасної країни дитинства – світу казок.

А на уроці ми: виконаємо артикуляційну гімнастику, попрацюємо над скоромовкою, загадками, прислів’ями, тестами, опрацюємо нову казку, зробимо висновки, а також знайдемо хвилинку для відпочинку.

Загалом на нас чекає багато цікавого.

II. Мовленнєва розминка

1.Урок починається з читацької розминки

Вправи на вимову звуків

Відтворіть свист вітру: сссссссс

Передайте голосом шум моря: ш ш ш ш ш ш ш

Продемонструйте дзижчання комах: дззззззз

Вправи на постановку дихання

«Задми свічку», «Понюхай квіточку», «Попий чай з блюдечка», «Подми на кульбабку»…

Щоб наше мовлення було правильним, попрацюємо з скоромовкою.

А зараз пропоную пригадати вивчені нами скоромовки.

Робота зі скоромовкою

На болоті журавель

Цілий день збирав щавель.

Назбирав собі на борщ,

Та якраз вперіщив дощ.

Спочатку прочитайте скоромовку у повільному темпі разом зі мною. Читаємо повільно, весело, сумно, тихенько усі разом

2. Вправа «Кубування»

Для плідної праці пригадаємо, літературний жанр казка, а допоможе нам у цьому наш добре знайомий кубик.

  1. Що таке казка?

  2. Які ви знаєте види казок? ( Чарівні, про тварин, побутові).

  3. Які існують дві окремі групи казок? (Народні і авторські).

  4. В чому полягає особливість літературних казок? (Мають автора).

  5. Чим літературна казка відрізняються від народної?

  6. З авторами яких українських казок ви вже познайомились на уроках літературного читання?

3.Робота в парах. Вправа «Сенкан»
Пам’ятка
1 рядок – один іменник (тема вірша).
Казка
2 рядок – два прикметники, що характеризують тему вірша.
Чарівна, цікава
3 рядок – три дієслова, що характеризують тему вірша.
Веселить, захоплює, навчає.
4 рядок – фраза (речення), що характеризують тему вірша.
Вчить, як на світі жить.
5 рядок – синонім до слова – теми.
Чудо.
ІІІ. Повідомлення теми уроку

  • Казка вчить як на світі жить. Цікаво, куди сьогодні поведе нас казка. Чого

навчить нас казка, над якою ми будемо працювати.

  • Подивіться на портрет письменника.

  • Хто це?

  • Що ви можете сказати про цю людину?

Біографічна довідка

  • Іван Якович Франко народився 27 серпня 1856 р. у підгірському виселку

Нагуєвичі Дрогобицького повіту в родині сільського коваля.

Іван Франко любив дітей. «Життя,— говорив І. Франко,— мені мало всміхалося, а діти були тим весняним сонячним промінням, яке зігрівало моє серце». Саме для них, найменших, він написав чимало творів, але особливого значення надавав казкам.

Видатний письменник у дитинстві любив слухати пісні матері, байки, розповіді старих людей. Ще в початковій школі, дев’ятирічним, малий Івась почав старанно записувати коломийки, приповідки, казки, довівши їх кількість за 800. Це були перші кроки майбутнього письменника, через які розкривався йому світ звичайних людей, їх душі, сподівання. 

І.Я. Франко написав майже п’ятдесят казок, двадцять із них увійшли до збірки «Коли ще звірі говорили» (1899). Як правило, всі вони — це художньо опрацьовані переклади з грецької, індійської, німецької, російської, арабської та інших мов, своєрідні літературні обробки.

  • Сьогодні на уроці ми будемо опрацьовувати казку, яка увійшла до збірки

Івана Франка «Коли ще звірі вміли говорити».

-А дізнатися, хто буде героями нової казки, допоможуть загадки.

У кущах вона ночує

І на зайчика полює.

Вся руденька ця сестричка,

А зовуть її … (Лисичка)

Довгі ноги, довгий ніс,

Прилетів, обід приніс.

Смачних жабеняток

для своїх маляток. (Журавель)

  • Діти, які ключові слова допомогли вам назвати героїв казки?

  • Назвіть одним словом: Хто це? (Птахи, звірі). Хто зайвий? Чому?

  • Чи можуть вони дружити між собою?

  • Тож, тема уроку «Іван Франко «Лисичка і Журавель».

  • Героїв казки ви назвали, але цікавого ще не пізнали. Давайте казку ми

Прослухаємо.

ІV. Сприйняття нового матеріалу

Опрацювання казки «Лисичка та Журавель»

1. Слухання аудіозапису казки

2.Словникова робота

Довідкове бюро

Призволяйся — тут: пригощайся.

Пісним голосом — тут: незадоволено.

Приятелювати — бути з ким-небудь у дружніх, товариських стосунках; дружити.

До слів лівої колонки дібрати відповідні тлумачення з правої колонки. Поєднайте лінією.

Призволяйся - спробуй

Облизня спіймавши - потоваришували

Зареклася - сумним

Заприятелювали - залишився ні з чим

Почастую - обіцянка не робити ні чого

Не погордуй - пригощайся

Пісним голосом- нагодую

Напівголосне самостійне читання учнями казки. (Чим пригощали друзі одне одного?»)

V. Аналіз змісту казки з елементами вибіркового читання

- Прочитайте, як Лисичка запрошувала Журавля в гості.

- Чим вона пригощала Журавля? Як припрошувала?

- Чи вдалося Журавлеві скуштувати частування, яке приготувала Лисичка?

- Як він подякував Лисичці за гостину?

- Чи згодні ви, що Журавель учинив правильно?

- Чи потрібно було віддячити Лисичці?

- Чи завжди будуть приятелювати Лисичка з Журавлем?

- Чи можна першу частину казки назвати «Добра і щира Лисичка»?

Характеристика головних героїв

Підберіть риси характеру Лисички та Журавля ( робота в групах )

  —    Якою була Лисичка?

—    Яким був Журавель?

Виберіть , які слова підходять до їх характеристик .

  Нещирість, підступність, винахідливість, доброта, довірливість, щирість, улесливість, чемність, ввічливість.

  • Діти, а чому навчає нас ця казка?

VІ. Підсумок уроку

Гра «Розмова по телефону» ( Іграшкові мобільні телефони, і вони запитують один одного про вивчену тему на уроці.

Наприклад, Доброго дня, Оленко ! Я була хвора, тому не була в школі. Скажи, будь ласка, яку тему вивчили на уроці ?

Що ти дізналася нового ? … Дякую, що мені розповіла. До побачення).

VІ. Домашнє завдання

С. 105-107, прочитати., стисло переказувати.

1група - Продовжити казку так, щоб Лисичка подружилась з Журавлем.

2 група – Поділити казку на частини.

Робота в парах Тест на основі тексту

1. Цей твір є ...

а) оповіданням; б) казкою.

2. Хто перший запросив приятеля у гості?

а) Лисичка; б) Журавель.

3. На що сподівався кожен із гостей?

а) Що прийде у гості й гарно поговорить.

б) Що прийде у гості й гарно поїсть.

4. Чи підійде до казки такий заголовок: "Яке частування, таке й дякування"?

а) Так; б) ні.

5. Від чого народ застерігає у цій казці?

а) Від скупості; б) від лінощів.

6. Яка головна думка твору?

а) Роби комусь так, як хочеш, щоб робили тобі;

б) комусь можеш робити як-небудь, аби тобі робили добре.

Відповіді: 1) б; 2) а; 3) б; 4) а; 5) а; 6) а.

6

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.