Сьогодні о 18:00
Кабінет психолога:
«
Здатність до саморегуляції – основа духовного розвитку. Нові інструменти й підходи
»
Взяти участь Всі події

Урок з літературного читання для 3 класу. Ознайомлення з життям і творчістю Карло Коллоді. Вчинки головного героя. К. Коллоді «Пригоди Піноккіо» (уривок).

Літературне читання

Для кого: 3 Клас

02.12.2019

1780

82

0

Опис документу:
Конспект уроку для учнів 3 класу з літературного читання на тему: "Ознайомлення з життям і творчістю Карло Коллоді. Вчинки головного героя. К. Коллоді «Пригоди Піноккіо» (уривок)". Мета: вдосконалювати навички виразного читання прозових творів; вчити відтворювати послідовність подій; розвивати вміння вживати у мовленні образні вислови, знаходити спільне та відмінне у пригодах головних героїв різних творів, давати їм оцінну характеристику; виховувати почуття справедливості та відповідальності за
Перегляд
матеріалу
Отримати код

Урок з літературного читання для 3 класу

Урок№

Дата:

Тема: Ознайомлення з життям і творчістю Карло Коллоді. Вчинки головного героя. К. Коллоді «Пригоди Піноккіо» (уривок).

Мета: вдосконалювати навички виразного читання прозових творів; вчити відтворювати послідовність подій; розвивати вміння вживати у мовленні образні вислови, знаходити спільне та відмінне у пригодах головних героїв різних творів, давати їм оцінну характеристику; виховувати почуття справедливості та відповідальності за свої вчинки.

Хід уроку

I. Організаційний момент

II. Мовленнєва розминка

1. Робота над чистомовкою

Іли-іли-іли — гуси на лужку присіли.

Али-али-али — потім травку пощіпали.

Или-или-или — у водиці лапки мили.

Ою-ою-ою — ґелґотали між собою.

2. Гра «Озвуч малюнок»

читель демонструє предметні малюнки, а учні озвучують їх.

Немовля — а-а-а-а.

Мишка — пі-пі-пі-пі.

Півень — ку-ку-рі-ку-у-у.

Коник — іго-го-о-о.

Жабка — скре-ке-ке-е-е.

Тигр — р-р-р-р.

III. Перевірка домашнього завдання

IV. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми і мети уроку

— Відгадайте загадку.

  • Від розбійників тікав,

В небі з лебедем літав,

Півня, взявши за коня,

Мчав по полю навмання,

Друзів у біді не кинув

Знаменитий... (Буратіно).

— Хто є автором казки про неймовірні пригоди Буратіно?

— Російський письменник Олексій Толстой написав свою казку за мотивами казки італійського письменника Карло Коллоді «Пригоди Піноккіо». Ця казка, перекладена на 87 мов світу, є однією із найзворушливіших і найсмішніших книг світової літератури. Дерев’яного довгоносого Піноккіо, нестерпного, доброго, буйного, чуттєвого, дотепного, дурного, як пробка, впертого, як осел, плаксивого і жартівливого, егоїстичного і великодушного знають в усьому світі.

— Сьогодні ми ознайомимося з уривком з казки італійського письменника Карло Коллоді.

У казці «Пригоди Піноккіо» немає драконів і чаклунів. Фея живе у ній не у палаці, і навіть не у печері, а в «чистенькому будиночку». За непослух тут карають ослячими вухами й довжелезним носом. Незвичайний у казці герой, бо його витесали... з чого б ви думали? З виш- невого цурпалка (шматка деревини).

Незвичайним є і сам автор. Його справжнє ім’я — Карло Лоренціні. Він народився у місті Флоренція, а Коллоді називалося селище, де проживала його мати. Зараз у цьому маленькому італійському містечку стоїть рідкісна статуя — пам’ятник літературному героєві, дерев’яному хлопчині на ім’я Піноккіо. На пам’ятнику викарбувано напис: «Безсмертному Піноккіо — вдячні читачі у віці від чотирьох до сімдесяти років». І ще одна деталь: Піна на тосканському діалекті означає «кедровий горішок». Міцним виявився горішок. Не підвладний він часові!

V. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу

1. Опрацювання уривка з казки Карло Коллоді «Пригоди Піноккіо» (с. 147–151)

1) Ознайомлення з коротким змістом попередніх розділів.

— Був собі колись дерев’яний цурпалок. То було не якесь там диво дивне, а звичайнісіньке собі поліно. Такими взимку розпалюють у грубі або в печі, щоб нагріти хату.

— А тепер прочитайте самостійно текст, що передає попередні події.

— До кого потрапило поліно?

— Кому майстер Вишня віддав цурпалок?

— Що зробив Джеппето з поліна?

— Навіщо Джеппето продав свою єдину куртку?

2) Словникова робота.

Попрямував шкода

безвихідь шибеник

виразне афіша

бідолашний йолоп

розсудливіший сольдо

— Прочитайте слова у стовпчиках.

— Значення яких слів вам незрозуміле?

Довідкове бюро

Афіша — надруковане або написане за певною формою оголошення про концерт, виставу, лекцію і т. ін., що вивішується на видному місці.

— Знайдіть у підручнику пояснення значення слів ганчірник, сольдо.

3) Читання учнями «ланцюжком» першої частини казки.

4) Аналіз прочитаного з елементами вибіркового читання.

— Про що мріяв Піноккіо, йдучи до школи?

— Про що свідчать його думки?

— Які почуття охопили Піноккіо, коли він побачив ляльковий театр?

— Прочитайте розмову Піноккіо з хлопчиком. Які риси характеру Піноккіо виявилися при цьому?

— Хто купив «Буквар» у дерев’яного хлопчика?

— Прочитайте слова автора, якими він засуджує поведінку Піноккіо.

5) Вправи на розвиток швидкості читання.

— Знайдіть у тексті речення зі словами, які ви читали в колонках.

6) Стислий переказ прочитаного.

7) Порівняння казок.

— Пригадайте казку О. Толстого. Які відмінності між цими казками ви помітили?

2. Ознайомлення з другою частиною казки

1) Читання другої частини казки вчителем.

— Як ляльки зустріли Піноккіо?

2) Словникова робота.

Синьйора нагай металевий прут для смаження м’яса на вогні

Арлекін трупа батіг

Розаура рожен група артистів

Полішиналь лаштунки величезний

Жеривогонь замашний куліси

— Прочитайте слова в першому і другому стовпчиках.

— З’єднайте слова другого стовпчика з тлумаченням їхніх значень у третьому стовпчику.

3) Гра «Рибки». Мовчазне читання тексту учнями.

4) Робота над змістом прочитаного. Вибіркове читання.

— Хто виступав на сцені?

— Прочитайте опис зовнішності хазяїна театру.

— Які порівняння вживає автор, щоб підкреслити його жахливий вигляд?

— Як зустріли ляльки появу хазяїна? Чому?

— Що наказав Жеривогонь лялькам?

— Чому ляльки, які так радісно зустрічали Піноккіо, все ж таки виконали наказ хазяїна?

— Чи знаєте ви, що трапилося далі з героями казки?

VI. Підсумок уроку

— З казкою якого письменника ви ознайомилися?

— У якій країні була створена ця казка?

— Щоб дізнатися про інші пригоди Піноккіо, прочитайте всю казку Карло Коллоді.

VII. Домашнє завдання

Намалювати малюнки до казки (с. 147–151).

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.