і отримати безкоштовне
свідоцтво про публікацію
! В а ж л и в о
Акція
Вебінарний безліміт
Заощаджуйте понад 5000грн

Замовляйте усі свідоцтва за вебінари (понад 90 вебінарів)

з 12 липня
до 25 липня
199грн
з 26 липня
до 15 серпня
299грн
з 16 серпня
до 31 серпня
399грн
Активуйте «Вебінарний Безліміт» та отримайте
30 днів необмеженого доступу до 90 вебінарів
Предмети »

Урок з літературнання 2клас

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Великодальницький НВК «Школа-гімназія»

Розробка уроку

з читання

2-В клас

Вчитель:Тороній С.І.

Тема: Українська народна казка «Рукавичка».

Мета: Поглибити знання учнів про казку,працювати над свідомим,правильним читанням,розвивати навички діалогічного мовлення,вдосконалювати техніку читання учнів,використовуючи різні види робіт над текстом,збагачувати словниковий запас учнів;вчити відповідати на запитання повним реченням,виховувати любов до казок.

Тип уроку: урок засвоєння нових знань.

Обладнання: ілюстрації,таблиці,м’які іграшки,маски,матеріал для ігр,мікрофон.

Хід уроку

I Організація класу до роботи.

1.Пролунав дзвінок,

Розпочався урок.

Працюватимем старанно,

Щоб почути у кінці,

Що у нашім другім класі

Діти просто молодці.

2.Девіз уроку (на дошці)

Думати - швидко,

Відповідати - чітко,

Працювати – дружно,

Запам ятовувати міцно.

ІІ. Вправи для вдосконалення навичок читання
1. Мовна розминка. 
Фонетична зарядка. 

Вчитель:
– А де ж наш пустун-язичок? 
Заховався за біленький тиночок, 
Ліг на бочок і мовчок. 
А ми його зараз розбудимо. 
- Поплямкали губками. 
- Поклацали зубками, щоб міцнішими були. 
- Посичали гускою: с – с – с. 
- Подзижчали комариком: дз – з – з. 
- Подирчали трактором: др. – р – р. 
- Пошуміли вітерцем: ш – ш - ш. 

І «Дмухнутли на кульбабку» (2-3 рази).(Слайд 2)

2.Читання складів на одному диханні. (Слайд 3)

Ра – ро – ру - ри – рі - ре

Рам – ром – рум – рим – рім - рем

Рак – рок – рук – рик – рік – рек

3.Скоромовка (Слайд 4)

-Ведмедику –ледащо,

Вліз на пасіку нащо?

-Буду джмеликом дзижчати,

Буду меду куштувати.

III. Повідомлення теми і мети уроку

— Ми починаємо вивчати новий розділ. Прочитайте його назву.(Слайд 5)

— Як ви її зрозуміли? Поясніть.

IV. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу

1 Вступна бесіда

— І що воно таке, ота казка? Жила-була вона з прадавніх часів, про які вже стародавні книги не пам’ятають. Протягом століть казки були і залишаються чарівними джерелами доброти і милосердя, яких завжди так не вистачає в житті. Створені в сивій давнині, вони, як і вся усна народна творчість, переказувалися з вуст в уста, від одного оповідача до іншого. Гортаючи сторінки улюблених казок, ми розуміємо, що казки — це наші великі вчителі, які спочатку виховують, а вже потім розважають. Казка — це диво. Вона дає нам привід для роздумів, повчає, приносить багато радощів.

V . Повідомлення теми і мети уроку

Вчитель: Сьогодні на уроці ми прочитаємо ще одну казку. А назву її ви дізнаєтесь, коли відгадаєте загадку і розшифруєте анаграму: КАРКУАЧИВ (рукавичка) (Слайд 6)

Де ж усі сховались звірі?
У якій такій квартирі?
Дуже тісна, невеличка
Це чудова...

VI. Опрацювання казки «Рукавичка»

1).Технологія «Вмикаємо телевізор» (Слайд 7)

— Добрий день! В ефірі передача «В гостях у казки». Любі діти, послухайте українську народну казку «Рукавичка».

-Я промовила слово народна. То зробіть висновок, хто склав цю казку? ( народ). А який народ склав казку? ( Український)

- Діти, вам сподобалась ця казка?

- Чим вона вам сподобалась? Що зацікавило?   

-Яких героїв казки запам’ятали?

- Де взялася в лісі рукавичка?

2). Словникова робота. (Слайд 8)

Читання за вчителем «луною» слів:

шкряботушка скрекотушка побігайчик сестричка братик іклан

набрідь

3). Читання казки учнями (мовчки). 
- Чи в повному об’ємі казка у підручнику? 
- Якої частини немає? Розкажіть її.

Фізкульхвилинка (Слайд9)

4). Читання казки по частинах.(Слайд 10)

Після кожної логічно закінченої частини, учитель зупиняє питанням.

  • У кого на парті оселилася мишка?

  • Прочитайте цікавинку про мишку.

Діти читають цікаві факти про тваринку.

Взимку миша ховається під купами сухої трави. А ще мишки роблять запаси на зиму в своїх нірках.

  • До кого завітала жабка?

Прочитайте цікаву історію про жабу.

Діти читають цікаві факти про тваринку.

Жаби живуть в озерах, болотах, у лісах. Коли приходить зима, жаби поринають у водойму, заривають себе в мул. Залишаються там до кінця зими.

  • У кого сховався зайчик?

  • Що ви нам повідомите про зайчика?

Діти читають цікаві факти про тваринку.

Влітку заєць сірий, а взимку міняє шубку на білий колір.

Заєць живе в нірці, яку риє в кущах, так він ховається від хижаків - вовка і лисиці.

Де оселилася лисичка?

Прочитайте цікавинку про лисичку.

Діти читають цікаві факти про тваринку.

Лапи в лисиці на зиму обростають густою шерстю. Лисиця взимку, ніби у валянках, і лапки її не мерзнуть навіть у сильні морози.

Хто не злякався гостя-вовка?

Що ви нам повідомите про цього хижака?

Вовки живуть зграями. Хатки у вовка немає.

Але коли вони виводять вовчат, влаштовують лігво.

Хто подружився з кабаном?

Прочитайте про цього звіра.

Кабан - дуже лютий звір!

Вдень кабан лежить у викопаній ямі. А ввечері виходить шукати собі їжу. Улюблені ласощі кабана - жолуді.

  • Де заліг ведмідь?

Що цікавого ви нам повідомите про ведмедика?

Взимку ведмідь спить у барлозі.

Він не смокче лапку, а лиже. Просто з неї злізає стара шкіра, вона дуже свербить. Так ведмедик лікує лапку.

5).Прочитайте анаграми і розплутайте порівняння: (Слайд 11)

дужий, як силиця

хитрий, як цаєзь

швидкий, як імдевдь

голодний, як квов

6).Переказування казки. (Слайд 12).

7).Вибіркове читання

- Прочитайте за порядком назви тваринок, що оселилися в рукавичці.

8).Робота в групах (Слайд 13)

І група –знайти пару

Мишка скрекотушка

Жабка сестричка

Лисичка шкряботушка

Вовчик іклан

Кабан братик

Зайчик набрідь

Ведмідь побігайчик

ІІ група-вибрати потрібну приказку чи прислівя

  • Добре роби-добре й буде.

  • В тісноті- так не в образі.

Розум за гроші не купиш.

ІІІ група –вибрати головну думку казки

Бути щирим та добрим.

Бути чесним і ніколи не обманювати.

Умілому усяка робота легка.

9).Інсценізація казки.(Слайд 14)

Ви такі молодці, то я для вас приготувала сюрприз. Давайте уявимо себе справжніми артистами.

- Скільки акторів братимуть участь в інсценізації?

-З якою інтонацією треба читати слова автора, лисички, мишки, жабки, зайчика, кабана, ведмедя?

Діти інсценують казку.

-Чи можна цих тваринок назвати друзями? Чому?

VIII. Підсумок урок
- Яку казку ми прочитали? 
- Чого вона нас вчить?

- Пригадайте як закінчилась казка. Розкажіть її кінець.

- Давайте продовжимо казку. Куди ж тварини пішли зимувати?

Слайд 15)

(3 тих пір ведмідь зимує у барлозі, лисиця у норі...)


VII. Рефлексія результатів уроку. (Слайд 16)

Оцінювання учнями своєї роботи.
- Візьміть личка та намалюйте посмішку залежно від того, як ви працювали на уроці:
(Слайд 17)

працював ефективно, творчо, активно;

старався

працював нижче своїх можливостей

- Зроби для себе висновок.

IХ. Домашнє завдання.

Виразно читати казку за особами.

Детально переказувати.

Намалювати ілюстрацію до уривка казки.

-Ось і уроку кінець,

Хто працював, той молодець.

Дякую за плідну працю. (Слайд 18)

Опис документу:
Розробка уроку з літературного читання Казка Рукавичка 2кл

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Організація ефективної діяльності практичного психолога в закладі освіти»
Мельничук Вікторія Олексіївна
36 годин
590 грн
354 грн

Бажаєте дізнаватись більше цікавого?


Долучайтесь до спільноти