Сьогодні відбувся
Кабінет психолога:
«
Здатність до саморегуляції – основа духовного розвитку. Нові інструменти й підходи
»
Взяти участь Всі події

Урок з екології у 11 класі за темою «Предмет, завдання і методи науки про довкілля. Структура сучасної екології»

Екологія

Для кого: 11 Клас

14.06.2021

147

1

0

Опис документу:
Урок поширює знання про екологію як комплексну складну багатогранну науку про взаємовідносини живої і неживої природи; формує уявлення про предмет, об’єкт, завдання і методи науки про природу; розвиває логічне мислення, творчі здібності учнів; обґрунтовує необхідність мінімуму екологічних знань для сучасної людини.
Перегляд
матеріалу
Отримати код

Екологія. 11 клас

Тема: «Предмет, завдання і методи науки про довкілля. Структура сучасної екології»

Мета: поширити знання про екологію як комплексну складну багатогранну науку про взаємовідносини живої і неживої природи; сформувати уявлення про предмет, об’єкт, завдання і методи науки про природу; розвивати логічне мислення, творчі здібності учнів; обгрунтувати необхідність мінімуму екологічних знань для сучасної людини.

Тип уроку: узагальнення та систематизація знань.

Обладнання: тестові завдання.

Хід уроку

І. Організаційний етап

ІІ. Мотивація навчальної діяльності

ІІІ. Узагальнення та систематизація знань

  1. Виконання тестових завдань.

  1. Екологія – це наука про:

а) взаємовідносини між живими організмами та середовищем існування;

б) дослідження закономірностей організації життя на Землі;

в) дослідження проблеми кислотних дощів, озонової діри, радіації;

г) пристосування живих організмів до життя в певних умовах.

2. Сучасна екологія є:

а) розділом біології;

б) розділом природознавства;

в) самостійною інтегрованою наукою.

3. Екологію умовно можна поділити на розділи:

а) урбоекологія, аутекологія, синекологія, демекологія ,ейтекологія;

б) соціальна екологія, інженерна екологія, космічна екологія, радіаційна екологія;

в) аутекологія, синекологія, демекологія, глобальна екологія (біосфероролія).

4. Предметом екології є:

а) складові елементи всіх рівнів організації живого;

б) вивчення систем, розміщених вище організаційного рівня;

в) вивчення взаємовпливу біотичних і абіотичних факторів середовища.

5. Завданнями екології є:

а) комплексне планування і проведення заходів щодо раціонального використання, збереження й відтворення природних ресурсів;

б) вивчення походження людини та розвиток її фізичного типу;

в) вивчення відносин між популяціями різних видів і угрупувань;

г) вивчення взаємовідносин організмів та їхніх популяцій із факторами навколишнього середовища, впливу цих факторів на розселення видів, на розвиток і зміну угрупувань;

д) дослідження впливу середовища на будову, життєдіяльність і поведінку організму;

е) встановлення залежності між середовищем і чисельністю популяцій;

є) вивчення боротьби за існування в популяціях і напрямків природнього добору;

ж) вивчення індивідуального розвитку кожної особини.

(Робота в парах, взаємоперевірка)

  1. Сформулюйте запитання до слів у заповненому кросворді:

  2. Метод «Прес»

Сьогодні багато говорять і пишуть про погіршення екологічної ситуації, екологічні катастрофи і необхідність охорони природи. Як ви вважаєте, чому ситуація і далі не змінюється на краще, а в деяких регіонах навіть погіршується?



ІV. Підведення підсумків уроку

Технологія «Незакінчені речення»

  • На цьому уроці для мене найважливішим відкриттям було…

  • Урок важливий, тому що…

  • Я знаю…

  • Мені сподобалось…

  • Мені не сподобалось…



V. Домашнє завдання

Прочитати відповідний параграф підручника; індивідуальні завдання.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.

Нещодавно завантажили