і отримати безкоштовне
свідоцтво про публікацію
До визначення переможців залишилось:
3
Дня
3
Години
16
Хвилин
30
Секунд
Поспішайте взяти участь в акції «Методичний тиждень».
Головний приз 500грн + безкоштовний вебінар.
Взяти участь

урок з біології 10 клас " Ферменти"

Курс:«Протидія шкільному насильству»
Черниш Олена Степанівна
72 години
3600 грн
1080 грн
Свідоцтво про публікацію матеріала №HD095396
За публікацію цієї методичної розробки Сідаченко Олена Віталіївна отримав(ла) свідоцтво №HD095396
Завантажте Ваші авторські методичні розробки на сайт та миттєво отримайте персональне свідоцтво про публікацію від ЗМІ «Всеосвіта»
Бібліотека
матеріалів
Отримати код

Тема:. Ферменти і їх властивості.

Лабораторна робота№2 « Вивчення властивостей ферментів»

Мета: ознайомити учнів з властивостями ферментів, сформувати уявлення про роль ферментів у клітинах.

Розвивати в учнів інтерес до біологічної науки, предметне мислення, вміння аналізувати і зіставляти факти, виділяти головне в тексті, логічне мислення, різні види пам'яті

Формування в учнів дбайливого ставлення до всього живого на нашій планеті, уявлення про унікальність кожного організму, сприяти правильному розумінню процесів здійснюються ферментами,сприяти розвитку вміння працювати індивідуально і в групі, розвивати взаємоповага між партнерами, розуміння і взаємодію між дітьми.

Обладнання й матеріали: таблиця «Ферменти», малюнки із зображенням дії ферментів, обладнання для практичної роботи.

Хід уроку:

І.Організаційний момент

ІІ Перевірка домашнього завдання

1. Мономерами білка є:

А - амінокислоти,

Б - моносахариди,

В - нуклеотиди,

Г - пептиди.

2. Амінокислоти відрізняються одна від одної хімічною будовою:

А - аміногрупи,

Б - карбоксилу,

В - радикалу,

Г - радикалу і карбоксилу,

Д - карбоксилу і аміногрупи.

3. Рівнів структурної організації білкової молекули існує:

А - 4,

Б - 3,

В - 2.

4. Вторинну структуру білка підтримують зв'язки:

А - водневі,

Б - гідрофобні,

В - іонні.

5. Скільки з відомих амінокислот беруть участь у синтезі білків?

А - 20,

Б - 23,

В - 100.

6. Вторинна структура білків має вигляд:

А - глобули,

Б - декількох сполучених між собою білкових молекул,

В - спіралі,

Г - ланцюга амінокислотних залишків.

7. Первинна структура білків має вигляд:

А - глобули,

Б - декількох сполучених між собою білкових молекул,

В - спіралі,

Г - ланцюга амінокислотних залишків.

8. Під час утворення білкового полімеру відбувається зчеплення амінокислот і виділяється речовина:

А - аміак,

Б - вода,

В - оксид карбону (IV),

Г - вуглеводень.

9. Третинна структура білків має вигляд:

А - глобули,

Б - спіралі,

В - ланцюга амінокислотних залишків.

10. Гемоглобін має:

А - первинну структуру,

Б - вторинну структуру,

В - третинну структуру,

Г - четвертинну структуру.

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.

Читаючи наукову періодику, часто зустрічаю інформацію, що ферменти – біокаталізатори застосовують майже в усіх галузях виробництва. Цікаво, що вони собою являють?

ІV. Вивчення нового матеріалу.

( оголошення теми і мети уроку)

Ферме́нти або ензи́ми — білкові молекули, що є біологічними каталізаторами. Основна функція: прискорення швидкості перебігу реакції у сотні разів.

Відкриття ферментів

Вперше ферменти були відкриті у 1814 році російським хіміком К.С. Кірхгофом.

Російський фізіолог В. П. Павлов назвав ферменти «Носіями життя»

Термін «фермент» (від лат. fermentum — закваска) був запропонований фламандським хіміком Яном Баптистою ван Гельмонтом.
Вивчення ферментів почалось з дослідження головним чином двох біологічних процесів – перетравлення їжі тваринами та бродіння цукру з утворенням спирту під дією дріжджів. Можна вважати, що вперше дію ферментів спостерігав у 1833 році А. Пайєн та Ж. Персо, які встановили, що спирт виділяє з солоду якусь речовину, що здатна перетворювати крохмаль в цукор, і показали, що вона руйнується при нагріванні.

В кінці 19 століття між хіміком М. Бертло та батьком мікробіології Луї Пастером виникла суперечка про природу бродіння.
*Бертло вважав, що цей процес обумовлюється утворенням каталізаторів (ферментів) живими клітинами дріжджів. *Пастер вважав, що здатність викликати бродіння притаманна тільки живим клітинам дріжджів, що діляться, та ніяк не відокремлена від них.

У 1897 році Е. Бухнер встановив дуже цікавий факт. Він показав, що якщо зруйнувати клітини дріжджів, розтираючи їх з піском, та віджати з них сік, цей сік може швидко зброджувати цукор. Це відкриття спричинило кінець дискусії між послідовниками Пастера та Бертло. Було розпочато роботу по виділенню та очищенню ферментів.
1. Функція ферментів:

  • Каталітична(ст57)

2. Властивості ферментів

( Робота з роздатковим матеріалом)

3.Ферменти поділяються

  • Складні (Мають небілкову частину)

  • Прості (Складається тільки з амінокислот)

4.Практичне використання ферментів

  • Алмаза

  • Папаїн

  • Ренін

  • Трипсин

  • Каталаза

  • Пепсин

  • Бактеріальні протеази

Лабораторна робота №2
Тема: Вивчення властивостей ферментів
Мета:З'ясувати вміст і роль ферментів у клітинах.
Порівняти активність ферменту в живих і мертвих тканинах рослин та тварин. Обґрунтувати значення ферменту каталази в клітинах рослин і тварин.

Хід роботи:

1.Пронумеруємо послідовно чотири пробірки.

2. У першу пробірки помістимо шматочки сирої картоплі, у другу-шматочок вареної,в третю-шматочок сирого м”яса і в четверту – шматочки вареного м”яса.

3Капніть у пробірки пероксид гідрогену. Що відбувається?

4.Результати досліджень занесіть до таблиці.

5. У висновку вкажіть про наявність ферментативних властивостей каталази,та умови їх дій.

Казка про поділ спадку.
Вмирав старий араб. Все його багатство складалося з 17 чарівних білих верблюдів. Він зібрав своїх синів і оголосив їм своє бажання: «Мій старший син повинен одержати після моєї смерті половину верблюдів. Середньому синові я заповідаю третину всіх верблюдів. Але і мій молодший син повинен одержати свою частину - одну дев'яту частину череди». Поховавши батька, три брати почали ділити верблюдів. Але виконати бажання батька вони не змогли: неможливо було поділити 17 верблюдів ні навпіл, ні на три частини, ні на дев'ять частин. Але тут крізь пустелю проходив дервіш. Бідний, як всі вчені, він вів чорного худого верблюда. Брати звернулися до нього за допомогою. І дервіш сказав: « Виконати бажання вашого батька дуже просто. Я дарую вам свого верблюда, а ви спробуйте розділити його спадок. У братів виявилося 18 верблюдів і все вирішилось. Старший син одержав половину верблюдів - 9, середній -третину череди - 6, молодший син одержав свою частину - 2 верблюди. Але 9, 6 і 2 дають 17, і після розподілу залишився зайвий верблюд - старий верблюд вченого. І дервіш сказав:
«Віддайте мені мого верблюда за те, що я допоміг розділити вам спадок».
«Ось цей чорний верблюд і схожий на фермент. Він зробив можливим цей процес, який без нього був би неможливим, а сам залишився без змін». Це і є основною властивістю ферментів.
Ферменти –це перш за все каталізатори.
V.Домашнє завдання

1.Опрацювати параграф 10 ст.57 – 59.

2.Скласти тести по 10 параграфу.

3. Дописати лабораторну роботу.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу

Опис документу:
Конспект уроку містить інструктивні картки для проведення лабораторної та пр
  • Додано
    26.02.2018
  • Розділ
    Біологія
  • Клас
    10 Клас
  • Тип
    Конспект
  • Переглядів
    151
  • Коментарів
    0
  • Завантажень
    4
  • Номер матеріала
    HD095396
  • Вподобань
    0
Шкільна міжнародна дистанційна олімпіада «Всеосвiта Осінь – 2018»

Бажаєте дізнаватись більше цікавого?


Долучайтесь до спільноти