і отримати безкоштовне
свідоцтво про публікацію
До визначення переможців залишилось:
3
Дня
3
Години
16
Хвилин
30
Секунд
Поспішайте взяти участь в акції «Методичний тиждень».
Головний приз 500грн + безкоштовний вебінар.
Взяти участь
  • Всеосвіта
  • Бібліотека
  • Урок всесвітньої історії в 11 класі "Прихід фашистів до влади в Німеччині. Політичний портрет Афольфа Гітлера"

Урок всесвітньої історії в 11 класі "Прихід фашистів до влади в Німеччині. Політичний портрет Афольфа Гітлера"

Курс:«Створення та ведення власного блогу на платформі WordPress»
Левченко Ірина Михайлівна
24 години
1200 грн
360 грн
Свідоцтво про публікацію матеріала №PW641596
За публікацію цієї методичної розробки Грицун Валентина Петрівна отримав(ла) свідоцтво №PW641596
Завантажте Ваші авторські методичні розробки на сайт та миттєво отримайте персональне свідоцтво про публікацію від ЗМІ «Всеосвіта»
Перегляд
матеріалу
Отримати код

Тема уроку Прихід фашистів до влади в Німеччині. Політичний портрет Адольфа Гітлера.

Очікувані результати

Після цього уроку учні зможуть:

  • називати причини і наслідки приходу до влади нацистів;

  • працювати з історичними джерелами, робити висновки та узагальнення;

  • визначати хронологічну послідовність подій;

  • давати оцінку діяльності А.Гітлера;

  • застосовувати і тлумачити поняття і терміни: «фашизм», «нацизм», «арійська раса», «антисемізм», «тоталітаризм».

Тип уроку: вивчення нового матеріалу.

Обладнання: підручник І.Щупак, Л.Морозова «Всесвітня історія»,

10 клас, «Прем’єр», 2010; електронна презентація, фрагменти відео, фрагменти документів.

Епіграф:…Німці. Нація філософів і композиторів… Хто дав світові Бетховена, Гете, Шиллера, Гегеля, Канта, Ніцше? І хоча Бухенвальд неподалік від дуба Гете, і дуб той спиляний, і солдати вермахту відкривали на тому пні бляшанки,- все одно не Гітлер визначає образ нації з його Геббельсом, що хапався за пістолет при слові «культура», і не Ельза Кох, а доктор Фауст і Лореляй над Рейном. Ліна Костенко

ХІД УРОКУ

І. Організаційний момент уроку

Повідомлення теми та мети уроку.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності

У ч и т е л ь. У назві теми криється проблема, яку ми повинні вирішити. Наприкінці уроку ми повинні із поданої кількості ознак обрати найбільш влучні, які розкривають сутність особи Гітлера (диктатор, злочинець, фанатик, чесний політик, освічена людина). Друга проблема: виходячи із визначення терміна тоталітаризм та його ознак, довести, що після приходу Гітлера до влади в Німеччині було встановлено тоталітарний режим.

ІІІ. Вивчення нового матеріалу

У ч и т е л ь. Хто ж такий Адольф Гітлер? Кожен портрет починається з біографії…

(Повідомлення учня.)

У ч и т е л ь. 8-9 листопада 1923 року разом з генералом Людендорфом Гітлер здійснив спробу захопити владу в Баварії. Ця спроба дістала назву «пивний путч», бо Гітлер увірвався зі своїми загонами до пивного бару, де збиралося тодішнє керівництво. За це він був засуджений до 5 років в’язниці, де написав книгу «Майн Кампф» («Моя боротьба»).

У листопаді 1932 року відбулися вибори до рейхстагу. Виникла ситуація, коли дві великі ліві партії, соціалісти і комуністи, об’єднавшись, могли протистояти нацистам. Але глибокі розбіжності між ними не дозволили це зробити.

30 січня 1933 року президент Гінденбург призначив Гітлера рейхсканцлером. Керівні кола Німеччини вручили ключ від держави фашистам.

У понеділок 30 січня 1933 року о 5-й годині вечора відкрилось перше засідання кабінету нацистів.

«Уряд має прийняти такі закони, які закріплюють, що:

  1. Єдиною політичною партією в Німеччині є Націонал-соціалістична німецька робітнича партія.

  2. Якщо хтось підтримуватиме іншу партію чи організує іншу партію, той буде покараний за вироком суду до 3-х років в’язниці.

Канцлер Адольф Гітлер»

Ознаки тоталітаризму

У ч и т е л ь. Готуючись до виборів до рейхстагу, призначених на 5 березня 1933 року, нацисти не гребували найогиднішими методами боротьби проти своїх політичних опонентів. За тиждень до виборів сталася пожежа в рейхстазі, у чому були звинувачені комуністи. Нацисти відправили до в’язниць 10 тис. своїх політичних противників. В умовах жорстокості і залякування відбулися вибори до рейхстагу. Адольф Гітлер досяг вершини влади і не мав наміру ділитися з нею з будь-ким, навіть з тими, хто започатковував нацистський рух. У серпні 1934 року помер Гінденбург. Гітлер проголосив себе вождем Третього рейху. Період встановлення нацистської диктатури завершився. Після приходу Гітлера до влади було прийнято програму НСДАП.

Робота з історичним документом

  • Прочитайте програму НСДАП і надайте відповіді на запитання.

  1. Які принципи покладено в основу програми?

  2. Чи можна вважати режим диктаторським?

У ч и т е л ь. Невід’ємною ознакою нацистської диктатури стали масові репресії. Загалом репресіям було піддано понад 3 млн. осіб. Якщо комуністів, соціал-демократів знищували за їхні політичні переконання, то інші люди зазнали переслідувань через свою національність та колір шкіри.

Гітлер значну увагу приділяв пропаганді расової теорії та ідеології. Міністром пропаганди були призначено Йозефа Геббельса. Молодь проходила нацистську підготовку в організації «Гітлер-югенд».

Погляньмо на розклад занять у німецькій школі.

Робота з підручником

Прочитайте завдання у підручнику на сторінці 124. Проти яких категорій населення та в якій формі застосовувалися репресії?

1 квітня 1933 р.

Гітлер оголосив одноденний бойкот єврейського бізнесу

11 квітня 1933 р.

прийнято інструкцію, що визначала, кого нацисти вважають євреями

25 квітня 1933 р.

запровадження процентних норм для євреїв у школах та університетах

29 квітня 1933 р.

офіційне твердження, що євреїв через будь-які звинувачення необхідно відправляти до концтаборів

15 вересня 1935 р.

прийнято «Нюрнберзькі закони», що позбавляли євреїв громадянських прав

15 грудня 1937 р.

запроваджено обмеження на видання валюти і сировини для єврейських підприємств

квітень 1938 р.

початок прискореної аріїзації «єврейського бізнесу»

22 липня 1938 р.

євреїв зобов’язали носити спеціальні посвідчення

липень 1938 р.

лікарів-євреїв позбавлено права на лікарську практику

вересень 1938 р.

юЮристів-євреїв позбавлено права на юридичну практику

5 жовтня 1938 р.

паспорти євреїв почали маркувати літерою « j»

28 жовтня 1938 р.

з Німеччини вислано 17 тис. польських євреїв

9-10 листопада 1938 р.

«Кришталева ніч» - єврейський погром у Німеччині. 30 тис. осіб було ув’язнено у концтаборах, 91 – убито. Зруйновано 191 синагогу, пограбовано 7 500 магазинів.

12 листопада 1938 р.

на євреїв було покладено відповідальність за матеріальні збитки «кришталевої ночі», вони мали сплатити репарацію у розмірі 1 млрд марок

15 листопада 1938 р.

заборонено навчання єврейських дітей у загальноосвітніх школах. Євреям також заборонялось відвідувати місця для відпочинку та розваг

28 листопада 1938 р.

запроваджено комендантську годину для євреїв

Звучить запис: «О восьмій годині пожвавлення: приїхав Гітлер. Він стоїть у своїй машині з витягнутою догори рукою, обличчя застигле, дещо судомно напружене. Його вітають тривалими вигуками, що вириваються з тисяч горлянок. Тим часом настала ніч. Спалахують прожектори… На трибуну сходить Гітлер. Прожектори згасають – за винятком тих, які освітлюють фюрера, здається, він стоїть над натовпом, що коливається, як у казковому кораблі. Панує тиша, як у церкві. Говорить Гітлер».

У ч и т е л ь. Гітлер говорив страшні речі. «Гігантський простір ми маємо приборкати якнайшвидше. Найкраще цього можна досягти шляхом розстрілу того, хто косо подивиться». Або «…ніхто не може заперечувати його право знищити мільйони людей «нижчої раси».

І його слухали годинами, вбираючи кожне слово, кожен жест. Слухали мільйони.

Словникова робота

  • Запишіть у зошити визначення понять «фанатизм», «фанатик».

У ч и т е л ь. Але, за словами Лоренца Пітера, «історія змушена повторюватися, бо до неї ніхто не дослуховується».

Відкинуто систему договорів після Першої світової війни. Німеччина вийшла з міжнародної ізоляції і розпочала підготовку до нової війни.

Метод «Свобода слова»

  • Чому Гітлер знехтував системою післявоєнних договорів?

У ч и т е л ь. Я сподіваюсь, що кожен з вас визначив для себе, якими ознаками ви змалюєте словесний портрет Гітлера і допишете тему уроку.

Але я б хотіла навести ще свідчення сучасників, які доповнюють портрет Адольфа Гітлера. Ось що пише німецький генерал Тіппельскірх: «Довіра до нього (Гітлера) безмежно зростала не лише тому, що без будь-якого кровопролиття він усунув наслідки Версальського договору… але й постійно зміцнював міць і велич Німецької імперії». А ще точніше розкрив свою сутність сам Гітлер, говорячи про обладнання власного робочого кабінету: «Коли це побачать дипломати, які сидітимуть переді мною, їх має охопити страх… Мармурова підлога – це найкраще». Дійсно, людей охоплював жах, почувши слово «Гітлер». Адже до концтабору можна було потрапити лише через те, що сказав сусіду «Добрий день» замість «Хайль Гітлер!».

ІV Підсумок уроку

У ч и т е л ь. А зараз підійдіть до дошки і допишіть ознаки, які характеризують Гітлера. Так ми допишемо тему уроку.

Як звучить тема? «Адольф Гітлер – диктатор, злочинець, фанатик».

V Домашнє завдання

  1. Опрацювати параграф 13 підручника.

  2. Скласти порівняльний портрет Й. Сталіна та А. Гітлера.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу

Опис документу:
Розкрити причини приходу фашистів до влади. Створити політичний портрет Гітлера на основі історичних документів.
  • Додано
    28.02.2018
  • Розділ
    Всесвітня історія
  • Тип
    Конспект
  • Переглядів
    165
  • Коментарів
    0
  • Завантажень
    2
  • Номер матеріала
    PW641596
  • Вподобань
    0
Курс:«Інтернет-ресурси для опитування і тестування»
Левченко Ірина Михайлівна
24 години
1200 грн
360 грн
Свідоцтво про публікацію матеріала №PW641596
За публікацію цієї методичної розробки Грицун Валентина Петрівна отримав(ла) свідоцтво №PW641596
Завантажте Ваші авторські методичні розробки на сайт та миттєво отримайте персональне свідоцтво про публікацію від ЗМІ «Всеосвіта»
Шкільна міжнародна дистанційна олімпіада «Всеосвiта Осінь – 2018»

Бажаєте дізнаватись більше цікавого?


Долучайтесь до спільноти