Урок вивчення нового матеріалу "Перехід прикметників у іменники та інші частини мови"

Українська мова

Для кого: 6 Клас

04.09.2021

88

1

0

Опис документу:
Цю презентацію учитель може використати на етапі закріплення вивченого матеріалу про перехід прикметників у іменники та інші частини мови. А також учні зможуть повторити способи творення прикметників. У цьому матеріалі підібрані цікаві орфографічні завдання по правопису прикметника.
Перегляд
матеріалу
Отримати код
Опис презентації окремими слайдами:
Перехід прикметників у іменники та інші частини мови
Слайд № 1

Перехід прикметників у іменники та інші частини мови

Мета уроку: Повторити способи творення прикметників, формувати вміння правильно утворювати прикметники від інших частин мови, вдосконалювати практи...
Слайд № 2

Мета уроку: Повторити способи творення прикметників, формувати вміння правильно утворювати прикметники від інших частин мови, вдосконалювати практичні навички, виховувати потребу в ретельності та охайності на письмі.

Бліц - опитування Яка частина мови називається прикметником? Як змінюються прикметники? На які групи за значенням поділяються прикметники? Як утвор...
Слайд № 3

Бліц - опитування Яка частина мови називається прикметником? Як змінюються прикметники? На які групи за значенням поділяються прикметники? Як утворюються вищий і найвищий ступені порівняння прикметників? Залежно від чого прикметники поділяються на тверду і м’яку групи відмінювання? Які ви знаєте способи творення прикметників?

Орфографічна розминка Записати слова. Вставити пропущені літери. Свій вибір аргументувати. Пр..славний, пр..мудрий, пр..варений, пр..адавній, пр..ч...
Слайд № 4

Орфографічна розминка Записати слова. Вставити пропущені літери. Свій вибір аргументувати. Пр..славний, пр..мудрий, пр..варений, пр..адавній, пр..чудовий, пр..морожений, пр..відкритий, пр..добрий, пр..бережний, пр..злий, пр..крашений.

Перевір! Преславний, премудрий, приварений, прадавній, пречудовий, приморожений, привідкритий, предобрий, прибережний, презлий, прикрашений.
Слайд № 5

Перевір! Преславний, премудрий, приварений, прадавній, пречудовий, приморожений, привідкритий, предобрий, прибережний, презлий, прикрашений.

Дослідження - розпізнавання У поданих прислів’ях та приказках указати на прикметники, що перейшли в іменники. Пояснити вживання м’якого знака у сло...
Слайд № 6

Дослідження - розпізнавання У поданих прислів’ях та приказках указати на прикметники, що перейшли в іменники. Пояснити вживання м’якого знака у словах. 1. Бідний піт ллє, а багатий кров його п’є. 2. Сильні та багаті рідко винуваті. 3. Ситий голодного не розуміє. 4. У невмілого руки не болять. 5. Не святі горшки ліплять, а прості люди. 6. Лінивому все ніколи. 7. Сміливого і куля не бере. 8. Доброго не бійся, а поганого не роби. (Народна творчість).

Робота в групах Подані слова ввести у речення так, щоб в одному випадку це були іменники, в іншому – прикметники Військовий, минуле, рівне, чергови...
Слайд № 7

Робота в групах Подані слова ввести у речення так, щоб в одному випадку це були іменники, в іншому – прикметники Військовий, минуле, рівне, черговий; Старий, майбутнє, лісничий, лютий

Порівняй! (Хто?) Військовий ішов вулицею, наспівуючи веселу мелодію; (Який?)Військовий марш звучав на центральній площі міста; (Хто?) Старий сидів ...
Слайд № 8

Порівняй! (Хто?) Військовий ішов вулицею, наспівуючи веселу мелодію; (Який?)Військовий марш звучав на центральній площі міста; (Хто?) Старий сидів біля хати і поглядав на широкий шлях, (Яким?) Старим битим шляхом рухалася колона військових машин.

(Що?) Лютий настав з великими морозами та снігом. Сьогодні (який?) лютий мороз пронизував тіло до нитки. Я люблю (що?) місто Рівне; (Яке?) рівне по...
Слайд № 9

(Що?) Лютий настав з великими морозами та снігом. Сьогодні (який?) лютий мороз пронизував тіло до нитки. Я люблю (що?) місто Рівне; (Яке?) рівне поле розляглося за селом. (Хто?) лісничий спостерігав за посадкою молодих саджанців. (Які?) лісничі угіддя знаходяться в Холодному Яру.

“Дослідницька лабораторія” Записати речення. Підкреслити прикметники, які перейшли в інші частини мови. Усе, що тільки існує в світі, має своє мину...
Слайд № 10

“Дослідницька лабораторія” Записати речення. Підкреслити прикметники, які перейшли в інші частини мови. Усе, що тільки існує в світі, має своє минуле, сьогодні і свій завтрашній день. Я шукав усе світле в дорозі і людях, і щастя моє в тому, що мені здебільшого траплялися саме такі світлі друзі і вчителі. Від людського життя і навіть від життя цілих поколінь людей залишається на землі тільки прекрасне. Багато див бачив старий на своєму віку за морями, за океанами.

Виконати синтаксичний розбір речень У гетьманській скарбниці були золоті. Хто не пам’ятає свого минулого, той не знатиме майбутнього. Місяць, ніби ...
Слайд № 11

Виконати синтаксичний розбір речень У гетьманській скарбниці були золоті. Хто не пам’ятає свого минулого, той не знатиме майбутнього. Місяць, ніби вартовий, дивився на паркан. Складне згортається в просте. Скупий платить двічі.

Творча робота Навести приклади фразеологізмів, у яких прикметник переходить в інші частини мови. Скласти з ними речення
Слайд № 12

Творча робота Навести приклади фразеологізмів, у яких прикметник переходить в інші частини мови. Скласти з ними речення

Фразеологізми Як мокре горить, заганяти на слизьке, пасти задніх, переливати з пустого в порожнє, у невмілого руки не болять, ситий голодному не то...
Слайд № 13

Фразеологізми Як мокре горить, заганяти на слизьке, пасти задніх, переливати з пустого в порожнє, у невмілого руки не болять, ситий голодному не товариш.

Підсумок уроку У яких реченнях є слова, які з прикметників перейшли в іменники ? А) Найкращий труд на планеті – то труд натхненних орачів. Б) Не ск...
Слайд № 14

Підсумок уроку У яких реченнях є слова, які з прикметників перейшли в іменники ? А) Найкращий труд на планеті – то труд натхненних орачів. Б) Не скупий володіє багатством. А воно ним. В) Заблакитніла річка за селом, і хата, як військовий сторож. Г) І для любої розмови мила вийшла за поріг

Перевір! Відповідь: Б), Г).
Слайд № 15

Перевір! Відповідь: Б), Г).

Домашнє завдання Повторити способи творення прикметників; Скласти розповідь на тему “Сміливі завжди на передовій”.
Слайд № 16

Домашнє завдання Повторити способи творення прикметників; Скласти розповідь на тему “Сміливі завжди на передовій”.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.

Нещодавно завантажили