і отримати безкоштовне
свідоцтво про публікацію
До визначення переможців залишилось:
3
Дня
3
Години
16
Хвилин
30
Секунд
Поспішайте взяти участь в акції «Методичний тиждень».
Головний приз 500грн + безкоштовний вебінар.
Взяти участь

Урок виразного читання творів Лесі Українки

Курс:«Основи фінансової грамотності»
Часнікова Олена Володимирівна
72 години
3600 грн
1080 грн
Свідоцтво про публікацію матеріала №WA918205
За публікацію цієї методичної розробки Козійчук Наталія Миколаївна отримав(ла) свідоцтво №WA918205
Завантажте Ваші авторські методичні розробки на сайт та миттєво отримайте персональне свідоцтво про публікацію від ЗМІ «Всеосвіта»
Бібліотека
матеріалів
Отримати код
Опис презентації окремими слайдами:
Слайд № 1

Урок виразного читання творів Лесі Українки Мета: вдосконалювати навички виразного читання; збагачувати словниковий запас; розвивати усне мовлення школярів, пам’ять; виховувати любов до слова, поезії.

Слайд № 2

Бліц-турнір «Що я знаю про Лесю Українку». 1) Справжнє ім’я Лесі Українки… 2) Хто дав їй псевдонім? 3) Ким була матір поетеси? 4) Ким був батько Лесі? 5) У скільки років поетеса навчилася читати? 6) Чи навчалася Леся в школі?

Слайд № 3

7)   Яким чином здобувала освіту? 8)   Що зробила Леся для своїх сестер у галузі освіти? 9)   На якому музичному інструменті грала Леся Українка? 10)  У скільки років написала свій перший вірш? 11)  Які вірші Лесі Українки ви знаєте? 12)  Із чим поетеса вела «тридцятилітню війну»?

Слайд № 4

Вимоги до виразного читання Вдосконалення емоційної насиченості твору ( внутрішнє «бачення», робота творчої уяви читця – особливо поетичного тексту). Розуміння ідейно-художнього смислу, а не лише фактичного змісту тексту. Уміння висловити своє особисте ставлення, передати зміст і настрій слухачам

Слайд № 5

Реєстр основних партитурних знаків Знак Значення весна пряма лінія під словом – для позначення логічного наголосу / коротка пауза // середня пауза /// довга пауза ↑ → підвищення тону рівний тон ↓ зниження тону засумувала ---------------- пунктир під словом (словами) – для позначення уповільнення вимови ∩ лігатура вгорі між словами – для зв’язку слів, вимовлених на одному диханні { «Я твій!..»} фігурні дужки вказують на зміну адресата

Слайд № 6

Пам’ятка для вироблення навичок виразного читання 1. Вдумливо почитай вірш. 2. З’ясуй лексичне значення незрозумілих слів. 3. За змістом та ідеєю твору визнач настрій, з яким читатимеш твір. 4. У кожному рядку підкресли олівцем стрижневе слово, тобто слово,на яке падає логічний наголос. 5. Познач олівцем паузи. 6. Ліворуч від кожного рядка постав стрілку, що передає тон читання.

Слайд № 7

7. Прочитай кілька разів вірш із дотриманням вимог усіх позначок. 8. Читаючи вірш, уявляй картини, які виникають, і запам’ятовуй послідовність їх. 9. Вивчивши вірш напам’ять, виразно почитай його своїм близьким і з’ясуй, що вони побажали б тобі для кращого прочитання твору. Врахуй їхні побажання.

Слайд № 8

Пам’ятка декламатора 1. Перед читанням напам’ять текст вірша повтори про себе. 2. Перед тим як декламувати, займи зручну й правильну позу (стань рівно, розправ плечі, набери потрібну кількість повітря). Для впевненості для початку читання можеш дивитися періодично на двох-трьох учнів, з якими товаришуєш (щоб відразу не знітитися), а згодом оволодівши ситуацією, слід розсіювати свою увагу по всьому класу. 3. Назви автора і твір, який читатимеш.

Слайд № 9

4. Читання вірша можеш супроводити жестами, проте рухи рук мають бути стриманими, не втомлювати, не відволікати слухача. 5. Не поспішай під час читання, набирай повітря рівними частинами під час пауз. 6. Декламуючи, уявляй картини, які озвучуєш, і з відповідним теплом і настроєм передавай їх. 7. Не варто занадто голосно читати вірш, оскільки майстерність у читанні художнього твору визначається передусім темпом, інтонацією, додержанням пауз, настроєм, а також мімікою, жестами та ін.

Слайд № 10

Конкурс декламаторів Читання напам’ять поезії Лесі Українки «Як дитиною, бувало…»

Слайд № 11

Гра «Шифрувальник» Розшифруйте три ключових слова до теми. М Ь Т ’ Я А П Р І Н А Т И З В Ь С Т Т Я Ч У П О

Слайд № 12

Літературна ігротека «Добери риму з поезій» сонце — хвилі — перлиста — каміння -

Слайд № 13

Визнач художній засіб Будь проклята кров ледача 2.Роки любії, дитячі, як весняні води, зникли. 3. Чи в крові гарячка грає? Чи то стогне бранець-лицар? 4. А гілки квіток сплелися на вікні, неначе ґрати 5. Не здававсь мені величним той завзятий, пишний лицар. 6. Мріє стеля надо мною, мов готичнеє склепіння

Слайд № 14

7. Так дитячі мрії грали 8. Що се так шумить невпинно? 9. Зійди на вежу, подивися наокола! 10. Хай джерелом кров проллється 11. І єднається так дивно з візерунками гарячки 12. Хто тут має серце в грудях?

Слайд № 15

Домашнє завдання 1. Прочитати статтю про В. Винниченка та І частину оповідання. 2. Підготувати додаткові відомості про автора (для бажаючих)

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу

  • Додано
    24.02.2018
  • Розділ
    Українська література
  • Клас
    6 Клас
  • Тип
    Презентація
  • Переглядів
    6299
  • Коментарів
    0
  • Завантажень
    0
  • Номер матеріала
    WA918205
  • Вподобань
    0
Шкільна міжнародна дистанційна олімпіада «Всеосвiта Осінь – 2018»

Бажаєте дізнаватись більше цікавого?


Долучайтесь до спільноти