Сьогодні о 18:00
Вебінар:
«
Особливості адаптації та модифікації освітнього процесу в контексті інклюзивного навчання
»

Урок "Виконавці алгоритмів та їхні системи команд."

Інформатика

Для кого: 5 Клас

18.03.2021

148

1

0

Опис документу:
Ознайомити із поняттям команда, виконавець, система команд, алгоритм; навчити розрізняти команди від речень, що не є командами; формувати вміння наводити приклади команд та алгоритмів із навколишнього життя. Розвивати пам'ять, мислення, активність, працелюбність. Виховувати повагу до праці інших, любов до предмету.
Перегляд
матеріалу
Отримати код

Тема. Виконавці алгоритмів та їхні системи команд.

Мета:

навчальна:ознайомити із поняттям команда, виконавець, система команд, алгоритм; навчити розрізняти команди від речень, що не є командами; формувати вміння наводити приклади команд та алгоритмів із навколишнього життя;

розвивальна: розвивати пам'ять, мислення, активність, працелюбність;

виховна: виховувати повагу до праці інших, любов до предмету.

Тип уроку: вивчення нового матеріалу.

Обладнання та наочність: мультимедійна презентація, картки із тестами.

Хід уроку

І. Організація класу.

ІІ. Повідомлення теми та мети уроку.

  • Для того, щоб дізнатися про що ми поговоримо на сьогоднішньому уроці пропоную вам розгадати ребуси. ( команда, алгоритм).

  • Отже, сьогодні ми ознайомимося із поняттям команди, виконавці, алгоритм

ІІІ. Вивчення нового матеріалу

  1. Фронтальна бесіда.

Дайте відповідь на такі запитання.

- Що на вашу думку означає слово «спонукати»? ( підштовхнути, підбити, намовити когось до виконання певної справи).

- Які речення можемо назвати спонукальними? ( Це ті речення, які підштовхують нас до дії)

- Наведіть приклади спонукальних речень. (Принеси води! Подай книгу!)

- Хто найчастіше звертається до вас спонукальними реченнями?( вчителі, друзі, батьки).

2. Гра «Спонукай!»

Зараз ми з вами пограємо у цікаву гру, послухайте її умови:

- Один з учнів виходить до дошки, а інші учні по черзі висловлюють для нього спонукальне речення. (наприклад – напиши цифру 7).

Якщо речення дійсно спонукальне – учень виконує його вимоги, якщо ні – звучить різкий звуковий сигнал (сигнал дає учитель на ПК).

3. Бесіда про команди і виконавці.

Люди щоденно користуються різноманітними правилами, інструкціями, рецептами, що складаються з певної послідовності вказівок. Деякі з них настільки увійшли до нашого життя, що ми виконуємо їх, майже не замислюючись.

Давайте разом спробуємо навести приклади команд.

Для кожного виконавця є команди, які він може виконати, і команди, які він виконати не може.

Наприклад, виконавець учень може виконати команди:

* Подивися на дошку

* Відкрий підручник

* Запиши в зошит розв’язання задачі

*Послухай відповідь Сашка,

але не може виконати команду Стрибни у висоту на 10 м.

Виконавець дресирований собака може виконати команди, яких навчив його хазяїн:

* Сидіти

* Поруч

* Служити,

але не може виконати команду Знайти добуток чисел 125 і 1837.

Набір команд, які може виконати виконавець, називається системою команд даного виконавця.

Звертаю вашу увагу! Кожний виконавець може виконати тільки ті команди, які входять до його системи команд.

Алгоритм

Бургомістр і алгоритм

В одному німецькому місті бургомістр вночі зіштовхнувся з перехожим і набив собі гулю. Вранці він написав наказ: «Всім мешканцям міста вночі ходити з ліхтарями». Ввечері він пішов перевірити, як виконується його наказ. І знову набив гулю. «Чому ти без ліхтаря?» — «Ось він». — «Чому він без свічки?» — «Наказу не було».

Наступного дня з'явився наказ: «У ліхтарях повинна бути свічка». Знову бургомістр пішов перевіряти виконання свого наказу і знову набив гулю. «Чому без ліхтаря?» — «Ось він». — «Чому ліхтар без свічки?» — «Ось вона». — «Чому вона не запалена?» — «Не було наказу».

І тільки на третій день вийшов вичерпний наказ: перехожі в темну пору доби повинні ходити з ліхтарями, у ліхтарях повинна бути свічка, свічка повинна бути запалена.

4. Робота в зошиті.

Складіть алгоритм розв'язання задачі. (графічна форма подання)

5. Релаксація.
• Швидко покліпати, закрити очі і посидіти спокійно, повільно рахуючи до 5. повторити 4-5 разів.
• Подивитись на вказівний палець витягнутої руки на рахунок 1-4, потім перенести погляд вдалину на рахунок 1-6. Повторити 4-5 разів.

ІV. Закріплення знань учнів.

    1. Практична робота.

Робота в групах

Виконання завдань з підручника для 5 класу загальноосвіт. навч. закл./ Й.А. Ривкінд[та ін..] ст. 139

V. Підсумок уроку.

Фронтальна бесіда.

  • Подайте приклади речень, які є вказівками.

  • Подайте приклади речень, які не є вказівками.

  • Що таке команда?

  • Що таке виконавець?

- Подайте приклади з навколишнього життя: команди, виконавця, система команд виконавця.

Прізвище, імя _______________________________________________

1.Порядок дій, які необхідно виконати для досягнення мети та отримання результату, - це

  • план

  • вказівка

  • команда

  • інструкція

2. Що не може бути виконавцем?

  • мультиварка

  • комп'ютер

  • телефон

  • книжка

3. Набір команд, які може виконати виконавець, - це

  • програма виконавця

  • план дій виконавця

  • система команд виконавця

  • середовище виконавця

4.Алгоритмом є

  • розклад руху поїздів

  • список книжок у шкільній бібліотеці

  • заява на відпустку

  • кулінарний рецепт

5. Об'єкт, що здатний виконувати певні команди(людина, тварина, робот, комп'ютер) - це

  • виконавці команд

  • раби

  • помічники

  • програми

6. Алгоритм - це

  • будь-яка послідовність команд для розв'язування задачі

  • скінчення послідовність команд, виконання яких приводить до розв'язання поставленої задачі

  • певна послідовність деяких команд

7.Окрема вказівка для виконавця - це

  • програма

  • алгоритм

  • команда

  • наказ

8.Чи має виконання алгоритму завершуватися отриманням результату?

  • Ні

  • так

9

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.