! В а ж л и в о
Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!

Урок" Виготовлення столу з фанери"

Опис документу:
Урок розроблений на тему " Виготовлення Столу з Фанери". Підготовлено спеціально для учнів 7-го класу, для усвідомлення нового матеріалу, та виконання правильного виробу. Підготовати учнів до майбутнього життя в соціальному та побутовому житті.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Дата:

Клас: 5-б

Виконала : Мєлкова Ірина Олексіївна

Тема: Виготовлення столу з фанери.

Мета:

  • Навчальна: організовувати учнів на роботу в трудовому класі.

  • Виховна: виховувати інформаційну культуру учнів, уважність, акуратність, дисциплінованість.

  • Розвивальна: розвивати культуру мистецтва та техніки технологій.

Обладнання: комп’ютери кабінету з виходом в мережу Інтернет, мультимедійний проектор.

Тип уроку: комбінований

ХІД УРОКУ

І. Організація класу до уроку

1) Привітання із класом

Доброго дня діти, подивіться яка чудова погода надворі, давайте з вами всі налаштуємось на роботу. Бажаю вам, щоб ви усі отримали відповіді на запитання та получили певну інформацію.

2) Повідомлення теми і мети уроку

Тема нашого уроку – Виготовлення столу з фанери.

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів

  1. Як ви гадаєте, що таке деревина?

  2. Якої твердості вона може бути?

  3. Який вид дерева, найбільш підходить для токарних робіт?

  4. Які ви знаєте тверді та мякі породи дерев?

III. Мотивація навчальної діяльності

3.1. Для того щоб створити виріб (іграшку, кухонну дошку, поличку тощо) необхідно мати не лише креслення цього виробу, але й відповідні знання про матеріали, з яких буде виготовлятися виріб. Такий матеріал називають конструкційним. Для різних об’єктів добирають конструкційні матеріали з різними властивостями, які відповідають функціональним, технологічним або ергономічним вимогам майбутніх виробів. Отже нам сьогодні необхідно з’ясувати, який матеріал буде найбільш придатним для виготовлення нашого виробу.

3.2. Презентація( структура деревини, техніка роботи з деревом)

  1. Що називають деревиною?

  2. У якій твердості вона буває?

  3. Як зробити якісний виріб, та що потрібно робити по закінченню виготовлення виробу?

V.I. Сприйняття та усвідомлення нового матеріалу

4.1. Деревні породи поділяються на хвойні і листяні. Більшу частину в Україні становлять хвойні дерева, які ростуть чистими й змішаними деревостанами. їх найбільш використовують у деревообробній, лісохімічній промисловості та будівництві. Деревина багатьох хвойних порід має смолу й пахне скипидаром. На всіх розрізах деревини цих порід добре видно річні шари, причому пізня частина річного шару значно темніша ніж рання частина. Серцевинні промені вузькі і майже невидимі. Смоляні ходи на радіальному і тангенціальному розрізах мають вигляд темних рисочок, а на торцевому світлих крапок у пізній частині річного шару.

Листяні породи поділяють на кільцевосудинні й розсіяно-судинні залежно від особливостей розміщення судин у річних шарах. У кільцевосудинних порід великі судини розміщені в ранній частині річного шару у вигляді кілець (дуб, ясен та інші). У розсіяно-судинних порід дрібні судини рівномірно розсіяні по всій ширині річного шару (бук, береза).

Ступінь розвитку серцевинних променів у деревині листяних порід різний: у клена, бука, дуба їх добре видно на всіх розрізах; у багатьох інших порід вони такі самі вузькі, як у хвойних.

Перевідні коефіцієнти маси і умовного об'єму

Категорії

деревних порід

Деревні породи

Перевідний

кеофіцієнт

маси

Перевідні

кеофіцієнти

умовного об'єму

Ділова деревина

дрова

відходи

Дуже важкі

береза Шмідтасамшитфісташкаевкаліпт

2,43

7,29

4,89

2,43

1,46

0,49

Важкі

акація білабереза кам'яна,

береза чорнагрушадубтисграбв'яз

2,17

6,51

4,34

2,17

1,60

0,43

Помірковано-важкі

береза повислабереза пухнастабереза жовтабукільмклен польовийяблуняясен

1,86

5,58

3,72

1,86

1,12

0,37

Легкі

диморфантчинаркаштан їстівнийкоркове дерево амурськесосна звичайнавільха

1,57

4,71

3,14

1,57

0,94

0,31

Легкі

ялинавербакедр сибірськийлипаосикатополя

1,29

3,87

2,58

1,29

0,77

0,26

Дуже легкі

сосна Веймутова

1,00

3,00

2,00

1,00

0,60

0,20

Отже, ми з вами ознайомились що ж таке деревина, якою вона буває, її класифікація, тому зараз ми повторимо правила техніки безпеки в кабінеті ТН, та будемо приступати до нашої практичної роботи.

4.2. Правила ТБ в кабінеті трудового навчання

1. Заходити і виходити з кабінету можна лише з дозволу вчителя.


2. Чергові учні мають допомагати вчителеві підготувати класну кімнату, матеріали до уроку.


3. На робочому столі в учнів мають бути всі необхідні інструменти і матеріали за темою заняття.


4. Індивідуальні інструменти і матеріали учні мають зберігати у спеціальній робочій папці.


5. Учні повинні сумлінно дотримувати правил поведінки для учнів школи, правил особистої гігієни і санітарних норм на робочому місці.


6. Під час перерв черговий учень стежить за поведінкою учнів та дотриманням ними вимог цієї інструкції.


7. Учням заборонено користуватися несправними меблями чи обладнанням.


8. Учням не можна самостійно відчиняти вікна. Учитель або техпрацівник на 1-му поверсі можуть відчиняти вікна, а на 2-3-му поверхах — лише фрамуги.


9. Заборонено використовувати електричні нагрівальні прилади для обігрівання кабінету.


10. Заборонено використовувати на уроках трудового навчання джерела відкритого вогню.


11. Під час вологого прибирання необхідно вийти з приміщення. Заходити до класної кімнати чи кабінету дозволено після повного висихання підлоги.


12. Перед початком робот звільнити робоче місце від зайвих предметів і матеріалів.


13. Починати виконувати завдання тільки з дозволу вчителя.


14. Заборонено приносити до класу небезпечні предмети (ріжучі, колючі, вибухові, вогненебезпечні).


15. Дозволено виконувати тільки ту роботу, що доручив учитель.


16. Необхідно застосовувати інструмент тільки за його призначенням.


17. Заборонено розміщувати пальці рук проти ріжучої частини інструмента.


18. Передавати інструмент з гострими кінцями можна лише ручкою від себе.

    1. Практична робота

Для роботи вам знадобиться:

    1. Фанера та лобзик

    2. Ескіз та шаблон до вашої роботи

    3. Кісточка та лак

    4. Клей та олівець

    5. Наждачний папір та випалювач

Щоб виготовити виріб дотримуватись такої структури:

1 Етап.

  1. Намалювати ескіз до вашої майбутньої роботи.

  2. Очистити наждачним папіром фанеру.

  3. Розмітити на фанері 2 кола.

  4. Випиляти та намалювати за ескізом малюнок на одній зі сторін 2 готових кіл.

  5. Випалювачем навести малюнки по фанері.

  6. Після закінчення залакувати та залишити висихати.

УВАГА! НЕ ПОКРИВАТИ ЛАКОМ ТЕ МІСЦЕ, ЯКЕ ПОВИННО СЛУЖИТИ ДЛЯ СКЛЕЮВАННЯ ВАШИХ ГОТОВИХ ДЕТАЛЕЙ! НЕ ПЕРЕСТАРАТИСЬ З КЛЕЄМ, ІНАКШЕ ПРИ БІЛЬШІЙ КІЛЬКОСТІ, ВИБІР БУДЕ НЕОБЕРЕЖНИЙ ТА ЗАСМАЛЬЦЬОВАНИЙ!

2 Етап.

  1. Підготувати брусок до роботи.

  2. Вставити заміряний та розмічений брусок до станку

  3. Почати роботу, після одягання спец - одягу.

  4. Включити станок, почати виконувати за ескізом.

  5. Обережно, для кожної процедури окремі ножі.

  6. По завершенню використати наждачний папір, там де він потрібний.

  7. Після завершення всієї роботи, прибрати робоче місце, зняти зі станку роботу.

  8. Перевірити чи немає на виробі зайвих матеріалів.

  9. Також покрити лаком, та чекати поки висохне.

УВАГА! ПІСЛЯ СКЛЕЮВАННЯ, БАЖАНО ЗАЛАКУВАТИ ДРУГИМ СЛОЄМ ЛАКУ! ВАША РОБОТА БУДЕ ЩЕ БІЛЬШ ГАРНІШОЮ ТА ЯКІСНОЮ.

  1. Підсумок уроку

    • Що нового сьогодні дізналися?

    • Чого навчилися?

    • Що сподобалось на уроці, а що ні?

    • Чи виникали труднощі?

  1. Домашнє завдання

Повторити матеріал.(Якщо не встигли з практичною, доробити вдома, та принести показати на наступний урок)

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Активізація творчого потенціалу вчителів шляхом використання ігрових форм організації учнів на уроці»
Черниш Олена Степанівна
36 годин
590 грн
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації (лист МОН № 4/2181-19 від 30.09.2019 р.).

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Підвищення кваліфікації: як створити дієвий механізм
Підвищення кваліфікації: як створити дієвий механізм
Підвищення кваліфікації: вчителі самі вирішуватимуть, де навчатись
Підвищення кваліфікації: вчителі самі вирішуватимуть, де навчатись