Урок "Величини та їхні властивості. Типи величин. "

Опис документу:
навчальна: ознайомити учнів з поняттям величини та її властивостями; навчитись розрізняти величини за їх типами. розвивальна: сприяти розвитку логічного мислення, пам’яті, уваги, спостережливості; виховна: виховувати інформаційну культуру; Тип уроку: урок засвоєння нових знань.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Урок 31. Величини та їхні властивості. Типи величин.

Цілі:

  • навчальна: ознайомити учнів з поняттям величини та її властивостями; навчитись розрізняти величини за їх типами.

  • розвивальна: сприяти розвитку логічного мислення, пам’яті, уваги, спостережливості;

  • виховна: виховувати інформаційну культуру;

Тип уроку: урок засвоєння нових знань.

Хід уроку

І. Організаційний етап

  • привітання

  • перевірка присутніх

  • перевірка готовності учнів до уроку

ІІ. Актуалізація опорних знань

  • Як пов'язані інформація, повідомлення і дані?

  • Які існують типи даних?

  • Які пристрої використовує людина для роботи з даними?

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності

IV. Вивчення нового матеріалу

Що таке величина та які властивості вона має?

Для опису об’єктів і процесів у матеріальному світі ми використовуємо величини. З прикладами величин ви стикаєтеся щодня: відстань між будинком і школою, температура повітря тощо. За допомогою величин можна позначити довжину відрізка, площу земельної ділянки, висоту будинку, швидкість пішохода або автомобіля, час обертання планети навколо Сонця. Кожна величина характеризується певним значенням та одиницями, в яких вимірюється це значення, наприклад, швидкість може дорівнювати 80 км/год, відстань — 700 м, а температура — 15 °С. Поняття величини відіграє важливу роль у науці й відображає можливість фіксувати різні стани деяких об’єктів, зокрема, кількісну сторону проявів навколишньої дійсності. Величина має ім’я та може набувати різних значень із деякої множини допустимих значень. Тип цих значень визначає тип самої величини.

Визначення значень деяких величин можна здійснювати їх безпосереднім вимірюванням і за певним алгоритмом, якщо значення можуть змінюватися. Так, алгоритм розв’язування рівняння використовують для визначення значень невідомих величин — коренів рівняння. Комп’ютерна модель автомобіля, що подається за допомогою математичного рівняння, дає змогу визначати значення величини, що відповідає витратам палива, залежно від його швидкості. Із визначенням значень величин пов’язані також алгоритми одержання або створення текстів, різних списків тощо. У цих випадках величини набувають значень, що відповідають фрагментам тексту, елементам списків, значенням Істина або Хибність тощо.

Для посилань на величини у виразах під час створення програми використовують імена величин. Позначення імен називають також ідентифікаторами. Ідентифікатори добирають у вигляді деякого скінченного впорядкованого набору літер і цифр, який починається з літери або символу підкреслення Прикладами ідентифікаторів величин можуть бути такі послідовності символів: А, В2С, _І5, X, У, 5/, Му_program, DAT_33 тощо. Хорошим стилем у програмуванні вважається, коли величинам надають імена, які б до деякої міри характеризували тип величини та її роль у програмі.

Величини поділяються на змінні та постійні (константи).

Величина, яка має одне й те саме значення в будь-які моменти часу, називається постійною, або константою.

Константам присвоюються значення в описовій частині програми і в процесі виконання програми їх змінювати заборонено. Для опису констант мовою програмування Free Pascal використовують службове слово Const.

Існують константи, до значень яких можна звертатися в програмі без попереднього опису.

Величина, яка в різні моменти часу може набувати різних значень, називається змінною.

Під час виконання програми в кожний момент часу величина, як правило, має деяке значення, яке називається поточним значенням. При цьому змінна величина може мати лише одне значення або не мати жодного. У процесі виконання програми величині може бути не надано ніякого конкретного значення. Тоді величина залишається невизначеною.

Які розрізняють величини за типами?

Кожна змінна та постійна величини належать до визначеного типу.

Числові величини — це величини, які можуть набувати значень з деяких числових множин. Наприклад, ціла числова величина А може набувати довільних значень із множини цілих чисел (..., -З, -2, -1, 0, 1, 2, З,...).

Величини з текстовими значеннями можуть мати символьні або рядкові типи. Символьні величини можуть набувати значень із деякої множини символів, і кожне значення може містити лише один символ. Рядкові величини — це величини, що можуть набувати значень із деякої множини послідовностей символів, зокрема, слів або наборів слів. Наприклад, (‘понеділок’, ‘вівторок’,..., ‘неділя’) — множина значень рядкової величини з іменем День тижня.

Логічні величини можуть набувати тільки одного із двох значень: True (істина) або False (хибність). Від типу значень, яких може набувати

величина, залежить множина допустимих операцій. Наприклад, не можна виконувати арифметичні операції з текстовими величинами, операції ділення та віднімання над величинами логічного типу.

Тип величини — це сукупність множини допустимих значень і операцій, які дозволяється виконувати над цими значеннями.

Тип величини визначає обсяг пам’яті, необхідний для зберігання її значень, а також структуру даних.

Тип величини характеризує як постійні, так і змінні величини.

V. Фізкультхвилинка. Інструктаж з ТБ

VI. Засвоєння нових знань, формування вмінь

Методичний прийом «Лицарський турнір»

Двоє учнів виходять до дошки. Один ставить іншому запитання. Другий відповідає і після цього ставить своє запитання.

VIІ. Підсумки уроку

Розгадай ребус:

Відповідь: величина

Рефлексія

  • мені було незрозуміло…;

  • у мене виникли такі запитання…;

  • я не впорався з такими завданням…;

  • мені сподобалось і я буду використовувати…

VІІI. Домашнє завдання

Підручник § 20 п. 1-2 ст. 132-134

ІХ. Оцінювання роботи учнів

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Розвиток ключових компетентностей педагога Нової української школи в умовах безперервної освіти»
Вікторія Вікторівна Сидоренко
30 годин
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.