Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця
8 клас
Урок №9
Узагальнення знань за темою
«Вступ. Географічна карта та робота з нею».
Мета: узагальнити та систематизувати знання учнів за вивченими темами; вдосконалити навички та вміння працювати з картами атласу, виконувати тестові завдання різних типів; визначити рівень засвоєння учнями навчального матеріалу; розвивати вміння самостійно контролювати свій час, самостійно оцінювати правильність виконання завдань, вносити корективи за необхідності; виховувати самостійність, відповідальність за прийняття рішень.
Обладнання: атласи, дидактичні картки з варіантами завдань.
Тип уроку: оцінювання навчальних досягнень учнів (письмова робота).
Хід уроку
І. ОРГАНІЗАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
ІІ. УЗАГАЛЬНЕННЯ ЗНАНЬ, УМІНЬ І НАВИЧОК'
Письмова робота
Учні виконують завдання посібника «Комплексний зошит для контролю знань»
ІІІ. ПІДСУМКИ УРОКУ
Учитель збирає виконані роботи, дає відповіді на запитання учнів, які виникли у них у процесі виконання завдань.
IV. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
Повторити §§ 1-6.
Самостійна робота
Учня (учениці) 8 класу
________________________________
Варіант І
ВСТУП. ГЕОГРАФІЧНА КАРТА ТА РОБОТА З НЕЮ
І рівень
1. Який із перелічених методів географічних досліджень належить до традиційних?
А картографічний; Б геоінформаційний;
В математичний; Г аерокосмічний.
2. Укажіть правильне твердження щодо вченого, зображеного на ілюстрації.
А засновник української наукової географії, засновник і перший керівник, директор Українського науково-дослідного інституту географії і картографії;
Б відомий дослідник ґрунтів України;
В автор першої карти України;
Г один з ініціаторів створення Південно-Західного відділу Російського географічного товариства.
3. Укажіть проекцію, у якій виконана наведена карта.
А азимутальна; Б циліндрична;
В конічна; Г умовна;
4. Визначте елемент, який не спотворений на карті (див. завд. 3).
А кути; Б паралелі;
В площі об’єктів; Г форма об’єктів;
5. Укажіть масштаб, придатний для створення топографічної карти.
А 1:20000000; Б 1:5000000;
В 1:100000; Г 1:1000.
6. Визначте назву кута, який утворюється між напрямками на Північний географічний полюс та північним кінцем лінії кілометрової сітки.
А зближення меридіанів; Б магнітне схилення;
В дирекційний кут; Г магнітний азимут.
ІІ рівень
Заповніть пропуски в реченнях.
7. Автором праці «Опис України» є ________________________________________ .
8. Кут, відкладений за ходом годинникової стрілки між північним кінцем географічного меридіана та напрямком на певний географічний об’єкт, називається _______________________________________________________________________ .
9. При створенні карт в азимутальній проекції зображення переноситься з опуклої поверхні Землі на ________________________________________________________ .
ІІІ рівень
10. Використовуючи наведений фрагмент топографічної карти, визначте географічний азимут зі школи, яка розташована у квадраті 44-53, на вершину горба з позначкою 136,7.
________________________________________________________________________
ІV рівень
11. Визначте прямокутні координати гирла струмка, який витікає з озера Чарівного. Запишіть свої обчислення та їх обґрунтування.
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Оцінка ________
Самостійна робота
Учня (учениці) 8 класу
________________________________
Варіант ІІ
ВСТУП. ГЕОГРАФІЧНА КАРТА ТА РОБОТА З НЕЮ
І рівень
1. Який із перелічених методів географічних досліджень належить до новітніх?
А математичний; Б картографічний;
В геоінформаційний; Г описовий.
2. Укажіть правильне твердження щодо вченого, зображеного на ілюстрації.
А автор першого географічного опису України;
Б відомий дослідник клімату України;
В засновник української наукової географії;
Г один з ініціаторів створення Південно-Західного відділу Російського географічного товариства.
3. Укажіть проекцію, у якій виконана наведена карта.
А азимутальна; Б циліндрична;
В конічна; Г умовна.
4. Визначте елемент, який не спотворений на карті (див. завд. 3).
А кути; Б меридіани;
В площі об’єктів; Г екватор.
5. Укажіть масштаб, придатний для створення топографічної карти.
А в 1 см 200 км; Б в 1 см 2 км;
В в 1 см 200 м; Г в 1 см 2 м.
6. Визначте назву кута, який утворюється між напрямками на Північний географічний полюс та Північний магнітний полюс.
А магнітний азимут; Б магнітне схилення;
В зближення меридіанів; Г істинний (географічний) азимут.
ІІ рівень
Заповніть пропуски в реченнях.
7. Південну частину України називав Скіфією вчений _________________________ .
8. Кут, відкладений за ходом годинникової стрілки між північним кінцем лінії кілометрової сітки та напрямком на певний географічний об’єкт, називається _______________________________________________________________________ .
9. При створенні карт у конічній проекції зображення переноситься з опуклої поверхні Землі на ________________________________________________________ .
ІІІ рівень
10. Використовуючи наведений фрагмент топографічної карти, визначте географічний азимут зі школи, яка розташована у квадраті 44-53, на залізничну станцію.
________________________________________________________________________
ІV рівень
Визначте прямокутні координати молокозаводу в селищі Вербове. Запишіть свої обчислення та їх обґрунтування.
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Оцінка ________
Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»