Урок узагальнення з теми "Галицько-Волинська держава"

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

5

Тема. Урок узагальнення за темою „Галицько-Волинська державаˮ

Мета: - повторити та узагальнити матеріал, вивчений з теми „Галицько-Волинська державаˮ, перевірити якість знань з теми;

- розвивати в учнів уміння аналізувати та узагальнювати матеріал, робити висновки, давати оцінку історичним подіям;

- сприяти національно-патріотичному вихованню учнів.

Основні поняття: роздробленість, міжусобні війни,Галицько-Волинська держава, монголо-татари.

Обладнання: картки із завданнями, карта «Галицько-Волинська держава».

Тип уроку: урок узагальнення та систематизації знань.

Хід уроку

І. Організаційний момент

Методичні рекомендації. Урок узагальнення проходить у вигляді змагання трьох команд. На початку уроку вчитель об’єднує учнів у три групи, у кожній з яких визначається капітан.

Правила гри.

1) Командам будуть запропоновані завдання. За кожну правильну відповідь нараховуються бали (скільки балів і за який конкурс, можна оголосити потім додатково.

2) У команді повинні працювати виключно всі учні, оскільки за тих дітей, які не брали участі в змаганні, із команди будуть зніматися бали (за кожного учня – 1 бал).

3) Учні із команди, яка переможе, отримують оцінки за урок, на один бал вищі,ніж ті, які вони зароблять насправді.

4) За порушення правил гри з команди знімаються бали (за кожне порушення – 1 бал).

5) Команди можуть заробити додаткові бали за доповнення відповідей своїх суперників кожне доповнення – 1 бал.

6) Капітани команд мають наприкінці уроку виставити оцінки членам своєї команди за роботу на уроці (оцінки потім узгоджуються з учителем).

7) Перемагає та команда, яка отримає найбільшу кількість балів.

ІІ. Урок-змагання

Учням пропонується 5 конкурсних завдань.

Завдання 1. Кращий знавець карти.

Команди отримують завдання, яке передбачає знання карим «Галицько-Волинська держава». Для участі в цьому конкурсі запрошується по одному представнику від кожної команди. За правильне виконання завдань команда отримує 3 бали.

Команда №1. Назвати та показати на карті території, які входили до складу Галицько-Волинської держави за Романа Мстиславича.

Команда №2. Назвати та показати на карті території, які входили до складу Галицько-Волинської держави за Данила Галицького.

Команда №3. Показати на карті українські землі, які перебували в залежності від монголо-татар.

Завдання 2. Продовжте розповідь.

Кожна команда отримує завдання з теми «Боротьба з монголо-татарами», за якою вони мають скласти розповідь. Під час відповіді мають працювати всі учні. Член команди говорить одне-два речення, потім наступний і так далі. В результаті має вийти зв᾽язна послідовна розповідь. Для підготовка завдання надається 1-2 хв. Максимальна оцінка за цей конкурс – 6 балів.

Команда №1 – про битву на річці Калка.

Команда №2 – про оборону Києва від монголо-татар.

Команда №3 – про золотоординське ярмо на українських землях.

Завдання 3. Відгадайте героя.

Учитель зачитує учням уривок з історичного джерела, у якому йдеться про певну історичну особу, яку їм необхідно відгадати. Час на обмірковування не надається. Відповідає та команда, у якої швидше буде готова відповідь. Якщо учні дали правильну відповідь, вони мають розкрити роль цієї особистості в історичному процесі, схарактеризувавши основні напрями її внутрішньої та зовнішньої політики й значення її діяльності. За виконання всіх завдань щодо однієї історичної особи можна отримати 6 балів.

1) «Кинувся він на поганих, як лев,

Сердитий був він, як рись,

І губив їх – як крокодил,

Переходив їх землю, як орел,

А хоробрий він був – як тур». (Роман Мстиславич)

2) «Сей же король… був князем добрим, хоробрим і мудрим, який спорудив городи многі, і церкви, і оздобив їх різноманітними прикрасами, і братолюбством він світився…» (Данило Галицький)

3) «Щедрий ти для духовенства,

Знав його вагу велику:

Першого настановляєш

Українського владику…» (Юрій І)

Завдання 4. Книжкова шафа.

Для виконання цього завдання до дошки запрошуються по одному представнику від кожної команди. Вони малюють на дошці книжкову шафу (також можна заздалегідь підготувати плакати з трьома «книжковими шафами» і прикріпити їх на дошці).

Назва проблеми

Висновок

Угорі на «книжковій шафі» пишеться назва завдання або проблеми, чку необхідно розв’язати.

Команда №1 - особливості розвитку освіти Галицько-Волинської держави.

Команда №2 – особливості розвитку літописання Галицько-Волинської держави.

Команда №3 – особливості розвитку мистецтва Галицько-Волинської держави.

На «полицях для книг» записуються основні напрямки та порядок розв’язання проблеми. Унизу «книжкової шафи» записується висновок. Максимальна оцінка за цей конкурс – 5 балів. Поки учні біля дошки виконують завдання, решті учасників пропонується наступне завдання.

Завдання 5. Шкала думок.

Учитель пропонує командам за допомогою методу «прес» висловити свої думки з приводу запитань.

Метод «прес». Учні висловлюють свої думки щодо поставленого запитання, аргументуючи їх, за такою схемою:

а) Я вважаю …

б) … тому, що…

в) Наприклад, …

г) Отже, …

Команда №1. Чи можна стверджувати, що в культурі Галицько-Волинської держави простежувалися два впливи: візантійський і західноєвропейський?

Команда №2. Чи можна Галицько-Волинську державу назвати спадкоємицею Русі-України?

Команда №3. Чи можна стверджувати,що монголо-татарська навала на тривалий час зупинила прогресивний розвиток руських земель?

Для обмірковування завдання надається 1 хв. Від команди має право виступити один учень і висловити точку зору всієї команди. Якщо вона не збігається з думками учасників інших команд, то останні мають право вступити в дискусію. При оцінюванні враховується вміння висловлювати власну точку зору, уміння аргументувати її, вести дискусію. Максимальна оцінка цього конкурсу – 6 балів.

Далі заслуховуються відповіді учнів, які працювали біля дошки.

ІІІ. Підбиття підсумків

Наприкінці уроку вчитель підбиває підсумки змагання. Підраховуються зароблені командами бали й оголошується переможець. Разом із капітанами команд учитель виставляє учням оцінки за роботу на уроці. При цьому учні з команди, що перемогла, отримують оцінки, на один бал вищі.

ІV. Домашнє завдання

Скласти кросворд з вивченої теми.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!
До ЗНО з ІСТОРІЇ УКРАЇНИ залишилося:
0
4
міс.
1
7
дн.
0
0
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!