і отримати безкоштовне
свідоцтво про публікацію
До визначення переможців залишилось:
3
Дня
3
Години
16
Хвилин
30
Секунд
Поспішайте взяти участь в акції «Методичний тиждень».
Щотижня отримуйте приємні подарунки.
Взяти участь

Урок узагальнення та систематизації знань з теми "Рівняння. Вирази. Формули"

Передплата на журнал
Оберіть документ з архіву для перегляду:
Бібліотека
матеріалів
Опис презентації окремими слайдами:
Слайд № 1

Рівняння. Вирази. Формули

Слайд № 2

Києво-Печерська Лавра

Слайд № 3

Софія Київська

Слайд № 4

Історико-архітектурний заповідник «Хотинська фортеця»

Слайд № 5

Національний заповідник Острів Хортиця

Слайд № 6

Знайди помилку (Х – 348) + 159 = 601 Х – 348 = 601 – 159 Х – 348=452 Х=452-348 Х=104 (237 + Х) – 583=149 237+Х=149 + 583 237 + Х = 742 Х = 742 + 237 Х=979 (Х – 536) – 143 = 724 Х – 536 = 143+724 Х – 536 = 877 Х =877 – 536 Х = 341

Слайд № 7

Херсонес Таврійський

Слайд № 8

ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА Встали рівно біля парт. Починаємо наш старт. Руки вгору, руки вниз, Подивились пильно скрізь. Головою покрутили,  Потім разом всі присіли.  Піднялись, понагинались  І здоровими зостались

Слайд № 9

Інтерактивна вправа «Мозкова атака» 1) В автопарку вантажних автомобілів у 5 разів більше, ніж легкових. Скільки в автопарку легкових автомобілів, якщо їх на 52 менше, ніж вантажних? 2) Три кухарки разом зліпили 233 вареники з вишнями. Причому друга кухарка зліпила на 6 вареників більше, ніж перша, третя на 11 вареників більше, ніж перша. Скільки вареників зліпила кожна кухарка?

Слайд № 10

Розв’язання:

Слайд № 11

Національний історико-архітектурний заповідник «Кам'янець»

Слайд № 12

Встановіть відповідність 1 – г, 2 – а, 3 – б, 4 – д, 5 – е, 6 - в 1 S(відстань) а ( а+b)· 2 2 Р( периметр прямокутника) б а·b 3 S(площа прямокутника) в S:t 4 t(час руху) г V۰t 5 а(довжина), b(ширина) д S:V 6 V(швидкість) е S:b

Слайд № 13

Національний дендрологічний парк «Софіївка» (м. Умань)

Слайд № 14

Історичні пам'ятки нашої країни мають величезну цінність не лише для нашої держави, я й для світу в цілому

Бібліотека
матеріалів

КНЗ «Христофорівська ЗОШ І-ІІІ ступенів»

Урок-подорож

«Сім чудес України»

(Урок узагальнення та систематизації знань з теми «Рівняння. Вирази. Формули», 5 клас)

Підготувала:

Вчитель математики

Спеціаліст ІІ категорії

Хуторна Вікторія Анатоліївна

смт Христофорівка, 2017 р.

Тема: Рівняння. Вирази. Формули (слайд 1)

Мета:

  • Узагальнити та систематизувати знання, уміння учнів та навички розв’язування рівнянь за правилами знаходження невідомих компонентів арифметичних дій, розв’язування текстових задач; формувати вміння працювати самостійно, спілкуватись, допомагати іншим, аналізувати ситуацію.

  • Розвивати увагу, обчислювальні здібності, логічне мислення, цікавість, уяву, кмітливість, оперативність при виконанні вправ.

  • Виховувати любов до праці, акуратність; прищеплювати бажання до вивчення математики.

Тип уроку: урок узагальнення та систематизації знань, вмінь.

Обладнання: зображення семи чудес України, підручники, пам’ятка учня, презентація, комп’ютер.

ХІД УРОКУ

І. Організаційний етап

Епіграфом до нашого сьогоднішнього уроку стануть слова французького філософа та математика Блеза Паскаля.

Немає значення, що шукаєш. Важливо, що знаходиш.

II. Оголошення теми та мети. Мотивація.

Сьогодні на уроці ми з вами здійснимо невеличку подорож по теренах нашої Батьківщини. Я впевнена, ви не раз чули про сім чудес світу. Але не впевнена, що ви знаєте про те, що у березні 2008 року стартувала акція «Сім чудес України». На звання семи чудес України претендувало 100 пам'яток історії та культури з усіх регіонів нашої держави. 21 серпня 2008 року в «Софії Київській» відбулося підбиття підсумків та нагородження переможців Всеукраїнської акції. Ми з вами не брали участі в голосуванні, але сьогодні на уроці спробуємо відкрити для себе ці сім чудес України. Ми будемо подорожувати по нашій Батьківщині, але подорож ця буде незвичайна - математична. Тож озброюйтесь знаннями, кмітливістю, зосередженістю, твердістю і вирушаймо в дорогу.

А памятка, яка є у кожного на столі допоможе вам психологічно налаштуватися на урок.

Памятка для учня

1.Будь уважним.

2.Будь наполегливим.

3.Не бійся помилятися.

4.Міркуй самостійно.

5.Твори і дій рішуче.

6.Май гарний настрій.

7.Пробуй оцінити свій ступінь оволодіння навчальним матеріалом.

На партах у вас також лежать картки для само оцінювання, не забувайте там самостійно відмічати набрані бали, в кінці уроку їх порахуємо та поставимо оцінки.

III. Перевірка домашнього завдання.

Щоб відгадати назву міста, з якого ми розпочнемо нашу подорож, давайте перевіримо наше домашнє завдання. (Учні обмінюються зошитами та здійснюють взаємоперевірку домашнього завдання за записаними на дошці відповідями).

389 № 392

1) 94 989 - В; 1) 5 - К;

2) 18 907 – Ї; 3) 10 – И;

461

1 дня зібрали 300 кг; 2 дня – 600 кг; 3 дня - 520 кг.

Відповіді до номерів записані на дошці, розмістіть їх у порядку зростання і отримаєте назву міста, в якому ми зробимо нашу першу зупинку.

КИЇВ.

У Києві розташовано два із семи чудес України – це Києво - Печерська Лавра та Софія Київська.

Продемонструвати зображення пам'яток історії (слайд 2 та слайд 3).

ІV. Повторення та систематизація знань

Мандруємо далі Дніпром до наступного міста - володаря одного з семи чудес України. Але перш ніж відгадати де ми зупинимося, ви повинні будете дати мені відповіді на питання.

Закінчи речення

1) Вирази, які складаються із чисел, знаків дій та дужок, називають … (числовими)

2) Вираз, який містить букви, числа, знаки дій та дужки, називають…(буквеним)

3) Якщо виконати дії в числових виразах, то отримаємо число, яке називають … (значенням числового виразу)

4) Щоб знайти сторону прямокутника, треба… (його площу поділити на іншу сторону)

5) Рівність, що містить невідоме число називається … (рівнянням)

6) Значення невідомого, при якому рівняння перетворюється на правильну числову рівність, називається … (розв’язком, або коренем рівняння)

7) Щоб знайти невідомий доданок треба … (від суми відняти відомий доданок)

8) Щоб знайти невідоме зменшуване, треба … (до різниці додати від’ємник)

9) Щоб знайти невідомий від’ємник треба … (від зменшуваного відняти різницю)

10) Щоб знайти невідомий множник треба …(добуток поділити на відомий множник)

11) Щоб знайти невідоме ділене, треба … (частку помножити на дільник)

12) Щоб знайти невідомий дільник, треба … (ділене поділити на частку)

Отже, наступна наша зупинка - це місто Хотин, що знаходиться в 15 км від Кам'янця-Подільського. У цьому місті розташований Державний історико-архітектурний заповідник «Хотинська фортеця», що є наступним дивом України.

Продемонструвати зображення пам'яток історії (слайд 4).

Розв'язавши «Логічний трикутник» ви дізнаєтеся назву міста, у якому розміщено ще одне з чудес України.

Логічний трикутник

ЗАПОРІЖЖЯ

Саме у місті Запоріжжі знаходиться ще одне із семи чудес України - це Національний заповідник Острів Хортиця». (Демонструється зображення слайд 5).

Дніпром, а потім Чорним морем ми з вами вирушаємо на пошуки наступного дива на Південний берег Криму у таврійські степи - у місто Севастополь. Але щоб дізнатися назву п'ятого дива, ви повинні виконати Інтерактивну вправу «Знайди помилку» (слайд 6)

Робота в парах. Інтерактивна вправа «Знайди помилку»

Таким чином, я відкрию вам п'яте диво України - Херсонес Таврійський (слайд 7).

ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА (слайд 8)

Встали рівно біля парт.

Починаємо наш старт.

Руки вгору, руки вниз,

Подивились пильно скрізь.

Головою покрутили, 

Потім разом всі присіли. 

Піднялись, понагинались 

І здоровими зостались

V. Формування та вдосконалення умінь та навичок

Ми продовжуємо подорожувати суходолом. Вирушаймо в путь на захід України.

Оскільки назва міста, до якого ми з вами прямуємо, подвійна, то і завдання , яке я вам пропоную складається з двох кроків.

Інтерактивна вправа «Мозкова атака» (слайд 9)

Розвязування задач

  1. В автопарку вантажних автомобілів у 5 разів більше, ніж легкових. Скільки в автопарку легкових автомобілів, якщо їх на 52 менше, ніж вантажних?

  2. Три кухарки разом зліпили 233 вареники з вишнями. Причому друга кухарка зліпила на 6 вареників більше, ніж перша, третя на 11 вареників більше, ніж перша. Скільки вареників зліпила кожна кухарка?

Розв’язання: (слайд 10)

1) Вантажні - ?, у 5 разів >, ніж на 52 менше 5х

Легкові - ? х

Складаємо рівняння:

5х х = 52

4х=52

х=13

Відповідь: у автопарку 13 легкових автомобілів.

2) 1 кухарка - ? х

2 кухарка - ?, на 6 >, ніж 233 х+6

3 кухарка - ?, на 11 >, ніж х+11

Складаємо рівняння:

х+х+6+х+11=233 72+6=78

3х+17=233 72+11=83

3х=233-17

3х=216 Відповідь: 1 кухарка зліпила 72 вареника, 2 кухарка – 78,

х=216:3 а третя – 83.

х=72

Шосте диво України - це Національний історико-архітектурний заповідник «Кам'янець», що знаходиться у місті Кам'янець-Подільський (слайд 11)

А тепер прямуємо додому, і шлях наш пролягає ще через одне диво України. Але ви дізнаєтесь його назву, якщо встановите відповідність між формулами (слайд 12):

1

S(відстань)

а

( а+b)· 2

2

Р( периметр прямокутника)

б

а·b

3

S(площа прямокутника)

в

S:t

4

t(час руху)

г

V۰t

5

а(довжина),

b(ширина)

д

S:V

6

V(швидкість)

е

S:b

1 – г, 2 – а, 3 – б, 4 – д, 5 – е, 6 – в.

Це Умань. А сьомим дивом України є Національний дендрологічний парк «Софіївка».

Демонструється зображення (слайд 13)

VI. Підсумок уроку

Ось і завершилася наша подорож. Ми з вами пригадали, як розв’язуються рівняння, розв'язали задачі. Водночас, ми згадали історичні пам'ятки нашої країни, які мають величезну цінність не лише для нашої держави, я й для світу в цілому.

Тож, чи сподобалася вам подорож?

Мені теж було приємно з вами працювати. Тому бажаю усім, щоб щастя додавалось, горе - віднімалось, щоб достаток множився, а любов ділилася.

VII. Рефлексія.

Продовжіть речення

Мені допомагало досягти успіху…

Учитель. Усе людське життя – це не що інше, як постійне визначення мети та бажання досягти успіху під час розв’язування все нових завдань і проблем.

Тож учіть свій розум та душу бачити добро, і тоді дорогу до успіху буде для вас відкрито! (слайд 14)

VIII. Домашнє завдання.

§10-13 повторити, №464, №465, № 518.

Картка самооцінювання

Прізвище та ім’я ____________________________

Завдання

Максимальний бал

Твоя оцінка

Домашнє завдання

3

Закінчи речення

6

Логічний трикутник

1

Знайди помилку

2

Мозкова атака

2

Відповідності

3

Набрані бали

17

Картка самооцінювання

Прізвище та ім’я ____________________________

Завдання

Максимальний бал

Твоя оцінка

Домашнє завдання

3

Закінчи речення

6

Логічний трикутник

1

Знайди помилку

2

Мозкова атака

2

Відповідності

3

Набрані бали

17

Картка самооцінювання

Прізвище та ім’я ____________________________

Завдання

Максимальний бал

Твоя оцінка

Домашнє завдання

3

Закінчи речення

6

Логічний трикутник

1

Знайди помилку

2

Мозкова атака

2

Відповідності

3

Набрані бали

17

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу

Опис документу:
Інтегрований урок-подорож "Сім чудес України" - це урок узагальнення та систематизації знань учнів 5 класу. Містить інтерактивні завдання, наприклад, "логічний трикутник", "закінчи речення", "знайди помилку", "мозковий штурм" та ін. Виконання кожного завдання дає можливість познайомитися з одним із семи чудес України. Даний архів містить конспект та презентацію уроку
  • Додано
    28.02.2018
  • Розділ
    Математика
  • Клас
    5 Клас
  • Тип
    Конспект
  • Переглядів
    127
  • Коментарів
    0
  • Завантажень
    0
  • Номер материала
    JH755334
Збірник методичних матеріалів проекту «Всеосвіта» I видання

Бажаєте дізнаватись більше цікавого?


Долучайтесь до спільноти