• Всеосвіта
  • Бібліотека
  • НУШ
  • Урок «Узагальнення і систематизація знань учнів за розділом «Народні перлини для кожної дитини»

Урок «Узагальнення і систематизація знань учнів за розділом «Народні перлини для кожної дитини»

Опис документу:
За Типовою освітньою програмою для закладів загальної середньої освіти під керівництвом Савченко О.Я 2 клас Читання, за підручником О.Вашуленко Мета. Закріплювати, поглиблювати та систематизувати знання учнів про народні казки про тварин; вчити глибоко відчувати казку, її добрих героїв, засуджувати хитрість, ледарство та боротися з ними в повсякденному житті. Розвивати вміння читати виразно, за особами та вибірково; давати повні відповіді на запитання; висловлювати свою думку.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

За Типовою освітньою програмою для закладів загальної середньої освіти

під керівництвом Савченко О.Я

2 клас

Читання, за підручником О.Вашуленко

Тема. «Узагальнення і систематизація знань учнів за розділом «Народні перлини для кожної дитини»

Мета. Закріплювати, поглиблювати та систематизувати знання учнів про народні казки про тварин; вчити глибоко відчувати казку, її добрих героїв, засуджувати хитрість, ледарство та боротися з ними в повсякденному житті.

Розвивати вміння читати виразно, за особами та вибірково; давати повні відповіді на запитання; висловлювати свою думку; переказувати прочитане.

Виховувати любов до усної народної творчості, бажання читати казки та ділитися прочитаним з друзями.

Обладнання. Мультимедійний комплекс, куб; малюнок санчат; ляльковий театр; картки для роботи в групах; надруковане слово «казка».

ХІД УРОКУ

І. ОРГАНІЗАЦІЯ КЛАСУ

Спочатку станьте рівненько,

Далі – сідайте тихенько.

Перевірте все на парті: книжку, зошит і пенал.

Вдих і видих, посміхнулись

Працювати почали.

ІІ.МОВЛЕННЄВА РОЗМИНКА

1.Дихальні вправи.

Уявіть, що на вашу долоньку сіла сніжинка.

  • Здуйте її з руки, щоб не розтала.

  • Зігрійте її подихом, щоб перетворилася на краплинку води.

  • Подуйте, щоб сніжинка не потрапила на вашу гарячу долоню.

  • Вдихніть аромат свіжого снігу.

  • Зігрійте свої долоні, що замерзли від холодного снігу.

2.Робота над скоромовкою

На лужок ішов сніжок,

Вбрав лужок у кожушок.

По лужку стрибав Дружок,

І пошкодив кожушок.

ІІІ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ УРОКУ

1.Вправа «Шифрувальники». Робота в парах.

Закреслити всі однакові букви і прочитати ключове слово.

МММКМММАМММЗМММКММММАММММ

(казка)

  • Сьогодні ми з вами помандруємо у подорож по казках, які ми вже вивчили з вами на уроках. Але перш ніж відправитися у мандрівку, вам потрібно відгадати вид транспорту, яким ми здійснимо цю уявну подорож.

2. Загадка.

Сіла купа дітвори і поїхала з гори…

Люблять їх усі малята.

Звуть візочок цей …. (Санчата)

  • Звичайно, у кожного з вас вдома є санчата, на яких ви катаєтеся взимку. А чим ці санчата відрізняються від ваших? (Схожі на казкові, великі і на них можемо вміститися всі разом)

ІУ. РОБОТА НАД ТЕМОЮ УРОКУ

Зупинка перша . РОЗМИНКА.

1.Вправа «Асоціативний кущ» до слова «казка»

- Які події описуються у казках?

- Які казки з’явилися першими?

- Що виникло перше – письмо чи казки?

- Як передавалися давні казки?

Зупинка друга. УВАЖНА.

2.Вправа «Кубування»

Діти кидають куб, одержують завдання, яке позначене під номером, який випав на кубі.

Тип завдання «З якої казки уривок»

1. «Прийшла весна – красна, і лисиччина хатка водою стекла.»

1. «Підійшли вони до хатки. Півник крилами змахнув.

- Ку-ку-рі-ку! На плечі косу несу!» («Зайчикові хатка»)

2. «Ведмідь уткнув свою голову в дупло дерева та й висунув язик, щоб злизати мед.»

2. «Кинувся ведмідь тікати. А рій бджіл йому навздогін дзвінко задзижчав.» («Ведмідь і бджоли»)

3. «От уже Лисичка йде на гостину. А Журавель наварив такої смачної страви.»

3. «Ох і розгнівалася Лисичка! Так розсердилася, що й подякувати забула.» («Лисичка і Журавель»)

4. «Через деякий час у ліс прийшли мисливці. Натрапили вони на сліди ведмедя і почали за ним ганятися».

4. «Щиро тобі дякую, павуче, що ти врятував мене від смерті, - відповів зі сльозами на очах старий ведмідь» («Ведмідь і павучок»)

5. «Якось курочка знайшла житнє зернятко. Знайшла його і закукурікала»

5. «Замісила курочка тісто сама.

- Хто затопить піч? – спитала вона» («Курочка, мишка та півник»)

6. «Сів якось яструб на березі річки і задрімав на теплому від сонця камені.»

6. «Розтулила вона зуби і випустила яструба. А яструб сів на гілці дереві і почав дражнити лисицю.» («Лисиця та яструб»)

Зупинка третя. ВИРАЗНІСТЬ.

  • Діти, ви кожного уроку гарно і виразно читали казки. Виберіть невеличкий уривок із однієї з казок для читання виразно.

Зупинка четверта. ВІДПОЧИНКОВА

https://www.youtube.com/watch?v=bmPcailHMrc

Зупинка п’ята. ЗАГАДКОВА.

Завдання: відгадати загадку та сказати з якої казки персонаж.

  1. Прийшла кума із довгим віником
    На бесіду із нашим півником,
    Схопила півня на обід
    Та й замела мітлою слід.

«Зайчикова хатка», «Лисичка і Журавель», «Лисиця і яструб».

  1. Ще не впав на землю сніг,
    Він ховається в барліг.
     І до теплої весни
    Поринає він у сни.

«Ведмідь і бджоли», «Ведміль і павучок»

  1. Ти солодке полюбляєшь?
    Ну тоді про мене знаєш!
    Я над квітами літаю,
    Друзів медом пригощаю.
    Не велика й не мала,
    А зовуть мене ...

«Ведмідь і бджоли»

  1. Ходить птаха по подвір’ю

Гребінець, борідка, пір’я ,

А якщо сіда в гніздечко,

Нам несе вона яєчко.

«Курочка, мишка і півник»

Зупинка шоста. ТЕАТРАЛЬНА.

Лялькова вистава. Уривок з казки «Курочка, мишка і півник»

У. РЕФЛЕКСІЯ

Вправа – фантазія.

  • Якби вам запропонували покатати на наших чудових казкових санях одного з казкових героїв, кого б ви взяли з собою і чому?

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»