Взяти участь
Поспішайте взяти участь в акції «Методичний тиждень 2.0».
Головний приз 500грн + безкоштовний вебінар.
До визначення переможців залишилось:
3
Дня
3
Години
16
Хвилин
30
Секунд
Предмети »

урок української мови "Вживання прийменників з іменниками в різних відмінках

Курс:«Інтернет-ресурси для опитування і тестування»
Левченко Ірина Михайлівна
24 години
1000 грн
249 грн
Свідоцтво про публікацію матеріала №SB006761
За публікацію цієї методичної розробки ВОЛИНЕЦЬ ОКСАНА ВАДИМіВНА отримав(ла) свідоцтво №SB006761
Завантажте Ваші авторські методичні розробки на сайт та миттєво отримайте персональне свідоцтво про публікацію від ЗМІ «Всеосвіта»
Перегляд
матеріалу
Отримати код

УКРАЇНСЬКА МОВА

Урок-змагання

Тема. Вживання прийменників з іменниками в різних відмінках

Мета: розширювати знання учнів про закінчення іменників у множині; розвивати вміння правильно вживати прийменники з іменниками в різних відмінках; удосконалювати вміння будувати тест — міркування та навички грамотного письма; удосконалювати навички грамотного письма; виховувати любов до рідної мови, природи рідного краю.

Обладнання: «ромашка» — на пелюстках завдання з мови; прислів'я (у конвертах на картках слова для збору прислів'їв); збірка завдань «Використання народознавчого матеріалу на уроках української мови у 4 класі»; Рідна мова: Підручник для 4 класу.

Хід уроку

І. Актуалізація опорних знань.

1. Створення ситуації успіху. Авансування успішного результату.

Ми любим свій розум, увагу та пам'ять.

Працює наш мозок, вчимось ми старанно.

І неодмінно буде все бездоганно.

2. Мозкова атака.

  • Що таке іменник?

  • Як змінюються іменники?

  • Що є початковою формою іменників?

  • Які чергування приголосних і голосних відбуваються при відмінюванні іменників в однині?

  • Іменники якого роду і в яких відмінках мають різні закінчення? Наведіть приклади.

  • У яких відмінкових формах іменників відбувається подовження кінцевих приголосних звуків основи?

  • Які закінчення мають іменники в називному відмінку множини. Визначте основу і закінчення у слові «гаї».

  1. Повідомлення теми і мети уроку.

Учитель. Тема нашого уроку — Вживання прийменників з іменниками в різних відмінках.

Ми пригадаємо, у якому відмінку іменники вживаються без прийменників, у якому тільки з прийменниками, навчимося вірно вживати прийменники з іменниками, а також продовжимо роботу над правописом відмінкових закінчень іменників.

ІІ. Організаційний момент.

У ч и т е л ь. Сьогодні наш урок пройде у вигляді змагання. Ви розділитесь на команди. Кожна команда вибирає капітана. Капітан буде обирати завдання, яке повинна виконати1’його команда. Завдання записані на ромашці. Капітан вибирає для кожного завдання учня із команди, який буде виконувати це завдання на дошці для колективної перевірки. Капітан протягом всього уроку допомагає членам своєї команди у виконанні завдань. Завдання вважаються виконаними, коли всі члени команди повністю його виконають. Кожне завдання оцінюється до 10 балів. При цьому враховується: правильність виконання, швидкість, творчий підхід у виконанні.

Діти розділяються на команди і сідають по рядах.

ІІІ. Повторення вивченого матеріалу.

1. Капітани зривають по одній пелюсточці з ромашки, на якій вказано, який варіант завдання із збірки. «Використання народознавчого матеріалу на уроках української мови» треба виконати їхнім командам. Команда обирає того, хто буде виконувати це завдання на дошці.

Завдання. Виписати іменники, визначити їх рід, число, відмінок. Біля кожного в дужках записати його початкову форму.

1 варіант.

У давні часи хліб збирали серпами. Селяни вважали, що лише так можна без найменших витрат зібрати всі колоски. Приладнавши у затишку їжу і барильця з водою, женчик вклонявся ниві. Вижате збіжжя надвечір пов'язували в снопи. Перший сніп називався «колядою», «воєводою». Він був святим, його берегли до початку осінньої сівби.

2 варіант.

Український віночок — не просто краса, а й оберіг, «знахар душі», бо в ньому є така сила, що біль знімає, волосся береже.

Найпочесніше місце в ньому належить деревію. Ці дрібненькі білі квіточки здалека нагадують велику квітку, її називають в народі деревцем. Коли квіти перецвітають, вітер розносить насіння далеко-далеко. Та де б не проросла ця рослинка, вона завжди цвіте. Це символ нескореності.

З варіант.

Яке значення вклалося в тризуб? Одні вважають, що він уособлював три природні стихії: повітря, воду й землю. Інші —

що це обожнене рибальське знаряддя. А ще інші — що це зображення сокола. Таких тлумачень багато. Єдиної точки зору немає. Але вчені сходяться в головному: Тризуб пов'язаний із княжою особою і символізує її владу.

Додаткове завдання: розібрати за будовою слова: віночок, осінньої, рибальське. Кожна група бере слово не з свого варіанту.

2. Перевірка виконання завдань. Підведення підсумків.

  1. Робота над новим матеріалом.

    1. Повторення (за вправою № 182 з підручника, с. 90)

    2. Засвоєння теоретичного матеріалу: правило, с.91.

  1. Закріплення вивченого матеріалу.

1. Тренувальні вправи.

Капітани зривають знову по пелюсточці з ромашки, на яких вказано яку з вправ підручника треба виконати команді.

Вправа № 183. Визначити відмінки іменників. З іменниками у яких відмінках вжито прийменники? Яку роль у вираженні значень відмінків відіграють прийменники? Встановити зв'язок міх словами перших двох речень.

Вправа № 184. Визначити відмінок іменників, що вжиті з прийменниками. Списати другу строфу вірша, вставити пропущені букви, дібрати перевірні слова.

Вправа № 185. Списати перші три речення, вставляючи прийменники. Визначити відмінок іменників.

2. Взаємоперевірка виконання вправ. Обмін отриманою інформацією:

  • Що таке Пласт?

  • Які інші дитячі організації ви знаєте?

  • Про що розповідається в українській народній пісні?

  • Чи любить козак свою Батьківщину?

  • Що нового про запорізький флот ви дізналися?

3. Каліграфічна хвилинка.

  • каліграфічне написання з'єднань ОЛ, ОС, АБ, ОР, ОТ;

  • написання слів з цими з'єднаннями (яка команда запише більше слів за 2 хвилини);

  • написання прислів'їв (капітани знов зривають пелюсточки, отримують конверти, в яких на окремих листах записано по одному слову, з яких треба скласти прислів'я).

  1. варіант. Здобудеш освіту — побачиш більше світу.

  2. варіант. Не на користь читати, коли тільки вершки хапати.

  3. варіант. Хто грамоти вміє, той добре і жне, і сіє. Обговорення: — Як ви розумієте ці прислів'я?

Які ще прислів'я про науку, розум, навчання ви знаєте?

4. Творче завдання.

Спишіть, вставляючи потрібні прийменники, визначить відмінок іменників.

    1. варіант. ... узліссі горобина росла — виростала,

Ягідки її червоні ... сонцем палали. Як дівчинка гарненька стоїть ... намисті, Вітерець легесенький розмовляє ... листям.

    1. варіант. ... Свят-Вечір раз юрбою

Ми ходили ... колядою. А була така пороша, Що аж плакав міхоноша, Бо ... торбу ... пиріжками Набивався сніг грудками.

    1. варіант. Змайстрував мій братик Гриць

Гарну хаточку ... птиць. Он ... дереві вона, ... садку ... вікна.

VII. Підсумок уроку.

VIIІ. Домашнє завдання

с. 89 № 181, с. 91 — правило

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу

Опис документу:
розширювати знання учнів про закінчення іменників у множині; розвивати вміння правильно вживати прий¬менники з іменниками в різних відмінках; удосконалюва¬ти вміння будувати тест — міркування та навички грамот¬ного письма; удосконалювати навички грамотного письма; виховувати любов до рідної мови, природи рідного краю.
  • Додано
    27.02.2018
  • Розділ
    Українська мова
  • Клас
    4 Клас
  • Тип
    Конспект
  • Переглядів
    195
  • Коментарів
    0
  • Завантажень
    1
  • Номер матеріала
    SB006761
  • Вподобань
    1
Курс:«Створення та ведення власного блогу на платформі Blogger»
Левченко Ірина Михайлівна
36 годин
1400 грн
290 грн
Свідоцтво про публікацію матеріала №SB006761
За публікацію цієї методичної розробки ВОЛИНЕЦЬ ОКСАНА ВАДИМіВНА отримав(ла) свідоцтво №SB006761
Завантажте Ваші авторські методичні розробки на сайт та миттєво отримайте персональне свідоцтво про публікацію від ЗМІ «Всеосвіта»
Шкільна міжнародна дистанційна олімпіада «Всеосвiта Зима – 2018-2019»

Бажаєте дізнаватись більше цікавого?


Долучайтесь до спільноти