Сьогодні о 18:00
Вебінар:
«
Створюємо квести та вебквести для роботи у класі та дистанційно
»
Взяти участь Всі події

Урок української мови в 2 класі "Усні і письмові висловлювання. Текст"

Українська мова

Для кого: 2 Клас

20.04.2020

782

20

0

Опис документу:
Представлений урок – наступний з серії уроків розвитку зв’язного мовлення з української мови в 2 класі. Протягом уроку вчитель знайомить учнів з визначенням «текст», поняттями «усні та письмові висловлювання»; вчить порівнювати та аналізувати. Учні вдосконалюють вміння знаходити відповіді на питання; відбувається розвиток зв’язного мовлення учнів; виховується любов до рідної мови.
Перегляд
матеріалу
Отримати код

Тема: Усні і письмові висловлювання. Текст.

Мета: Ознайомити учнів з визначенням «текст», поняттями «усні та письмові висловлювання»; вчити порівнювати та аналізувати; вдосконалювати вміння знаходити відповіді на питання; розвивати зв’язне мовлення учнів; виховувати любов до рідної мови.

Обладнання: картки з визначеннями, сигнальні картки

Хід уроку

І. Організаційний момент

ІІ. Робота з теми уроку

1) Актуалізація знань

Послухайте вірш

Мова в нас така чарівна,

Мелодійно так звучить,

Поміж мовами царівна.

Як без неї в світі жить?

Мова в нас така чудова,

Мелодійна і ясна,

Солов'їна, світанкова

І чарівна, як весна.

2) Створення «асоціативного куща»

МОВА (яка вона?)

3) Повідомлення теми і мети

- Сьогодні ми поговоримо про наше мовлення,

довідаємось , що таке текст, будемо вчитися по-різному висловлювати свої думки.

4) Вступна бесіда – розповідь.

* Про значення мови в житті людини.

- Уявіть, одного теплого ранку ми прокинулися і відчули, що втратили мову. Що трапиться? (думки дітей)

«Ну що б, здавалося, слова…

Слова та голос – більш нічого.

А серце б'ється – ожива,

Як їх почує!..»

Це слова великого українського поета Т.Г.Шевченка.

«Найбільше і найдорожче добро в кожного народу – це його мова, ота схованка його духу, його багата скарбниця, в яку народ вкладає і своє давнє життя, і свої сподіванки, досвід, почуття» - писав ще один відомий український письменник Панас Мирний.

Мовою ми користуємося усно й писемно, без мови не можна спільно і погоджено жити, будувати сучасне життя, осягати своїм розумом минуле, передбачати майбутнє. Дитина навчається говорити тією мовою, якою користується люди, що її оточують (батьки, близькі, знайомі). Від них дитина переймає навички і вміння вимовляти кожний звук, слово. Якщо дитина не буде виховуватися серед людей, вона не навчиться говорити. Мова є засобом спілкування, порозуміння людей. Цей засіб – найважливіший, універсальний, бо мовою люди користуються постійно і скрізь. За допомогою люди обмінюються думками, почуттями. Спілкування з іншими – одна з постійних потреб і найбільших радощів людини.

* - Яке буває мовлення? ( усне і писемне)

5) Робота в парах. Інтерактивна вправа

«Клаптикова ковдра»

- На кольорових картках записані визначення ( або намальовані). Користуючись кольоровими олівцями, збери дві низки намиста: «Усне мовлення» і «Писемне мовлення»

Усна відповідь на уроці.

Радіопередача.

Читання книги вголос.

Газетна стаття.

Театральна афіша.

Пояснення вчителя.

Розмова по телефону.

Лист.

- Два учні працюють біля дошки.

6) « Ланцюжок»

Звук → склад → слово → речення → текст

7) Визначення поняття «текст»

- Так що таке текст?

- Зв'язані за змістом речення утворюють текст. У тексті речення зв'язані між собою.

8) Практичні вправи

- Де окремі речення, а де текст?

Окремі речення

Зацвіла в долині червона калина.

Під кущиком сидить зайчик.

Діти прочитали цікаву казку.

Випав пухнастий сніг.

Текст

У полі ми знайшли зайчика. Привезли його додому. Спочатку зайчик не хотів їсти, боявся нас. Потім він звик і жив у нас довго.

- Як ви здогадались, де текст?

- Про кого говориться в тексті? (В тексті говориться про зайчика).


- Добери до тексту найточніший заголовок: (Зайчик-побігайчик. Зайчик. Жива знахідка. Лісовий гість.)

Висновок До тексту можна дібрати заголовок.

ΙΙΙ. Підсумок уроку.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.