! В а ж л и в о
Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!

Урок української мови у 8 класі Тема уроку. Підмет. Способи його вираження.

Опис документу:
Практикую проводити уроки української мови з певним виховним змістом. Так виховною метою даного уроку є пробудити в юних серцях патріотичні почуття, виховувати шанобливе ставлення до минулого нашого народу, зацікавити подіями Великої Вітчизняної війни на Кіровоградщині.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Урок української мови у 8 класі

Тема уроку. Підмет. Способи його вираження.

Мета: поглибити знання учнів про підмет як головний член речення; сформувати вміння виділяти підмети у двоскладному реченні, визначати способи вираження їх; удосконалювати вміння конструювати речення з різними за способом вираження підметами; розвивати мовлення та мислення учнів, творчі здібності; пробудити в юних серцях патріотичні почуття, виховувати шанобливе ставлення до минулого нашого народу, зацікавити подіями Великої Вітчизняної війни на Кіровоградщині.

Обладнання: мультимедійна презентація,підручник

Хід уроку

Епіграф: Патріотизм – серцевина людини, основа її активної позиції.

В. О. Сухомлинський

І. «Ранкова зустріч».

Доброго дня, діти! Сонячного, мирного , радісного дня бажаємо ми один одному щодня, коли вітаємося. А от щоб був він мирним, багато зусиль докладали наші діди й прадіди, а сьогодні – ваші батьки, брати… Нині йде війна на Сході України, а в роки Великої Вітчизняної війни пліч - о - пліч стояли люди різних національностей, щоб визволити рідний край від гітлерівських зайд. Багато трагічних сторінок має наша історія. Причини їх виникнення в прорахунках вищого політичного керівництва СРСР. Про це сьогодні говорять відверто. А раніше ця тема була під забороною. Але російський поет Є. Долматовський у своїй книзі «Зелена Брама» розказав усьому світу жахливу правду про події 1941 року на Кіровоградщині, учасником яких він був.

ІІ. Повідомлення теми, мети уроку (слайд 1)

  1. Робота з епіграфом (слайд 2)

  • Що таке патріотизм?

  • Чому, на думку В.О. Сухомлинського, патріотизм – серцевина людини?

  • Чи вважаєте ви себе патріотами ?

  1. Мотивація навчальної діяльності учнів.

«Навчаючись учусь».

Розгляньте подану схему (слайд 3)

  • Що вивчає синтаксис та пунктуація?

  • Яка відмінність між словом, словосполученням, реченням?

  • Яка відмінність між прочстим і складним реченням?

  • Що ви знаєте про головні члени речення?

  • Який головний член речення називається підметом?

ІІІ. Засвоєння учнями нового матеріалу.

  1. Мовне дослідження (слайд 4).

Прочитайте речення. Визначте граматичні основи. Вкажіть, чим виражений підмет.

Більше сімдесяти років тому на кіровоградській благодатній землі, багатій щедрими врожаями та талановитими людьми, сталася трагедія, широко відома як «Уманський котел».

Внаслідок прорахунків головного військового командування Червоної Армії та вищого політичного керівництва СРСР гітлерівським генералам вдалося оточити у межиріччі Синюхи і Ятрані знекровлені у прикордонних боях частини 6-ої та 12- ої армій, зведені у так звану «групу Понєдєліна».

Протягом тижня, з 1 по 8 серпня 1941 року, бійці та командири цього загону вели запеклі бої, намагаючись прорвати вороже кільце. Вони прикували до себе відбірні ворожі дивізії, перекривши їм дорогу до індустріальних районів. 1941 рік – час звитяги і мужності бійців і командирів «групи Понєдєліна».

Води Синюхи стали червоними від крові… Вистояти було головним завданням. 13 серпня «Уманський котел» перестав існувати. Із оточення вийшло майже дев'ятнадцять тисяч чоловік.

  1. Заповнити графосхему на основі результатів дослідження (слайд 5)

  2. Самостійна робота учнів з теоретичним матеріалом підручника.

  • Що нового ви дізналися з підручника?

ІV. Закріплення вивченого матеріалу.

  1. «Творча лабораторія» (слайд 6). Учні працюють диференційовано.

І-ІІ рівні

Випишіть з тексту речення з підметом , що виражений іменником.

  1. Книга Є. Долматовського «Зелена Брама» – це документальна легенда про звитягу захисників Вітчизни у межиріччі Синюхи і Ятрані.

2. У селі Підвисокому створено музей.

3. Сьогодні він притягує до себе усіх небайдужих до долі бійців та командирів Зеленої Брами.

4. Тут зібрано бойові реліквії, спогади, фотографії учасників битви в Зеленій Брамі

ІІІ-ІV рівні

Складіть речення про патріотів України з підметами, вираженими сполучеенням числівника з іменником.

  1. Робота в парах (слайд 7).Проаналізувати подані речення та визначити в них вид присудка за будовою (простий чи складний)

1.Початковий період Великої Вітчизняної війни є унікальним у східноєвропейській військовій історії.

2. Трагедія перемелених у червні – серпні 1941 року дивізій, корпусів та армій торкнулася кожної радянської родини.

3. Вона продовжує нагадувати болем про втрату рідних і нині.

4. За різними підрахунками , в урочищі Зелена Брама полягло від шістдесяти до вісімдесяти тисяч воїнів.

Використовуючи схему «Характеристика підмета» (слайд 8), схарактеризувати підмет з другого речення

  1. «Метод прес». Диктант- диспут.

Записати речення, дати відповіді на запитання, пояснити орфограми.

Генерал-майор Понєдєлін П.Г. і командир тринадцятого стрілкового корпусу генерал - майор Кирилов Н.К. були безпідставно звинувачені в боягузтві і розстріляні в 1950 році.

  • Скільки підметів у цьому реченні?

«Зелена Брама» - книга болю.

Зелена брама біля церкви виднілася здаля.

  • У якому реченні підмет складений?

Місцеві жителі і пошуковці знаходили в лісах і полях документи бійців, бойові знамена та інші речі.

Учитель- фронтовик Фартушняк Дмитро Іванович зі своїми учнями провів велику роботу для збереження памяті про воїнів Зеленої Брами.

  • Чим різняться ці два речення?

  1. «Поетична хвилинка».

Автор книги «Зелена Брама» Є. Долматовський – безпосередній учасник жахливих подій 1941 року писав так:….

(Учитель зачитує вірш Є. Долматовського «Зеленая Брама»)

  • Чи сподобався вірш?

  • Що, на вашу думку, є патріотизмом?

  • Чи назвали б ви патріотом України російського поета Є. Долматовського?

V. Підсумок уроку.

- Що нового ви дізналися на уроці?

- Чи сподобалися вам завдання? Чим саме?

- Над чим варто попрацювати?

VІ. Домашнє завдання ( слайд 8)

Загальне:

Опрацювати теоретичний матеріал підручника.

Виписати з творів художньої літератури про Велику Вітчизняну війну речення з підметами, вираженими різними способами.

Індивідуальне: написати твір-есе на тему:

«Моя ти гордість, печаль багряна,

Зелена Брама, Зелена Брама» (Яків Івашкевич)

Учитель. Багато трагічних і чорних сторінок мали історія України і наш народ за роки свого великого минулого. Але найтяжчим випробуванням стала Велика Вітчизняна війна. Цей період, политий слізьми і кров’ю, наповнений страшенним смутком, назавжди залишиться в серцях нинішніх і прийдешніх поколінь. Зрозуміло, що ці сторінки повинні стати уроком на майбутнє вам, молодому поколінню, яке повинно розуміти, що міцна держава – запорука майбутнього України. А патріотизм дідів і прадідів є добрим прикладом усім нам. Без нього, особливо сьогодні, обійтися не можна. Пам’ятайте слова В.Сухомлинського: «Патріотизм – серцевина людини, основа її актиівної позиції».

Дякую за участь в уроці! (Слайд 9)

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Селф-коучинг (самонаставництво) як технологія професійного розвитку педагога Нової української школи»
Вікторія Вікторівна Сидоренко
36 годин
590 грн
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації (лист МОН № 4/2181-19 від 30.09.2019 р.).

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Підвищення кваліфікації: як створити дієвий механізм
Підвищення кваліфікації: як створити дієвий механізм
Підвищення кваліфікації: вчителі самі вирішуватимуть, де навчатись
Підвищення кваліфікації: вчителі самі вирішуватимуть, де навчатись