Урок української мови у 6 класі "Узагальнення і систематизація знань з теми "Числівник"" та презентація до уроку

Опис документу:
У розробці уроку, мета якого повторити, узагальнити вивчений матеріал з теми "Числівник, пропонуються різні форми і види робіт. Теоретичний матеріал повторюється за допомогою фронтальної вправи "Теоретична атака". Дібрано матеріал, який сприяє формуванню пракичних умінь та навичок через життєві ситуації: вправа "Редактор"(виправити помилки у діалозі учнів), визначити час за годинником. Розв`язування логічних задач сприяє розвитку математичної і мовної компетентностей.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Оберіть документ з архіву для перегляду:
Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Узагальнення і систематизація

знань з теми «Числівник»

УРОК З УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ

У 6 КЛАСІ

ВЧИТЕЛЬ: В. К. ЧВЕРТНЯК

2019р

Тема. Узагальнення і систематизація знань з теми «Числівник»

Мета. Повторити, узагальнити і систематизувати знання з теми «Числівник», удосконалювати навички і вміння правильно уживати і писати числівники; формувати культуру мовлення і спілкування, збагачувати словниковий запас учнів; розвивати компетентності: спілкування державною мовою, математичну, уміння вчитися упродовж життя, соціальну, громадянську; виховувати почуття любові до рідної мови.

Тип уроку: урок узагальнення і систематизації знань.

Хід уроку

І. Організація до уроку

Закінчилась перерва і сповістив дзвінок,

Про те, що час наступний вже починать урок.

У настрої веселім ми дружно й залюбки

Знання з рідної мови покажемо свої.

Емоційне налаштування на урок

  • На дошці ви бачите «термометр настрою». У кожного на парті є 5 смужок різного кольору з написами: мені радісно, мені добре, я спокійний, я нервую, мені погано. Оберіть, будь ласка, колір, який відповідає вашому настрою. А тепер закріпіть свою смужку біля відповідної позначки на термометрі.

  • Я бажаю всім отримати задоволення від уроку, давайте посміхнемось одне одному і поділимось гарним настроєм з товаришем по парті.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності

  1. Лінгвістична загадка

Чимало можу я зробити – весь час рахую, або порядок бережу, чи просто кількість називаю, або питання ставлю, й котра година підкажу. Хто я? (ЧИСЛІВНИК)

  1. Слово вчителя.

  • Ви бачите, якою потрібною частиною мови є числівник. А ще вона досить складна у вивченні.

ІІІ. Оголошення теми уроку (Слайд 1)

  • Сьогодні ми будемо систематизувати знання про числівник як частину мови, удосконалимо ваші навички і вміння правильно вживати і писати числівники.

І V. Очікування від уроку. ( Слайд 2)

  • Продовжте, будь ласка, речення.

Я очікую, що …

Я хочу дізнатися…

Я хочу навчитися….

  • Я також маю певні очікування (Слайд 3)

Ви узагальните вивчене про числівник

Удосконалите вміння визначати морфологічні ознаки числівника

Будете грамотно записувати числівники

Точно і красиво висловлюватимете свої думки

Злагоджено працюватимете

Переконаєте, що знаєте і любите рідну мову

V. Систематизація знань, умінь та навичок.

1. Вправа «Теоретична атака» фронтально (Слайд 4 – 5)

* Числівник – це самостійна частина мови, що означає…

* Кількісні числівники означають…

* Порядкові числівники означають…

* Категорію роду,числа і відмінка мають …

* Лише за відмінками змінюються майже всі…

* Числівники у реченні виступають…

* Числівник сімнадцять за будовою…

* Назвіть один із числівників, що при відмінюванні в усіх відмінках, крім називного та знахідного, має закінчення –а.

* Числівник одна третя кількісний та…

* Числівник сто сорок дев‘ять за будовою…

* Цілими, дробовими чи збірними можуть бути…

* Збірні числівники поєднуємо тільки з тими іменниками…

* Чи є слова півтора, кілька, декілька, кільканадцять числівниками?

* Числівники нуль, мільйон, мільярд, тисяча відмінюємо як…

2.Робота в парах. Розв’язування логічних задач ( Слайд 6)

  • Скільки їх було? Мати, дочка, брат, сестра, дядько, племінниця ( ТРОЄ)

  • Скільки всього? П’ять, п’ятнадцять, без двох двадцять, семеро, троє, ще й малих двоє. (П'ЯТДЕСЯТ)

Отримані у відповіді числівники провідміняти

  • Яку відповідь отримали у першій задачі?

  • Який це числівник? ( Кількісний, збірний)

  • Провідміняйте числівник троє.

  • Яку відповідь отримали у другій задачі? (П'ятдесят)

  • До якого розряду відноситься числівник?(Кількісний, цілі числа)

  • Провідміняйте числівник п'ятдесят.

  1. Робота в групах. Визначити і записати час, котрий показують годинники. (Слайд 7)

Об'єднайтеся у групи по чотири учні, які сидять за сусідніми партами. Ваше завдання прочитати час, який показують годинники.

  1. За 10 хвилин чотирнадцята (друга);

  2. П'ятнадцята година ( третя година);

  3. Чверть по дванадцятій (чверть на тринадцяту);

  4. Дванадцята тридцять ( пів на першу);

  5. За п'ять хвилин п'ятнадцята (чотирнадцята п'ятдесят п'ять);

  6. Десять хвилин по десятій ( десять хвилин на одинадцяту).

  • Звітує група, що впоралася швидше.

  1. Самостійна робота з підручником. (Слайд 8)

  • Виконайте самостійно вправу 494 у ваших підручниках.

  • Обміняйтеся зошитами з сусідом за партою і проведіть взаємоперевірку робіт.

  1. Робота в групах. «Криниця мудрості»(Слайд 9)

1) Пригадати і записати відомі прислів'я і приказки з числівниками.

2)Вставити у фразеологізми пропущені числівники, визначивши їх розряд.

Опинитися між …………… вогнів. (Двох – кількісний, ціле число)

Гнати в ……….. шиї. (Три – кількісний, ціле число)

Сльози в ………. ручаї. (Три – кількісний, ціле число)

Обминати ………. дорогою. (Десятою – порядковий)

В …… вухо влізе, а в …….. вилізе. (Одне – кількісний, ціле число, друге – порядковий)

Грати …….. скрипку. (Першу – порядковий)

□ ………. одного не ждуть. (Семеро – кількісний, збірний)

Звітує група, що впоралася швидше.

  • Провідміняти усно числівник семеро.

  1. Вправа «Редактор». Робота в парах (Слайд 10)

Відшукайте і виправте в діалозі помилки. Прочитайте відредагований текст його за особами.

  • Ходімо в суботу в кіно!

  • Яке це буде число?

  • Одинадцяте люте.

  • Ні, я в п’ять годин іду в басейн.

  • З ким ти туди ходиш?

  • З восьмої школи ще займаються чотири хлопця і п’ять дівчат. А всіх у секції десь біля п’ятидесяти.

Визначити відмінок числівників у останній репліці.

VІ. Рефлексія.

Вправа «Продовж речення» (Слайд 11)

  • Я збагатився(збагатилася) інформацією про…

  • Я став(стала) краще…

  • Найлегшим для мене було завдання…

  • Найбільше труднощів виникло…

  • Свої знання з теми я б оцінив (оцінила) (за дванадцятибальною шкалою)….

VІІ. Повідомлення домашнього завдання. (Слайд 12)

  1. Виконати завдання підручника на с. 186 - 187

  2. Скласти діалог з використанням числівників на позначення часу.

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися
Опис презентації окремими слайдами:
Узагальнення та систематизація знань з теми «Числівник»
Слайд № 1

Узагальнення та систематизація знань з теми «Числівник»

Очікування від уроку Я очікую, що … Я хочу дізнатися… Я хочу навчитися….
Слайд № 2

Очікування від уроку Я очікую, що … Я хочу дізнатися… Я хочу навчитися….

Очікування вчителя Ви узагальните вивчене про числівник Удосконалите вміння визначати морфологічні ознаки числівника Будете грамотно записувати чис...
Слайд № 3

Очікування вчителя Ви узагальните вивчене про числівник Удосконалите вміння визначати морфологічні ознаки числівника Будете грамотно записувати числівники Точно і красиво висловлюватимете свої думки Злагоджено працюватимете Переконаєте, що знаєте і любите рідну мову

Теоретична атака Числівник – це самостійна частина мови, що означає… Кількісні числівники означають… Порядкові числівники означають… Категорію роду...
Слайд № 4

Теоретична атака Числівник – це самостійна частина мови, що означає… Кількісні числівники означають… Порядкові числівники означають… Категорію роду. Числа і відмінка мають … Лише за відмінками змінюються майже всі… Числівники у реченні виступають… Числівник сімнадцять за будовою… Назвіть один із числівників, що при відмінюванні в усіх відмінках, крім називного та знахідного, має закінчення –а

Числівник одна третя кількісний та… Числівник сто сорок дев‘ять за будовою… Цілими, дробовими чи збірними можуть бути… Збірні числівники поєднуємо ...
Слайд № 5

Числівник одна третя кількісний та… Числівник сто сорок дев‘ять за будовою… Цілими, дробовими чи збірними можуть бути… Збірні числівники поєднуємо тільки з тими іменниками… Чи є слова півтора, кілька, декілька, кільканадцять числівниками? Числівники нуль, мільйон, мільярд, тисяча відмінюємо як…

Робота в парах Розв’язування логічних задач Скільки їх було? Мати, дочка, брат, сестра, дядько, племінниця Скільки їх було? Баба, дві матері, дві д...
Слайд № 6

Робота в парах Розв’язування логічних задач Скільки їх було? Мати, дочка, брат, сестра, дядько, племінниця Скільки їх було? Баба, дві матері, дві дочки, онука Скільки всього? П’ять, п’ятнадцять, без двох двадцять, семеро, троє, ще й малих двоє. Отримані у відповіді числівники провідміняти

Говори правильно Визначення часу за годинником
Слайд № 7

Говори правильно Визначення часу за годинником

Робота з підручником вправа 494 (самостійно)
Слайд № 8

Робота з підручником вправа 494 (самостійно)

Робота в групах криниця мудрості Вставити у фразеологізми пропущені числівники Опинитися між …………… вогнів. Гнати в ……….. шиї. Сльози в ………. ручаї. ...
Слайд № 9

Робота в групах криниця мудрості Вставити у фразеологізми пропущені числівники Опинитися між …………… вогнів. Гнати в ……….. шиї. Сльози в ………. ручаї. Обминати ………. дорогою. В …… вухо влізе, а в …….. вилізе. Грати …….. скрипку. ………. одного не ждуть.

Вправа “Редактор” Ходімо в суботу в кіно! Яке це буде число? Одинадцяте люте. Ні, я в п’ять годин іду в басейн. З ким ти туди ходиш? З восьмої школ...
Слайд № 10

Вправа “Редактор” Ходімо в суботу в кіно! Яке це буде число? Одинадцяте люте. Ні, я в п’ять годин іду в басейн. З ким ти туди ходиш? З восьмої школи ще займаються чотири хлопця і п’ять дівчат. А всіх у секції десь біля п’ятидесяти. Визначити відмінок числівників у останній репліці.

Продовж речення Я збагатився інформацією про… Я став краще… Найлегшим для мене було завдання… Найбільше труднощів виникло… Свої знання з теми я б о...
Слайд № 11

Продовж речення Я збагатився інформацією про… Я став краще… Найлегшим для мене було завдання… Найбільше труднощів виникло… Свої знання з теми я б оцінив (оцінила) (за дванадцятибальною шкалою)….

Домашнє завдання Виконати завдання підручника на с. 186 - 187
Слайд № 12

Домашнє завдання Виконати завдання підручника на с. 186 - 187

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Організація ефективної діяльності практичного психолога в закладі освіти»
Мельничук Вікторія Олексіївна
36 годин
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.