Урок української мови у 3 класі. Закріплення знань про ненаголошені голосні [е, и].

Опис документу:
Урок української мови у 3 класі передбачає вправляння учнів у правильній вимові слів з ненаголошеними голосними звуками [е, и]; закріплення вміння добирати слова для перевірки ненаголошених голосних; збагачення словникового запасу учнів.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №26 м. Житомира

Урок української мови в 3 класі

(з використанням мультимедійної презентації)

Автор: Трембіцька

Любов Олексіївна,

вчитель початкових класів,

спеціаліст вищої категорії,

учитель-методист

Тема. Закріплення знань про ненаголошені голосні [е, и].

Мета. Вправляти учнів у правильній вимові слів з ненаголошеними голосними звуками [е, и]. Закріплювати вміння добирати слова для перевірки ненаголошених голосних. Збагачувати словниковий запас учнів. Розвивати вміння узагальнювати, висловлювати оцінні судження щодо якості своєї роботи. Виховувати шанобливе ставлення до мови.

Тип уроку: закріплення набутих знань.

Обладнання: мультимедійний проектор, екран, картки зі словами і словосполученнями для визначення завдань уроку, індивідуальні картки для гри: «Граматичне лото», ігрові орфографічні словники, іграшковий мікрофон.

І. Організація класу.

  • Продовжуємо подорожувати цікавими стежками рідної мови, збагачувати своє мовлення.

  • Які поетичні рядки, присвячені мові, рідному слову, ви створили? Прочитайте їх.

Учні створювали поетичні рядки за даним початком:

  1. Мово моя, мово, … (мово пречудова! Звеселяйся, рідна, ти в моїй душі!)

  2. Звучить моя мова … (і в школі, і вдома, чарівна, як пісня, проста, як розмова.)

  3. Як не любити …(рідну мову, як не любити рідне слово, що звеселяє мою думку, що звеселяє мою душу!)

  4. Рідне слово, …(прославляйся і живи в віках, з кожним роком величайся у моїх думках!)

  5. До рідної мови звертання моє …(до колискової і чарівної, до мелодійної і співучої, до неповторної і милозвучної.)

  6. Любіть свою мову … (мову українську, в ній душа народу, рідного дитинства.)

  7. Коли забудеш свою .. (мову, не зможеш говорити рідним словом.)

  8. Ти чарівна, барвінкова … (солов’їна, колискова, милозвучна моя мова!)

  9. Як я люблю тебе, … (моя рідна мово, люблю говорити своїм рідним словом!)

  • Прочитайте рядки, які присвятив Україні, рідній мові видатний поет України Володимир Сосюра:

Любіть Україну у сні й наяву,

Вишневу свою Україну,

Красу її вічно живу і нову

І мову її солов’їну!

- До чого закликає нас поет?

ІІ. Повідомлення теми уроку. Мотивація навчальної діяльності.

  • На уроці ми закріпимо знання про ненаголошені голосні [е, и], виконуючи різні творчі завдання.

  • Визначте наші завдання, користуючись опорними словами і словосполученнями (на дошці прикріплені картки зі словами: знати, користуватися, коментувати, розташовувати, характеризувати, визначати, висловлювати; правило вимовляння слів з ненаголошеними голосними звуками; орфографічними словниками; правильне написання слів; слова за алфавітом; речення за його основними ознаками; тип тексту, вид речення;оцінні судження щодо якості своєї роботи).

  • Учні визачають завдання: знати правило вимовляння слів з ненаголошеними голосними звуками; користуватися орфографічними словниками; коментувати правильне написання слів; розташовувати слова за алфавітом; характеризувати речення за його основними ознаками; визначати тип тексту, вид речення; висловлювати оцінні судження щодо якості своєї роботи.

ІІІ. Творче перенесення набутих знань.

    1. Дидактична гра «Граматичне лото».

(за індивідуальними картками працюють всі учні, задаючи і відповідаючи на питання за темою «Будова слова»).

Префікс стоїть перед коренем, а суфікс – після кореня.

1. Які слова називаються спільнокореневими?

Слова, які мають однаковий корінь і близькі за значенням називаються спільнокореневими

Як називається змінна частина слова?

Змінна частина слова називається закінченням.

Що таке основа слова?

Частина слова без закінчення – це його основа.

Як називається спільна частина споріднених слів?

Корінь – спільна частина споріднених слів.

Як називається частина слова, яка стоїть перед коренем?

Частина слова, яка стоїть перед коренем називається префіксом.

Як називається частина слова, яка стоїть після кореня?

Частина слова, що стоїть після кореня, називається суфіксом.

Для чого служать префікси і суфікси?

Префікси і суфікси служать для утворення нових слів.

Назви частини основи слова.

Частини основи слова: корінь, префікс, суфікс.

Для чого служить закінчення?

Закінчення служить для зв’язку слів у реченні.

Як визначити в слові закінчення?

Щоб визначити в слові закінчення, треба слово змінити за питаннями.

Назви слова, споріднені до слова ліс.

Ліс, лісник, лісовий, перелісок, Полісся.

Як знайти у слові корінь?

Щоб знайти корінь у слові, треба дібрати спільнокореневі слова.

За допомогою чого утворюються нові слова?

Нові слова утворюються за допомогою префіксів і суфіксів.

Чим префікс відрізняється від суфікса?

2. Хвилина каліграфії.

иж оз кн ете зи иж оз кн ете зи

  • Які з’єднання використовуємо при написанні даних буквосполучень?

3. Малюнковий диктант.

(На екрані послідовно з’являються предметні малюнки слів з ненаголошеними голосними. Учні записують слова у зошит).

4. Слова для перевірки.

Листок, зима, дерева, ведмедик, серця, телефон, метелик, озеро, книжки.

- Які слова можна перевірити шляхом словозміни?

- А як перевірити слова ведмедик, телефон, метелик? Скористайтесь орфографічним словником.

- До якого слова підходить схема: [ - о - = о ] ?

- Що позначає буква я у цьому слові?

- Доберіть слова, в яких я позначає два звука (яблуко, м’ята, сім’я).

- Доберіть споріднені слова до слова серця (сердечний, серденько, безсердечний).

5. Робота за ігровим орфографічним словником (с. 7, І колонка).

Учні ланцюжком читають слова з пропущеними буквами, добирають перевірні.

(Гр..би, з.рно, оз.ро, т.че, шв.денький, з.лений, кл.новий, зам.рзає, в.селий, з.мля, д.рева, ж.вуть, сп.кла, в.сота, пл..ве, в.шневий).

  • Як перевірити ненаголошені голосні [е, и]?

  • Які слова означають дії предметів? (тече, замерзає, живуть, спекла, пливе).

  • До слова зелений доберіть спільнокореневі слова за схемами:

Префікс, корінь, суфікс, закінчення; корінь, нульове закінчення; корінь, суфікс, закінчення.

(зазеленіла, зелень, зелененький).

6. Тлумачний словниковий диктант.

- трав’яниста болотна рослина (очерет);

- вічнозелене плодове цитрусове дерево, яке росте на півдні (апельсин);

- керівник підприємства, установи (директор);

- печений виріб із тіста з начинкою (пиріг);

- спеціаліст з вищою технічною освітою (інженер);

- почуття неспокою, збентеження (тривога).

- Вкажіть порядковий номер слів за алфавітом.

Фізкультхвилинка (виконання вправ для зміцнення м’язів рук, передпліччя під музичний супровід).

7. Диктант (за текстом М.Коцюбинського «Взимку»)

Повівав холодний вітерець. Дорога була слизька. По обидва боки від дороги розстелилось поле. Твердий синявий сніг грав на сонці. Чорне вороння сідало громадами на сніг.

8. Перевір себе! (на екрані текст з виділеними орфограмами).

- Визнач тип тексту.

- Постав запитання за змістом.

- Добери заголовок.

9. Аналіз речення, яке відповідає схемі:

Яке? Хто? Що робило? Чим? На що? Чорне вороння сідало громадами на сніг.

  • за метою висловлювання;

  • за інтонацією;

  • за наявністю головних членів;

  • за наявністю другорядних членів;

  • за будовою.

ІV. Підсумок уроку.

Оцінка своєї діяльності, змісту уроку. Інтерактивна вправа «Мікрофон».

  • На мою думку урок був …

  • Ми працювали …

  • Найбільш цікаво було …

  • Я дізнався про …

  • Мені знадобляться ці знання у …

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!
До ЗНО з УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ ТА ЛІТЕРАТУРИ залишилося:
0
3
міс.
2
8
дн.
1
6
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!