Урок української мови у 2 класі на тему "Слова, які називають ознаки предметів. Роль прикметників у мовленні. "

Опис документу:
ТЕМА: Слова, які називають ознаки предметів. Роль прикметників у мовленні. МЕТА: Ознайомити учнів зі словами — ознаками предметів, з їх роллю у мовленні, формувати вміння ставити запитання до прикметників, впізнавати предмет за його ознаками. Розвивати увагу, спостережливість учнів, збагачувати їх лексичний запас. Виховувати старанність, уважність, бажання допомагати своїм друзям.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Тема: Слова, які називають ознаки предметів. Роль прикметників у

мовленні.

Мета: Ознайомити учнів зі словами — ознаками предметів, з їх роллю у мовленні, формувати вміння ставити запитання до прикметників, впізнавати предмет за його ознаками. Розвивати увагу, спостережливість учнів, збагачувати їх лексичний запас. Виховувати старанність, уважність, бажання допомагати своїм друзям.

Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу.

обладнання: мовний матеріал, малюнки.

ХІД УРОКУ

І. Організація класу до уроку.

Сьогодні у нас незвичайний урок.

Сьогодні ми зробимо ще один крок

В країну відому, в країну чудову,

Що нас так чарує й збагачує мову.

  • Отже, сьогодні ми продовжуємо подорожувати країною української мови, і сьогодні зробимо ще один крок до її пізнання. І у нас в гостях один казковий герой. Це маленький чоловічок, який вміє робити дива. Хто він такий? (Гномик)

  • Це не простий гномик, а гном - художник. Він дуже любить розмальовувати світ у чудові, яскраві, веселі кольори, любить робити усіх щасливими і радісними. Але зла чаклунка зачаклувала його, забрала у нього всі фарби. І увесь світ та сам гномик стали чорно - білими. Ми зможемо розчаклувати гномика, якщо:

Гасло уроку: Ми будемо не просто слухати, а чути.

Не просто дивитись, а бачити.

Не просто відповідати, а міркувати,

Дружно і плідно працювати.

  • Допоможемо гномику?

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів.

  1. «Мозковий штурм».

  • З чого складається наше мовлення?

  • Що виражає речення?

  • З чого складається речення?

  • Які слова ми з вами закінчили вивчати на минулому уроці?

  • Що ви знаєте про іменники? Приклади.

Висновок: Всі слова важливі, тому що вони роблять нашу мову багатою, співучо, милозвучною.

  1. Каліграфічна хвилинка.

  • Наш гномик ніс нам на урок гарний вираз, але зла чаклунка викрала у нього частину букв. Давайте каліграфічно пропишемо ті, що залишились, і спробуємо відновити вираз.

Сл ов кл ад тьс мо ва

Слово до слова - складається мова.

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів.

Оголошення теми та мети уроку.

  • Сьогодні ми з вами почнемо знайомство з дуже цікавими словами, які розфарбовують усі предмети, тобто називають їх ознаки, ми навчимося відрізняти їх від слів інших частин мови.

  • А для чого ми з вами вчимося правильно писати та говорити, влучно вживати ті чи інші слова?

Вправа «Незакінчене речення». Прийом «Мікрофон»

  • Закінчіть речення: «Після сьогоднішнього уроку я зможу…»

ІУ. Робота над вивченням нового матеріалу.

  1. Проблемна ситуація.

  • Гномик приніс із собою загадку, але з нею знову проблема - погубились слова.

..., а не м'яч, ... , а не трава,

з хвостом, а не миша, ... , а не мед.

  • Чи можете відгадати загадку? А чому ні?

  • Можете відразу сказати, яких саме слів не вистачає?

Якщо я скажу вам відгадку загадки, чи зможете ви її відновити? Погляньте на цей малюнок і скажіть, які слова треба вставити. (Пропущено: круглий, зелений, солодкий. Відгадка: кавун.)

  • Скажіть, яке слово вказує на форму кавуна? (Круглий)

  • Яке слово називає ознаку за кольором? (Зелений)

  • А яке вказує на смак цього предмета? (Солодкий).

  • Як ми говоримо про такі слова? (Це прикмети предмета, за якими його можна впізнати.)

  1. Колективна усна робота за малюнками.

  • Назвіть ознаки предметів за матеріалом.

  • На які питання відповідають ці слова?

  • Що вони називають?

Словникова робота.
Ознака — характерна риса, прикмета, за якою можна визначити що-небудь. Тому ці слова так і називаються - прикметники.

Самостійне виведення учнями правила: отже, в українській мові є слова, які називають ознаки предметів та відповідають на питання який? яка? яке? які?

ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА

Сірі зайчики маленькі,
Вушка є у них довгенькі,
 У лісі грались, веселились
 І працювати вже навчились.
 А щоб добре працювати,
Треба трішки пострибати.
Відпочили, розім'ялись —
І до роботи знову взялись.

  • Робота з текстом. Вибіркове письмо.

Кіт Мурчик

Живе у нас котик. Шубка м'яка та гладенька. А кігті довгі та гострі. Я його кличу Мурчиком. Зараз Мурчик сидить біля маленької нірки. Це він сіру мишку ловить.

  • Випишіть з тексту прикметники. Усно поставте до них питання.

  1. Творча робота .

  • Складіть і запишіть речення за схемою:

_____ _____, а _____ ______.

У. Підсумок уроку.

- Але зла чаклунка не хоче розчаклувати нашого гномика І пропонує нам ще одне завдання.

Червона королева

Спляча шапочка

Гидке ключик

Снігова каченя

Золотий красуня

  • До яких частин мови відносяться слова кожної колонки? Чому ви так вважаєте?

  • Прочитайте назви казок, поєднавши прикметник із іменником.

  • Отже, ми гарно попрацювали, і наша подорож країною української мови продовжиться на наступному уроці.

  • А які слова нам допомагали? Чому вони так називаються?

  • Що ви про них сьогодні дізнались?

УІ. Домашнє завдання з інструктажем

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

До ЗНО з УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ ТА ЛІТЕРАТУРИ залишилося:
0
2
міс.
2
8
дн.
2
3
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!