Сьогодні о 16:00
Вебінар:
«
Шляхи формування української ідентичності в новій українській школі
»
Взяти участь Всі події

Урок української мови та читання для 2 класу

Українська мова

Для кого: 2 Клас

11.10.2019

507

8

0

Опис документу:
Розробка уроку української мови та читання для 2 класу з теми "Наша Батьківщина - Україна." з використанням інтерактивних методів. Урок розвиває читацькі інтереси учнів, увагу, а також формує патриотичні якості учнів.
Перегляд
матеріалу
Отримати код

ЧИТАННЯ 2 клас Вчитель Кирильченко Лідія Андріївна

Тема уроку. Наша Батьківщина - Україна.

Мета: засвоїти слова за темою; вчити розповідати про символи Української держави та

їх значення ;групувати слова за їх змістовою ознакою; давати назви художнім т

творам; співвідносити рядки вірша з малюнками ; пояснювати значення устале-

них виразів ; критично оцінювати власні висловлювання , вдосконалювати їх ;

сприяти моральному розвитку.

Обладнання : фотографії міст України ,предметні і сюжетні малюнки , що відповідають змісту

вірша « Батьківщина» , кольорові олівці , карта України.

ХІД УРОКУ

І.ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

ІІ.МОВЛЕННЄВА РОЗМИНКА

При дорозі , де тополі ,

Синій льон зацвів у полі.

Біля льону – синя річка,

В небі синьому – синичка.

Скільки цвіту—синьодзвону!

Засиніло все від льону.

А.Камінчук.

Чітко вимовляйте звуки [ о ] , [ a ],[ ч ] в словах.

( Промовляння тексту хором 1-2 рази.)

Розфарбуйте льон.Яку фарбу ви для цього оберете?

2. Практична робота (робочий зошит)

У цьому рядку місяці переплутали свої місця.Поставте їх правильно, і ви прочитаєте загадку.

лютий квітень січень березень травень червень

світі всім У одна потрібна вона

Відгадайте загадку.

ІІІ.МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ.

ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

Сьогодні на уроці ми поговоримо про Батьківщину, про символи української держави, дізнаємося про походження назв деяких міст України, пограємо в гру .

ІV.СПРИЙМАННЯ ТА УСВІДОМЛЕННЯ НОВИХ ЗНАНЬ

1.Робота над текстом « Українська держава».

а) Розповідь учителя (1-й абзац тексту)

--Що становить найбільше багатство держави?

--Які багатства є в надрах нашої Вітчизни?

б) Продовження розповіді (2-й абзац)

Назвіть символи нашої держави.

--Якого вони кольору ?

--Чому колір прапора синьо-жовтий? Поміркуйте,розкажіть.

--Що символізують ці кольори?(Небо,ниву,мир,шастя,добробут)

2.Гра «Пояснялочка».

Поясніть значення слів.

Символ--…(це умовне позначення будь-якого предмета)

Прапор --…(полотнище одного або кількох кольорів,яке є символом державиЇ

Герб--…(знак держави,зображений на прапорах,монетах,печатках)

Батьківщина,Вітчизна--…(рідний край.Місце,де ти народився)

3.Практична робота (робочий зошит)

Зберіть «ланцюжок» слів. Зв`яжіть їх мотузочкою.

Батьківщина незалежна сонце зима народ держава столиця

Обгрунтуйте свій вибір.

--Як називається наща Батьківщина ?

4.Фізкультхвилинка «Музиканти»

5. Робота над віршем О.Лупія «Своє любіть»

а) Слухання вірша.

Послухайте вірш.(Учитель читає вірш)

б) Бесіда за змістом.

--Що ви дизналися із вірша про минуле нашої держави?

--Що треба берегти як святиню? Чому?

--Як ви розумієте слово «святиня»?

в) Промовляння вірша за вчителем группами –хлопчики-дівчатка.

(Діти промовляють вірш по одному рядку.Повторити двічі)

г) Вправа « Продовж, не помились».

Спробуйте продовжити. Говоріть чітко,намагайтеся не робити помилок

Знай,синочку … …

… …----

То чарівний … …

… …

Рідну землю прабатьки

… …

Тож … … …

Вірною …

Виростайте і живіть

… … … …

Як святиню …

… …

В них … …

Небо, … … …

Золотий тризуб …

… …

(Діти продовжують індивідуально)

V.Закріплення та осмислення знань

1.Практична робота.(робочий зошит)

Намалюйте символи України.

(Діти виконують малюнки)

Розкажіть,чому прапор України жовто-синій.

2. Робота за картою.

Розповідь учителя з елементами бесіди.

Міста України

--Яке найбільше місто в Україні?

--На честь кого назване це місто ? (Найбільше місто України –Київ.Названо його на честь засновника міста—Кия.)

Це –Львів,велике старовинне місто і дуже ерасиве.Його заснував князь Данило Галицький. І назвав ім.`ям свого сина Лева.

(Використати листівки з краєвидами Львова)

Місто Харків стоїть на річці Харків.Того й назва така.
(Використати листівки «Харків» )

А тепер вслухайтеся в назви міст.

Полтава. Пр—лтава.Місто--що стоїть на річці Лтава.

Ужгород.Уж—город. Місто, що стоїть на річці Уж.

Луганськ. На річйі Лугань.

Донецьк. На річці Сіверськиц Донець.

--Від чого походять назви деяких міст України?

--Хто заснував місто Львів?

--Чому воно має таку назву?

VІ.УЗАГАЛЬНЕННЯ І СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ

  1. Робота над віршем П.Бондарчука «Батьківщина».

(Дібрати сюжетні й предметні малюнки,які відповідають змісту вірша)

а) Слухання вірша.

(Учитель читає вірш.)

БАТЬКІВЩИНА

(Уривок)

Що таке Батьківщина ?

За аіконцем калина,

Тиха казка бабусі,

Ніжна пісня матусі,

Дужі руки у тата,

Під тополями Хата,

Під вербою криниця,

В чистім полі пшениця,

Серед лугу лелека,

І діброва далека,

І веселка над лісом,

І стрімкий обелісок…

б) Співвіднесення рядків вірша з картинками на екрані

Слухайте вірш ще раз . Знаходьте по черзі картинки , які відповідають рядкам вірша.

2.Робота над прислів`ям.

У народі говорять:»Людина без Вітчизни ,як соловей без пісні

--Як ви розумієте це прислів`я ?

VІІ. ПІДСУМОК УРОКУ

--Про що ви дізналися на уроці?

--Який висновок ви для себе зробили?

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.