Урок української мови " Речення. Ознаки речення".

Опис документу:
Розробка уроку містить в собі різні форми й методи роботи з використанням інтерактивних технологій. Допоможе учням в доступній формі розкрити поняття про речення як одиницю мовлення та його ознаки : інтонаційно виділяти в реченнях слова; ставити розділові знаки в кінці речення ; збагачувати словниковий запас учнів.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Зупинка «У лісовій школі»

Д

Квіткова галявина Я

К Весела галявина

Тренувальна галявина У

Поетична галявина Ю

Тема. Речення. Ознаки речення.

Мета. Формувати поняття про речення як одиницю мовлення; вчити виділяти речення тексту, відокремлювати речення одне від одного; удосконалювати навички інтонування речень; розвивати увагу, інтонаційну виразність; виховувати любов до рідного краю.

Обладнання. Малюнок Капітошки, хмаринка, загадка(уривок із пісні),вислови, уривки з віршів українських поетів.

Зміст уроку

I. Організація класу до уроку.

Девіз. Сидимо-правильно.

Пишемо-каліграфічно.

Відповідаємо-чітко.

II.Вивчення нового матеріалу.

2.1. Повідомлення теми і мети уроку.

- Сьогодні помандруємо у казкову подорож країною Речення, де згадаємо все, що вивчили про речення, навчимося складати речення і правильно записувати їх. А допомагати нам буде наш частий гість. Не сидиться йому на хмаринці:

Я кап-кап-кап-кап-кап.

Я буль-буль-буль-буль-буль.

Я в ручки плесну трішки

І вже танцюють по землі

Мої веселі ніжки…( Капітошка )

( Використати малюнок )

    1. Зупинка « Урок мови в лісовій школі»

-Стрибнув Капітошка і зразу потрапив на мовну галявину, назву якої ви довідаєтесь незабаром. На ній розташована «Лісова школа».

Відкрийте зошити, запишіть дату, класна робота.

Каліграфічна хвилинка

( На дошці записано буквосполучення, склади)

нь ос сі

-Утворіть слово.

-Осінь.

-Пригадайте як розповідають письменники у своїх творах про осінь.

Осінь така мила,

Осінь славна…( П. Тичина )

Дрімають села ясно ще

Осіннє сонце сяє,

Та холодом осіннім вже

В повітрі повіває…( І. Франко. )

На дошці діти записано групу слів

спустилась

на жовті поля

Осінь спустилась на жовті поля.

  • Що записано в 1 рядку? У 2 рядку?

  • А у 3 рядку?

  • Чому ви думаєте, що це речення? Наша галявина зветься «Речення»

III. Актуалізація опорних знань

3.1. Гра «Я тобі ти мені»

  • З чого складається мовлення?

  • Як читається речення?

  • З якої букви пишемо речення?

  • Що ставимо в кінці речення?

    1. Інтонування речень. Вправа 116 (ст. 59)

  • Скільки абзаців у тексті? Про що розповідається у 1-ому абзаці? В другому?

  • Спишіть друге речення.

  • Словникова робота.

  • Доберіть слова близькі за значенням до слова учитель(педагог, викладач)

    1. Зупинка «Квіткова галявина»

а)- Пострибав Капітошка далі. Не все йому зрозуміло.

- Прочитайте запис на дошці.

Улітку школярі Улітку школярі зібрали

зібрали багато лікарських рослин.

  • Порівняйте групи слів. Яка група виражає закінчену думку?

Висновок. Речення виражає закінчену думку.

б) Бесіда про лікарські рослини.

- Які лікарські рослини вам відомі?

- Якими лікарськими рослинами вас лікували ?

  1. Закріплення вивченого.

    1. Зупинка «Весела галявина» Гра «Плутанка». (Фізкультхвилинка)

  • Осінній вітер налетів з дерев листочки позривав і нам на парти покидав.

Коли подібні листочки позбираємо, тоді речення прочитаємо.( Додаток 1 )

4.2. Зупинка «Тренувальна»

- Ніяк не вгамується вітерець. Він порозганяв розділові знаки, хоче перешкодити нам прочитати текст.

- Прочитайте текст, поставте розділові знаки, визначте межі речень. ( Додаток 2 )

Завдання для груп :

1 гр. « Дубочки»- прочитати зачин.

  1. гр. « Кленочки »- знайдіть міркування.

3 гр. « Топольки»- прочитайте кінцівку.

4.3. Зупинка «Поетична»

- Діти, ми прогнали вітерець і з'явилося сонечко, яке нам посміхається. Осіннє сонце хоч і світить, менше гріє і змагання нам влаштувати мріє.

(Змагання по рядах.)

  • Допишіть потрібні слова.( Додаток 3 )

V. Підсумок уроку. Гра «Фанти»

- Що ми вивчали на уроці?

- Які ознаки речення ви запам'ятали?

- Чи сподобався урок?

Дуже ви були старанні.

Отже, всі ви були гарні.

І за труд ваш на уроці

Капітошка дякую сказати хоче.( Додаток 4 )

Додаток №1

Мовна галявина

РЕЧЕННЯ

Тренувальна

Сонячне проміння ледве

пробивалося крізь зелене

листя. (Дод. 1)

(Дод. 1)

Журавлі курличуть в

небі, та вітри

голосять.

( Дод. 1)

На землю повільно летіли жовті,

червоні, коричневі

листочки.

(Дод. 2)

Річка

Протікала через село невеличка річка Русло річки нагадувало вузьку синю стрічку Один берег у річки був високий На березі росли сосни Другий – густо поріс очеретом

Річка була швидка і весела

(Дод. 2)

Річка Студениця

А чому Студениця Називається річка так, бо вода в річці довго прогрівається Особливо, коли рік сніжний Зачерпнули води

- Ох і студена

( Дод.2)

Влітку на Дніпрі

Весело влітку на Дніпрі

Уздовж квітучих берегів та зелених круч поважно пропливають величезні кораблі, мчать моторки Яскраво виблискують білими вітрилами легенькі яхти

Весело влітку на Дніпрі

(Дод.3)

Пролетіло літо і настала .

Не так гріє осіннє .

Часто ідуть холодні .

На деревах жовтіє і опадає .

Відлітають у вирій .

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!
До ЗНО з УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ ТА ЛІТЕРАТУРИ залишилося:
0
0
міс.
3
0
дн.
2
1
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!