Урок української мови "Прикметник", 6 клас

Опис документу:
Мета уроку: поглибити знання учнів про прикметник як частину мови; формувати загально пізнавальні вміння відрізняти прикметник від інших частин мови; правильно визначати морфологічні ознаки прикметника; удосконалювати навички правильного й доречного використання прикметників у мовленні» розвивати пам'ять, спостережливість; виховувати мовленнєву культуру учнів. Обладнання: підручник, ментальна карта "Прикметник", розмальовка "Квітка".

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Урок українська мова, 6 клас

Урок № Дата проведення: 18.11

Тема уроку: Прикметник як частина мови

Мета уроку:

поглибити знання учнів про прикметник як частину мови; формувати загально пізнавальні вміння відрізняти прикметник від інших частин мови; правильно визначати морфологічні ознаки прикметника; удосконалювати навички правильного й доречного використання прикметників у мовленні» розвивати пам’ять, спостережливість; виховувати мовленнєву культуру учнів.

Тип уроку: урок засвоєння нових знань з елементами повторення

Обладнання: підручник, ментальна карта «Прикметник», розмальовка

«Квітка»

Хід уроку

І. Організаційний момент

"Самоналаштування"

- Покладіть руки на парту, закрийте очі та промовляйте :

Я зможу сьогодні добре працювати на уроці.

Я особистість творча.

Я бажаю всім однокласникам успіхів на сьогоднішньому уроці.

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів.

Інтерактивна вправа " Комплімент"

(Вчитель підходить до першого учня і говорить: «Ти мені подобаєшся, тому що ти дуже добрий», учень повертається до сусіда і продовжує комплімент: «Ти мені подобаєшся, бо ти серйозний» тощо).

  • Діти, згадайте, до якої частини мови належать слова добрий, сміливий, гарний? Чому?

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів

Інтерактивну вправа «Мікрофон»

Продовжте речення:

  • Чого ви очікуєте від сьогоднішнього уроку?

ІV. Оголошення теми та мети уроку

Сьогодні ми розпочинаємо вивчення нової частини мови.

Як ви вже здогадалися, тема нашого сьогоднішнього уроку – «Прикметник».

Основним завдання на сьогодні є навчитися знаходити прикметники у текстах і визначати їхні морфологічні ознаки: рід, число і відмінок.

V. Вивчення нового матеріалу

1. Опрацювання теоретичного матеріалу підручника, створення ментальної карти з теми «Прикметник».

Наприклад:

Отже, прикметник означає ознаку предмета, змінюється за числами, родами та відмінками, в реченні виступає найчастіше означенням.

VІ. Систематизація вивченого матеріалу

  1. Вправа «Знайди прикметник»

Випишіть з поезії прикметники, визначте відмінок та рід

Осінь пензлика взяла,

малювати почала,

в білокорої берізки золотила довгі кіски.

Став багряним колір чуба

в мудрого дідуся-дуба.

Дві сестрички, дві осички

стали жовті, мов лисички.

…………………………….

Ще — тоненькі павутинки,

сірий дощик і хмаринки…

Пензлик біга без упину —

гарна в осені картина.

(Марія Пономаренко)

  1. Гра «Визнач рід прикметника»

Вчитель називає іменники з прикметниками, а учні за допомогою карток різного кольору показують до якого роду належить прикметник. (червоний колір – жіночий рід, блакитний – чоловічий, зелений – середній)

Слова для гри:

Глибоке море, голубий кит, свіжа риба, красивий портфель, велика валіза, важкий кошик, дивовижний літак, весняний пролісок, пухнастий кіт, цікаве оповідання, складна задача, кисле яблуко, дерев’яний стіл, золоте серце, лагідна пісня.

  1. Гра «Хто швидше перетворить іменники у прикметники?»

На дошці написані іменники, їх треба перетворити у прикметники,наприклад: хмара-хмарний.

Жито, земля, суниця, Україна, дерево, хата, зима, весна, вітер, квіти, вода.

  1. Гра «Перетвори прикметник в іменник»

Радий Добрий

Тихий Зелений

Сумний Залізний

Хоробрий Пташиний

  1. Творче завдання «Розмалюй квітку прикметниками»

Діти отримують розмальовки, які потрібно розфарбувати прикметниками, на кожній пелюстці написати колір.

VІ. Закріплення знань, умінь та навичок шестикласників

  1. Робота з підручником

Виконати вправу 138

  1. Робота з текстом

Перепишіть текст, підкресліть прикметники як члени речення.

Україна

Україна – це тихі води і ясні зорі, зелені сади, білі хати, лани золотої пшениці, медовії та молочнії ріки. Україна – розкішний вінок із рути і барвінку. Немає в світі країни, ріднішої і красивішої за Україну. Це батькова земля.

VІІ. Підбиття підсумків уроку

Метод «Прес»

  • Я вважаю….

  • Тому що…

  • Отже, …

  • Наприклад ….

VІІІ. Домашнє завдання

Підручник: вивчити теоретичний матеріал з теми «Прикметник»;

Написати лінгвістичну казку на тему «Прикметник та Іменник – найкращі друзі»

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!
До ЗНО з УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ ТА ЛІТЕРАТУРИ залишилося:
0
3
міс.
2
9
дн.
1
9
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!