Урок української мови " Іменник як частина мови"

Опис документу:
Конспект уроку з української мови для 4 класу " Іменник як частина мови " допоможе вчителям узагальнити й систематизувати знання учнів про іменник як частину мови; вдосконалювати вміння розпізнавати іменники в тексті серед інших частин мови , визначати граматичні ознаки; знати й пояснювати написання іменників-власних назв; збагачувати словниковий запас.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Тема: Іменник як частина мови.

Мета: Повторити, закріпити та поглибити знання учнів про іменник, його значення і граматичні ознаки. Вдосконалювати вміння розпізнавати іменники в тексті серед інших частин мови. Збагачувати словниковий запас учнів, виховувати культуру мовлення.

Обладнання: Таблиця « Іменник – частина мови», таблиця словникових слів, карта, завдання на карточках.

Зміст уроку

І. Організація класу

- Добрий день, діти! Сідайте. Перевірте чи всі Ви готові до роботи.

У кожного з Вас на парті має лежати зошит, щоденник, олівець, ручка.

ІІ. Визначення теми та мети роботи.

- В нас сьогодні урок незвичайний. Ми здійснимо мандрівку до королівства іменника. Але як потрапити до нього? Ні адреси, ні дороги ми не знаємо. Та допоможе нам карта (додаток №1). Вона приведе нас до королівства іменника.

Отже, тема нашого уроку «Іменник як частина мови».

ІІІ. Систематизація, узагальнення, засвоєння знань

3.1. Каліграфічна хвилинка.

- Тільки вирушили в дорогу, а тут уже й перешкоди. Гори Мандрівників не пускають далі. Хочуть перевірити Ваші знання.

- Прочитайте записані на дошці слова:

ївКи стомі цялисто ниїраУк

Що це за слова? (Іменники)

- Яке речення можна утворити з поданих слів?

- Запишемо каліграфічно в зошит речення

Місто Київ – столиця України.

(Вчитель записує на дошці).

- Як напишемо слова Київ, Україна? Чому?

- Визначте граматичну основу речення.

- Місто Київ – підмет, столиця – присудок.

- Це просте речення, чи складне?

- Діти, це речення просте. Слово місто Київ – підмет, столиця – складений іменний присудок. Ви про це будете вивчати в старших класах.

- Отже, за якими ознаками можна розпізнати іменник? (додаток №2)

3.2. Робота в групах.

- Мандрівка наша продовжується. Зараз ми знаходимось біля болота Лінощів. Щоб болото не затягнуло нас у свої володіння, треба порухатись.

- У кожного з Вас на парті смужка, на якій надруковано слово. Прочитайте і об’єднайтеся в групи (додаток №3).

- Складіть речення з поданих слів.

Група « Явища природи »

Шквал, дощ, роса, повінь, вітер, туман – явища природи.

Група «Почуття »

Радість, гордість, щедрість, любов, гнів, відданість - це почуття.

Група « Планети»

Земля, Плутон, Марс, Юпітер, Меркурій, Сатурн – планети.

Група « Ремесла »

Коваль, бондар, кожум’яки, стельмах, гончар – ремесла.

- Які члени речення зустрічаються у Ваших реченнях?

( Однорідні члени речення.)

3.3. Робота з підручником.

- Ми успішно впоралися із завданням. А попереду ще багато випробовувань. Ось перед нами берег Піратів.

Ми в конверті принесли

Вам важкі завдання

Як розв’яжете Ви їх

Пустимо Вас далі.

- Відкрийте підручник на с.49. вправа 97. (додаток №4)

Група «Явища природи»

Завдання. Виписати п’ять іменників назви істот.

Група «Планети»

Завдання. Виписати п’ять іменників назви неістот.

Група «Ремесла»

Завдання. Виписати п’ять іменників, що означають загальні назви.

Група «Почуття»

Завдання. Виписати п’ять іменників, що означають власні назви.

3.4. Колективна робота з іменниками – синонімами.

- Якісь дивні в нас зупинки: то Лінощів болото, то берег Піратів, а ось ще ліс Фей. Що чекає тут нас? Феї пропонують попрацювати колективно (с.50 вправа 101) (додаток №5).

Учні по одному читають речення з дібраними іменниками і коментовано записують.

Словникова робота

Шеренга – група людей, вишикуваних в ряд і повернутих обличчям в один бік.

3.5. Гра «Що зайве?».

- Ось ми йшли і йшли та в місто Міркувань прийшли.

- Перед Вами аркуш, на якому записано по п’ять іменників. Чотири з них можна об’єднати за певною ознакою в одну групу, а п’яте слово до цієї групи не належить ( додаток №6).

3.6. Долина «Сміхуна».

- Мандруємо далі. Ми потрапили в долину Сміхуна.

А ось і я! А ось і я!

Зустрічайте сміхуна!

Далі Вас я не пущу

Бо завдання маю.

Як розв’яжете його

Помандруємо далі.

- Сміхун хоче, щоб Ви прочитали смішинку (додаток №7)

- Які речення за метою висловлювання Ви прочитали? (розповідні і питальні).

- Які ще речення Ви знаєте? (спонукальні)

- Наведіть наприклад.

- Прочитайте перше речення. Визначте граматичну основу. Назвіть іменники. Яким членом речення вони виступають? (головним і другорядним).

ІV. Підсумок уроку.

Гра «Фанти».

- Що зробити цьому фанту?

- Що таке іменник?

- Що зробити наступному фанту?

- Назвати іменник жіночого роду.

Скласти речення, в якому будуть однорідні члени речення.

- Чи сподобався урок?

V. Домашнє завдання.

с. 50, вправа 102 диференційовано.

Учні з високим рівнем знань вчать вірш напам’ять.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!
До ЗНО з УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ ТА ЛІТЕРАТУРИ залишилося:
0
0
міс.
3
0
дн.
2
0
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!