Урок української мови для 2 класу.: Поняття про текст-розповідь. Складання тексту-розповіді за планом-схемою.

Опис документу:
Детальний конспект уроку на тему ": Поняття про текст-розповідь. Складання тексту-розповіді за планом-схемою" за підручником М.Д Захарійчук. Урок спрямований на надання учням уявлення про текст-розповідь; навчання складати розповідь, користуючись поданим планом і схемами речень; розвитку мовлення, вміння будувати висловлювання; виховання культуру мовлення.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код

Тема: Поняття про текст-розповідь. Складання тексту-розповіді за планом-схемою.

Мета: Мета: дати учням уявлення про текст-розповідь; навчати складати розповідь, користуючись поданим планом і схемами речень; розвивати мовлення, вміння будувати висловлювання; виховувати культуру мовлення.

Обладнання: білети до зоопарку, гумова кулька, схема складу тексту, частини речення.

Література:

Українська мова 2 клас М.Д Захарійчук

Тип уроку: урок набуття нових знань, умінь та навичок.

Хід уроку

І. Організація початку уроку

1. Привітання

2. Перевірка готовності до уроку

– Подивіться, щоб на ваших партах лежав підручник з української мови, зошит, щоденник та пенал, усе зайве приберіть з парт.

II. Актуалізація опорних знань

Дидактична гра з гумовою кулькою.

Вчитель показує для допомоги учням схему тексту на дошці.

1)Що таке текст?
2)З яких частин складається текст?
3)Що таке зачин?
4)Що таке кінцівка?

ІІІ. Повідомлення теми уроку.

Перевіримо як ви засвоїли тему «текст» на минулих уроках, сьогодні ми з вами дізнаємось, що таке текст-розповідь. Будемо вчитися будувати текст за поданим планом і схемами речень. Але зробимо ми це при відвідуванні зоопарку. Директор зоопарку прислав нам конверт з білетами. Кожен з вас отримає білети, коли ми вирішимо перше завдання.

ІV.Актуалізація опорних знань.

1.Словниковий малюнковий диктант

-Для того, щоб плідно порацювати, нам потрібно розім`яти пальчики.

Пальчикова гімнастика

Вправа 1

Жук у жолудя питав:

─ Де ти шапочку  придбав?

От якби мені таку –

Був би красень я в ліску.

Вправа 2

Горобцю казала кішка:

─ Понявчи зі

мною трішки.

Та він знай собі ─

Цвірінь!

А нявчати йому лінь.

– А тепер відкрийте ваші зошити. Запишіть число, класна робота. Зараз ми проведемо словниковий диктант за малюнками на дошці.

– Що зображено на першому малюнку? Записуємо це слово з нового рядка(Слоненятко)

– Що зображено на другому малюнку? Записуємо це слово через кому(театр)

– Що зображено на третьому малюнку? Давайте запишемо це слово(сцена)

– Що зображено на наступному малюнку? Пишемо (канарка)

– Що зображено на останньому малюнку? Запишіть. Це останнє слово, тож ставимо крапку (Директор)

2. Виконання вправи 1 (с. 151).

-Зачитайте написаний текст з вправи 1 (с. 151).

-Про що йшлося у тексті?

-Хто головні герої?
-Які слова були незрозумілими?

Театр — це установа, організація, що здійснює сценічні вистави певним колективом

артистів, а також приміщення, де відбуваються вистави.

Вольєр — обгороджений майданчик для утримання тварин і птахів.

-Це був цікавий текст, який розповідав нам про слоненя і його подружку.

V.Вивчення нового матеріалу.

1.Розвиток мовлення. Складання тексту-розповіді.

-Друзі, подивіться, це наше слоненя вчитель демонструє плакат з слоником.

Покажіть пальчиками по парті, як бігають слоненята. А як слоненята здороваються хобітками( пальчики рук торкаються один одного)

Вправа 2 (с. 152)

Прочитайте план і дайте відповіді на запитання.

Як звали подружку Енріко? (Подружку Енріко звали канарка Каррі.)

До кого прийшли друзі? (Друзі прийшли до директора театру.)

Що зробив Енріко? (Енріко чудово заспівав.)

Що вигукнув директор? (Ви справжній молодець.)

Запишіть складені речення.

2.Ознайомлення з правилом (с. 152)

-Щойно ми склали з вами текст-розповідь.

3.Робота над прислів`ями

Давайте разом з`єднаймо речення( робота на дошці)

4. Усне складання початку та кінцівки казки про слоненя.
-Друзі, давайте зараз трохи побудемо авторами казок, як би починалася казка? Яку б мала кінцівку?
Послухайте який початок і кінець для казки я склала.

В одному мальовничому містечку, на березі швидкої і бурхливої річки, за столітніми соснами, на зеленому пагорбі, поплямованому різнобарвними квітами, стояв маленький чепурний зоопарк. І жило у цьому зоопарку багато звірят. Чимало різних історій траплялося у цьому місці, але є одна історія про двох друзів, які незважаючи ні на що йшли до своєї мрії. Ця історія приголомшила весь зоопарк. А зараз я розповім її і вам.

Ця історія відбулася в міському зоопарку. У вольєрі* підростало слоненя. Звали його Енріко. Воно любило співати, мріяло про оперний театр, сцену, але було дуже скромним, а тому мовчало.

Одного разу Енріко розказав про свою мрію подрузі — канарці Каррі.

— Я маю план! — сказала канарка.

У неділю зранку  слоненя стояло під вікном директора театру. Воно заспівало.

— Я вперше чую слоненя, яке співає. Поспівайте для мене ще! — вигукнув директор.

І згодом Енріко підкорив вершину найбільшого театру у світі. Він став видатним оперним співаком, а його подружка Каррі казала йому: «Наполегливість - запорука успіху!»

VІ. Підсумок уроку

-З яким типом тексту ознайомилися?

-Яке питання можна поставити до тексту-розповіді?

-З яких частин складається текст?

VIІ. Домашнє завдання

С. 152.


Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»